Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så såre hender. Småsprekker og veldig tørre. Har prøvd ulike kremer fra bla dr. Hauscha, L’occitane, men ikke blitt bedre. Tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker repair. Den er ganske tjukk, så den blir bare brukt om kvelden. Den heler sprekker og sårhet. Alt blir ikke bra på én kveld, men etter noen dager  er mye gjort. Kanskje du kan bruke bomullshansker som man kan kjøpe på apoteket etter å ha smurt. Dette er ihvertfall mitt tips. Lykke til 😊

Anonymkode: 00a0b...7b2

Skrevet

Smør deg ofte, helst hvert gang du har vasket hendene. Jeg er veldig fornøyd med denne.

https://www.apotek1.no/produkter/canoderm-5-krem-500g-67932p

Og når du vasker hendene bør du bruke olje heller enn såpe. Vi bruker denne, for den er uten parfyme. 

https://www.komplettapotek.no/product/860864/allergi-og-astma/kloee-og-utslett/eucerin-dusjolje-uten-parfyme?gclid=EAIaIQobChMI99mZpoz93gIVi-iaCh0F6Q5kEAQYASABEgLrwvD_BwE

Anonymkode: 5dd15...c90

Skrevet

mine to SOS kremer er

La Roche-Posay cicaplast balm. 

Og Purelan fra medela (brystvortekrem) men den fungerer på alt føler jeg. 

Som forebyggende har jeg en helt vanlig hurtigtørkende håndkrem, da de jeg nevne er veldig fete. 

Og håndsåpe med olje i. 

Anonymkode: 1123d...b88

Skrevet

Smør deg med en god og fet krem på kvelden, ta på hvite bommullshansker og sov med de om natten, det gjør veldig godt for mine hender. Jeg er veldig glad i propoliskremen til Forever Living. Pass på at du ikke fryser veldig på hendene, bruk votter eller vanter.

Anonymkode: 5c4fd...20a

Skrevet

Takk damer - i morgen blir det Apotek! 😊

Skrevet

Alternativt kan du droppe alle kremer en periode og lære hendene å fikse seg selv. Da kan du bli kvitt problemet for godt.

Anonymkode: dfe36...92b

Skrevet
9 timer siden, oslofrk skrev:

Takk damer - i morgen blir det Apotek! 😊

De har sånne små prøver som du sikkert kan få av dem så slipper du å kjøpe. Med mindre den fungerer :)

Anonymkode: 1123d...b88

Skrevet

Gå på europris eller felleskjøpet og kjøp deg en tube med pattesalve. Grønn tube, leger sprekker og sår og er god på hendene,  altså den klisser ikke.

Anonymkode: 2a7ca...8ab

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alternativt kan du droppe alle kremer en periode og lære hendene å fikse seg selv. Da kan du bli kvitt problemet for godt.

Det er en veldig god teori, men den fungerer dårlig hvis man f. eks. har en jobb hvor man må vaske hendene mange ganger daglig. Hendene mine er helt fine hele sommeren uten kremer, til tross for at jeg vasker hendene ofte, men med en gang høsten og kulda kommer, blir jeg helt tørr og huden begynner å sprekke. Utover våren kan jeg slutte å smøre igjen. 

Skrevet

Miniderm fra ACO (på apotek) er det eneste som funker for meg, bruker også dr.greve som håndvask da den ikke er like hard på huden som andre såper.

Anonymkode: 6f449...a21

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er en veldig god teori, men den fungerer dårlig hvis man f. eks. har en jobb hvor man må vaske hendene mange ganger daglig. Hendene mine er helt fine hele sommeren uten kremer, til tross for at jeg vasker hendene ofte, men med en gang høsten og kulda kommer, blir jeg helt tørr og huden begynner å sprekke. Utover våren kan jeg slutte å smøre igjen. 

Ja, det er sikkert ikke bestandig det fungerer for alle. Det er bare så mange som glemmer det og kjører seg fast med å måtte smøre mer og mer og mer.

Skrevet

Carbamidkremen fra apoteket får min jente for eksem, det er spesielt på hendene den er vidunderlig men koster litt.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er sikkert ikke bestandig det fungerer for alle. Det er bare så mange som glemmer det og kjører seg fast med å måtte smøre mer og mer og mer.

HI her. Det stemmer! Jeg bruker vanligvis ikke krem, men særlig om høsten blir jeg utrolig tørr! Om sommeren trenger jeg aldri smøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...