Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Samboer sa han skulle på guttekveld med spilling (og uten at han snakker om det vet jeg jo såklart at det blir gjerne noen/en del øl). Men hadde du syns det var greit om guttekvelden med spilling gikk over til å bli fest/at han drar på fest med kompis uten at han sa ifra? Er det å anse som kontrollerende hvis jeg reagerer på det? Anonymkode: 73c04...6dc
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 Dersom festen medførte at han kom mye senere hjem enn avtalt, synes jeg han burde gitt deg beskjed. Men dersom avtalen var at han skulle være ute hele kvelden/natten spiller det selvsagt ingen rolle om han spilte med guttene eller var på fest. Anonymkode: 7f9b0...2de
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #3 Skrevet 30. november 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dersom festen medførte at han kom mye senere hjem enn avtalt, synes jeg han burde gitt deg beskjed. Men dersom avtalen var at han skulle være ute hele kvelden/natten spiller det selvsagt ingen rolle om han spilte med guttene eller var på fest. Anonymkode: 7f9b0...2de Han skulle overnatte hos kompisen uansett. Men tenker mest på at han bevisst velger å ikke fortelle om det. Pluss at en bytur følger gjerne med festen pluss taxi og drikke = utgifter. Anonymkode: 73c04...6dc
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 Jeg hadde reagert. Får jeg beskjed om at han skal være der hele kvelden/natta og jeg finner ut av det senere at han har vært på byen, så hadde jeg blitt ganske irritert ja. Altså planer kan endre seg, men det er fint med en heads up. Mener nå jeg Anonymkode: 3278d...01a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #5 Skrevet 30. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde reagert. Får jeg beskjed om at han skal være der hele kvelden/natta og jeg finner ut av det senere at han har vært på byen, så hadde jeg blitt ganske irritert ja. Altså planer kan endre seg, men det er fint med en heads up. Mener nå jeg Anonymkode: 3278d...01a Ja, er det jeg mener. Hadde ikke dratt på fest uten å si fra selv (festen er i en annen kommune enn der vi bor og kompisen bor i samme kommune som oss). Hva hvis noe hadde skjedd på festen/byen og jeg ikke vet hvor han er? Altså ikke full rapport, men en beskjed om at planen ble endret. Anonymkode: 73c04...6dc
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #6 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Han skulle overnatte hos kompisen uansett. Men tenker mest på at han bevisst velger å ikke fortelle om det. Pluss at en bytur følger gjerne med festen pluss taxi og drikke = utgifter. Anonymkode: 73c04...6dc Hvis han bevisst fortier det etterpå, er det en annen sak. Jeg trodde du reagerte på at han ikke hadde sendt deg sms for å fortelle at guttekvelden hadde utviklet seg til fest, men heller fortalte deg om det dagen etter. Bevisst fortielse er i mine øyne det samme som løgn. Det med utgifter bør dere jo ha avklart på forhånd. Her i huset hadde det vært helt uaktuelt at en av oss spontant og uten å avtale hadde brukt mye penger på en tur på byen. Anonymkode: 7f9b0...2de
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #7 Skrevet 30. november 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis han bevisst fortier det etterpå, er det en annen sak. Jeg trodde du reagerte på at han ikke hadde sendt deg sms for å fortelle at guttekvelden hadde utviklet seg til fest, men heller fortalte deg om det dagen etter. Bevisst fortielse er i mine øyne det samme som løgn. Det med utgifter bør dere jo ha avklart på forhånd. Her i huset hadde det vært helt uaktuelt at en av oss spontant og uten å avtale hadde brukt mye penger på en tur på byen. Anonymkode: 7f9b0...2de Delvis at han ikke fortalte det da de var på vei til festen når han ringte. At det fortsatt virket som de skulle ha spillekveld. Det gjør meg ingenting om han drar på fest, jeg bare liker å vite hvor han befinner seg og ikke 40 min- 1 time unna der han egentlig skal være hvis du skjønner? Altså hvis noe skulle skjedd med han tenker jeg. Anonymkode: 73c04...6dc
MollyOdd Skrevet 1. desember 2018 #8 Skrevet 1. desember 2018 Jeg synes du virker kontrollerende. Hvorfor skal han sende melding om at han skal videre på fest. Holder vel å fortelle det dagen etter når han kommer hjem. Er det sønnen eller datteren din det er snakk om blir saken anderledes men mannen din er voksen.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #9 Skrevet 1. desember 2018 Jeg synes du er kontrollerende. Ser ikke problemet. Men dere stoler kanskje ikke på hverandre? Anonymkode: 8ad56...5e1
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #10 Skrevet 1. desember 2018 Det hadde jeg ikke reagert så mye på med mindre jeg fikk inntrykk av at han skjulte noe. Dvs om han ringte på vei ril fest og ga inntrykk av at han ikke var det. Det virker som om det er det du sier her inne. Da hadde jeg ikke likt det. Utenom det, hadde jeg ikke følt at jeg måtte ha noen oppdateringer hele kvelden om hvor han var eller gjorde. Sannsynligvis Hadde vi ikke hatt noe særlig med kommunikasjon i løpet av kvelden. For øvrig syns jeg det er litt slitsomt og irriterende om jeg blir mast på av mannen min om hva jeg gjør og hvor jeg er når jeg er ute. Anonymkode: bb905...38a
