Gå til innhold

Flere som ikke har Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sletta hele profilen min for et halvt år siden og det ER så deilig. Var ikke helt avhengig altså, men i sum ble det mer støy enn glede. Godt å være kvitt å vire hva alle andre driver med hele tiden. Får mer ro og fokus til eget liv. Har messenger, det trengs i forhold til andre foreldre i klassen, venner osv. Min samboer sitter å glor på Facebook hele tiden og når jeg ser ham ser jeg hvordan jeg selv var før (siden 2007?! Mange år!). Han sammenligner seg med andre og blir minnet på hva andre driver med, hvor de reiser, hvordan de pouter osv. Min synd et dette forumet og NRK.no. Kan leve med det, men skulle ønske jeg brukte enda mindre skjermtid.

hva er dine tanker, har du Facebook, hvorfor bruker du det og er du fornøyd med egen skjermtidsbruk i løpet av uka?

Anonymkode: 69584...82c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sletta hele profilen min for et halvt år siden og det ER så deilig. Var ikke helt avhengig altså, men i sum ble det mer støy enn glede. Godt å være kvitt å vire hva alle andre driver med hele tiden. Får mer ro og fokus til eget liv. Har messenger, det trengs i forhold til andre foreldre i klassen, venner osv. Min samboer sitter å glor på Facebook hele tiden og når jeg ser ham ser jeg hvordan jeg selv var før (siden 2007?! Mange år!). Han sammenligner seg med andre og blir minnet på hva andre driver med, hvor de reiser, hvordan de pouter osv. Min synd et dette forumet og NRK.no. Kan leve med det, men skulle ønske jeg brukte enda mindre skjermtid.

hva er dine tanker, har du Facebook, hvorfor bruker du det og er du fornøyd med egen skjermtidsbruk i løpet av uka?

Jeg bruker det og liker det ikke. Men føler jeg må pga grupper etc. Eneste jeg bruker det til er i grunnen hobby. Er med i hobbygrupper.. Og kjøp og salg av ting.

Men er barnehagegruppe der og føler jeg må være medlem der... 

Anonymkode: c8989...5e6

Skrevet

Er ikke med,og har aldri vært det😁

Anonymkode: 22a63...1a2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke med,og har aldri vært det😁

Anonymkode: 22a63...1a2

"😁"

Anonymkode: c8989...5e6

Skrevet

Foreldrene i klassen har en gruppe der det legges ut informasjon fra FAU som de ikke gidder å sende ut på e-post, i tillegg til at noen foreldre innimellom legger ut ting det kan være praktisk å få med seg. Det blir med andre ord slik at det er viktige ting man går glipp av dersom man ikke er med i den gruppen.

Synes det er slapt av FAU å nøye seg med et innlegg på en gruppe, men det er nå så.

Har for øvrig unfollowa masse folk, fordi det siste jeg bryr meg om, er hva de spiser til middag, hvor mye de har trent, og hvilke hashtags de legger til rødvinsglasset på fredagskvelden. De jeg newsfeeden til, er nå et fåtall av mennesker.

Skrevet

Ja, jeg har Facebook. Når man har barn på skolen og i barnehagen må man ha det for å kunne følge med. Folk som nekter av prinsipp er bare slitsomme. 

I klassen til yngste er det en av 28 foreldrepar som ikke har fb, og som forventer å bli fullstendig oppdatert på Mail. Det skjer jo bare ikke. De får selvsagt all info fra skolen, FAU og SFO, men de impulsive meldingene om gjenglemte votter og spontantreff på fotballbanen går de glipp av. Trist for barnet, men et valg foreldrene har tatt. 

Jeg bruker nok for mye tid på nett, men fb er ikke en av den tidstyven. Jeg har ingen venner som bruker feeden som dagbok, og de få statusene som blir lagt ut er underholdende. 

Anonymkode: 6f033...b85

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg har Facebook. Når man har barn på skolen og i barnehagen må man ha det for å kunne følge med. Folk som nekter av prinsipp er bare slitsomme. 

I klassen til yngste er det en av 28 foreldrepar som ikke har fb, og som forventer å bli fullstendig oppdatert på Mail. Det skjer jo bare ikke. De får selvsagt all info fra skolen, FAU og SFO, men de impulsive meldingene om gjenglemte votter og spontantreff på fotballbanen går de glipp av. Trist for barnet, men et valg foreldrene har tatt. 

Jeg bruker nok for mye tid på nett, men fb er ikke en av den tidstyven. Jeg har ingen venner som bruker feeden som dagbok, og de få statusene som blir lagt ut er underholdende. 

Er jo mulig å ikke ha Facebook av andre årsaker enn obsternasig prinsippsak. Jeg har det ikke fordi jeg trives best uten. Flagger det ikke. Barna har barnehage og skole som fint klarer å oppdatere utenfor Facebook, det skulle da virkelig bare mangle. Det samme gjelder speideren, kulturskolen og arbeidsplassen min 🙂 Min mann har Facebook fordi han jobber i et yrke hvor det å følge med og å gi litt sv seg selv er en del av det å få til jobben best mulig. Han er der derfor på en profesjonell arena.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ikke greit at man må være kunde av et kommersielt selskap med masse skandaler bak seg (som bl.a går på brudd på personvernloven) for å kunne holde seg oppdatert om ting man bør holde seg oppdatert om.

Anonymkode: df383...5cb

Skrevet

Har ikke fb å har hatt barn i bhg og skole i mange år uten problem.Tenker at det bør være uproblematisk å sende info PR Mail.ingen i vår vennegjeng er på fb lengre og har ikke vært det på mange år.De som er yngre enn meg tantebarn o.l forteller at de bruker ikke fb.

Anonymkode: 20b22...ed7

Skrevet

Jeg har fire barn, og for enkelhets skyld har jeg facebook. Var akkurat en opptelling på foreldremøte til 9.klassingen og det var to foreldre som ikke hadde facebook..

Alt blir lagt ut på facebook, vi har grupper for hver klasse, for fritidsaktivitetene osv og mye info blir levert bare der selv om de viktige tingene også kommer på mail.

For meg er det helt greit, jeg sjekker kanskje en eller to ganger om dagen og bruker veldig lite tid der. Legger ikke ut ting selv, og har få venner der.

Anonymkode: 81628...c23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...