Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #1 Skrevet 1. desember 2018 Føler jeg er fem år nå, men altså, hva er OK og normalt? Jeg er ikke egentlig sjalu eller her ikke vært det før. Hatt så utrolig tillit til meg selv og tidligere partnere. Det har jeg til nåværende samboer og og pappa til vår felles baby. Han har hele tiden vært åpen på at han levde livets glade dager som Casanova før vi møttes. Jeg har aldri gått han i sømmene på noe, vi er begge 35 år. Men så kom det for en dag at han hadde hatt en avtale med et tidligere ligg («de jeg hadde periode-sex med ble jo gode venner og jeg lurer jo på hvordan det går med dem»). Og fortalte meg hvor teit det var for partneren hennes hadde satt ned foten. Han har visst en tanke om at å opprettholde kontakt med ikke ekser men altså pulevenner er helt fint og jeg aner ikke i hvilket omfang. Han er ikke en utro type og han sier selv at han ikke ser problemet da han er så trygg på seg selv og ikke ute etter å hente bekreftelse eller annet. Jeg ønsker å være grei og raus og ikke falle i den kleine sjalusigryta som vitner om lav selvtillitt og kontrollbehov. Han har en reisejobb, jeg er stasjonert hjemme. Vår frihet er dermed veldig ulik. Tror jeg tenker inni meg at man selvsagt er nysgjerrig på livet etter siste knull, men er det så viktig, liksom? Kan man ikke forholde seg til de vennene man har som man ikke har ligget med, og om man ikke har noen bør man vel fokusere på å opparbeide seg en slik skare. Å møte noen tilfeldig er selvsagt fint men jeg tror jeg syns det er rart å avtale sånn 😬. Er jeg kjip nå? I så fall skal jeg utvikle meg. Har ikke «tatt praten», men tror han forsto på meg at jeg ikke ble sykt begeistra. Uten at jeg var kjip. Han er vel trygg på seg selv men kanskje ikke bevisst hva som skjer hvis man tilbringer tid med tidligere liggevenner. Handler det ikke om respekt? For hennes nye liv, hennes partner ikke minst (han er da langt viktigere for denne dama å respektere enn min samboer 🙄), meg, barna, seg selv og ikke sparke i maurtua, det kan skje noe i han eller henne etter et sånt treff som «ikke betydde noe». Altså. Aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Avvente til neste situasjon og si noe voksent som gjør at han lytter og får respekt og forståelse? Forlag? Kjefting funker ikke... Anonymkode: efd97...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå