Gå til innhold

Feber og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn med feber. 39.9 har gitt Paracet og nurofen om hverandre, men den synker bare ned til 39 -39,3 

snakket med legevakten og de ba meg øke nurofen’en såvidt. Han spiser mindre og drikker mindre men er ellers ok i formen. Bare utslitt av feberen stakkar. 

Har prøvd å la han ligge i bleia i hele dag, frisk luft, bad. Altså ingenting hjelper. Trodde Paracet skulle fungere men tydeligvis ikke. Noe kjerringråd eller et eller annet som kan hjelpe ? 

Anonymkode: 67cc2...e8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må lytte til legevakten, ikke tilfeldige mennesker her inne. Jeg forstår veldig godt at du ønsker å hjelpe barnet ditt, men feber er kroppens måte å bekjempe infeksjon/virus på.

Anonymkode: 42f28...d34

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du må lytte til legevakten, ikke tilfeldige mennesker her inne. Jeg forstår veldig godt at du ønsker å hjelpe barnet ditt, men feber er kroppens måte å bekjempe infeksjon/virus på.

Anonymkode: 42f28...d34

Lytter så absolutt til dem, ingen planer om å gi han mer smertestillende enn det han får nå før jeg eventuelt prater med dem igjen. 

tenkte mer på noe som ikke medfører medisinering, ufarlige råd som kan hjelpe.

Skrevet

I gamle dager, før paraceten kom, la de kalde kluter på pannen og evt kalde kluter på kroppen for å kjøle den ned. Det virker i dag også det, kalde kluter og omslag for å få feberen ned.

Anonymkode: 9c0c0...45c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I gamle dager, før paraceten kom, la de kalde kluter på pannen og evt kalde kluter på kroppen for å kjøle den ned. Det virker i dag også det, kalde kluter og omslag for å få feberen ned.

Anonymkode: 9c0c0...45c

Vi har prøvd, og gjentar det om og om igjen i håp om at det skal hjelpe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...