Gå til innhold

Hva kalles det - overgrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var liten tråkket min (psykisk syke) far over alle grenser. Han ville være nær meg, både fysisk og psykisk og ble rasende om jeg protesterte. Feks la han seg naken inntil meg, kysset meg i nakken og kom inn midt på natten og strøk meg over kroppen. Aldri penetrering, eller kontakt med kjønnsorganer, men mye fokus på pupper og rumpe. Nå lurer jeg - hva kalles denne formen for overgrep? 

Anonymkode: a1a0a...5b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Incest kalles det. 

Anonymkode: aacad...b7a

Skrevet

Det kalles seksuelt overgrep. Man bruker voldtekt om det er snakk om penetrering med objekter eller kroppsdeler.

Så leit at du måtte oppleve dette! 

Anonymkode: 67f0c...d7c

Skrevet (endret)

«Seksuelle overgrep er fysisk og/eller psykisk utnyttelse av barn eller voksnes seksuelle integritet»

https://www.smiso.no/informasjon/definisjoner/

Faren din var din omsorgsperson, og du ble grovt krenket. Du har blitt utsatt for incest, selv om det ikke var penetrering. Håper du kan få hjelp til å bearbeide det som skjedde med deg. Det er vanskelig å håndtere alt dette alene. Smiso har mange senter rundt i landet, så de kan hjelpe deg om du ønsker det. 

Endret av Jul herfra og til månen
Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kalles seksuelt overgrep. Man bruker voldtekt om det er snakk om penetrering med objekter eller kroppsdeler.

Så leit at du måtte oppleve dette! 

Takk!

Ja, det er så tungt innimellom. Nå har jeg klart å komme meg ut av et dårlig forhold, men jeg er så lei meg. Lurer på om jeg noen gang vil klare å sette sunne grenser for meg selv og få et bra forhold til en mann. Inni meg er det kaos, frykt og skam.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk!

Ja, det er så tungt innimellom. Nå har jeg klart å komme meg ut av et dårlig forhold, men jeg er så lei meg. Lurer på om jeg noen gang vil klare å sette sunne grenser for meg selv og få et bra forhold til en mann. Inni meg er det kaos, frykt og skam.

Det bør nok bearbeides, så foreslår at du følger rådet over og oppsøker hjelp. 

Lykke til! 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk!

Ja, det vil du klare. Men du må få hjelp! Jeg har også opplevd incest, hatt mange timer hos psykolog og er nå velfungerende med tanke på grensesetting, selvfølelse og i hverdagen. Jeg skal ikke lyve for deg; det blir ikke borte, men det blir helt klart bedre, og det blir lettere å leve med og å forstå at dette ikke var din feil. 

Ønsker deg masse lykke til. Det er en tøff kamp å ta, men den er så totalt verdt det!

Anonymkode: 4e7b9...24b

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det vil du klare. Men du må få hjelp! Jeg har også opplevd incest, hatt mange timer hos psykolog og er nå velfungerende med tanke på grensesetting, selvfølelse og i hverdagen. Jeg skal ikke lyve for deg; det blir ikke borte, men det blir helt klart bedre, og det blir lettere å leve med og å forstå at dette ikke var din feil. 

Ønsker deg masse lykke til. Det er en tøff kamp å ta, men den er så totalt verdt det!

Anonymkode: 4e7b9...24b

Takk! 🙏

Jeg har gått i terapi og vet egentlig at det ikke er min skyld. For 6 år siden følte jeg at jeg var i vater, men så møtte jeg en mann og ble så forelsket som jeg aldri har vært før. Plutselig var jeg i et krevende forhold og innser at grensene mine smuldret opp... Han viste seg å leve et dobbeltliv og jeg føler meg så knus og verdiløs. - og DUM, som stolte på ham! 

Jeg har klart å kontakte fastlegen og må bare brette opp ermene igjen! 😖

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...