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #11 Skrevet 1. desember 2018 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hadde jeg ikke reagert så mye på med mindre jeg fikk inntrykk av at han skjulte noe. Dvs om han ringte på vei ril fest og ga inntrykk av at han ikke var det. Det virker som om det er det du sier her inne. Da hadde jeg ikke likt det. Utenom det, hadde jeg ikke følt at jeg måtte ha noen oppdateringer hele kvelden om hvor han var eller gjorde. Sannsynligvis Hadde vi ikke hatt noe særlig med kommunikasjon i løpet av kvelden. For øvrig syns jeg det er litt slitsomt og irriterende om jeg blir mast på av mannen min om hva jeg gjør og hvor jeg er når jeg er ute. Anonymkode: bb905...38a Er vel nettopp det, han ringte og ga inntrykk for at det fortsatt var guttekveld mens han var på vei til festen. Han ringte selv, så var ikke noe jeg påla han å gjøre. Vi sendte egentlig kun nattamelding til hverandre da jeg la meg, det er en vane vi har når vi er borte fra hverandre, så er ikke snakk om full avhandling av hele kvelden. Og det nederste; han sender mange meldinger mens jeg er avgårde (drar sjelden på fest + jeg er gravid). Og jeg svarer så han vet hva min plan er, og om den endres sier jeg ifra. Følte bare at det burde jo da gå begge veier å si fra. Siden han selv er nøye på det at jeg skal si fra. Handler mest om at vi er bekymret for om den andre havner i en ulykke eller lignende så man vet hvor man kan finne hverandre. Utover det må han bare dra på fest og kose seg. Anonymkode: 73c04...6dc
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #12 Skrevet 1. desember 2018 Jeg skjønner ikke hvordan det er å være kontrollerende å ønske å vite hvilken kommune samboer er i når man er gravid. Anonymkode: 2ad11...091
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #13 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke hvordan det er å være kontrollerende å ønske å vite hvilken kommune samboer er i når man er gravid. Anonymkode: 2ad11...091 Jeg syns ikke at du er kontrollerende overhodet. Det er helt vanlig å ville få informasjon om planen har endret seg. Noen mener noe helt annet, men så er de i helt andre forhold. Prell det av deg bare. Du er verken kontrollerende eller noe av det andre som er nevnt. Du er vanlig! Og ja man skal si ifra, så langt det lar seg gjøre. Er man i telefonen og lar vær med å si det så er det ikke greit. Med tanke på at du er gravid så bør mann ihvertfall vite hvor man har hverandre til enhver tid. I tilfelle noe skjer. Anonymkode: 3278d...01a
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #14 Skrevet 1. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke hvordan det er å være kontrollerende å ønske å vite hvilken kommune samboer er i når man er gravid. Anonymkode: 2ad11...091 Om han har med seg telefon spiller det vel ikke sååå stor rolle om han er 20 eller 40 minutter unna? H Anonymkode: bb905...38a
Mandala Skrevet 1. desember 2018 #15 Skrevet 1. desember 2018 At han forsøkte å skjule det er jo kjipt, men vi aner ikke hvorfor han gjorde det. Kanskje pleier du å reagere på hva han driver med,slik at han valgte minste motstands vei? Vi har det for øvrig veldig fritt. Når jeg drar ut så har jeg virkelig ikke meldeplikt hjem. Selv hvis jeg havner på nachspiel til kl 8. Samboeren vet hvem jeg dro ut sammen med og at jeg holder meg sammen med dem. Det holder.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #16 Skrevet 1. desember 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er vel nettopp det, han ringte og ga inntrykk for at det fortsatt var guttekveld mens han var på vei til festen. Han ringte selv, så var ikke noe jeg påla han å gjøre. Vi sendte egentlig kun nattamelding til hverandre da jeg la meg, det er en vane vi har når vi er borte fra hverandre, så er ikke snakk om full avhandling av hele kvelden. Og det nederste; han sender mange meldinger mens jeg er avgårde (drar sjelden på fest + jeg er gravid). Og jeg svarer så han vet hva min plan er, og om den endres sier jeg ifra. Følte bare at det burde jo da gå begge veier å si fra. Siden han selv er nøye på det at jeg skal si fra. Handler mest om at vi er bekymret for om den andre havner i en ulykke eller lignende så man vet hvor man kan finne hverandre. Utover det må han bare dra på fest og kose seg. Anonymkode: 73c04...6dc Og hvorfor gjorde han det? Er det fordi du pleier å reagere på at ting han gjør, at du alltid vil vite hvor han er uansett når? Føler han kanskje at du er litt kontrollerende? Eller har han noe å skjule kanskje? Om han er i hjemkommunene eller i nabokommunen spiller vel egentlig ikke så mye rolle hvis noe skjer uansett? Om han er i en ulykke, så vil du jo få like mye beskjed om han er her eller der. Anonymkode: 7f504...ddc
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #17 Skrevet 1. desember 2018 Skjønner at han ikke sa det til deg der og da. Men han har jo fortalt det etterpå, og du hadde telefonkontakt hele kvelden. Makan til oppførsel på DEG, hva tror du at det er overfor han? Anonymkode: ca4e6...4d4
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #18 Skrevet 1. desember 2018 18 hours ago, Anonym bruker said: Samboer sa han skulle på guttekveld med spilling (og uten at han snakker om det vet jeg jo såklart at det blir gjerne noen/en del øl). Men hadde du syns det var greit om guttekvelden med spilling gikk over til å bli fest/at han drar på fest med kompis uten at han sa ifra? Er det å anse som kontrollerende hvis jeg reagerer på det? Anonymkode: 73c04...6dc stoler du på han . ser jeg ingen problem med det Anonymkode: b4cfb...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå