Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Ser på https://www.tv2.no/a/10250870/ at meslinger er på full fremgang pga. vaksineskepsis i den rike delen av verden. De aller fleste som avstår fra MMR vaksinen, gjør det nettopp fordi det er MMR. Hvorfor tilbyr de ikke lenger ren meslingvaksine, slik de gjorde før. Og hvorfor er det ingen som tar dette opp. Det blir bare skrevet om hvor dumme foreldrene er som ikke vaksinerer barna sine, men vil si myndighetene er minst like dumme som ikke bare tilbyr denne lille gruppen et alternativ. PS. mine barn er vaksinert Anonymkode: 88746...cac
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 Man kan få MMR vaksinen delt opp i 3, så da kan man få vaksine kun mot meslinger. Anonymkode: 6ed79...bb8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #3 Skrevet 30. november 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kan få MMR vaksinen delt opp i 3, så da kan man få vaksine kun mot meslinger. Anonymkode: 6ed79...bb8 Det gikk før, men det er slutt på å få dele den opp i 3 for flere år siden. Anonymkode: 88746...cac
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 Men hvorfor ikke vaksinere ordentlig? Mennesker i "vår" verden er utrolig dumme og naive. Anonymkode: 4889e...650
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #5 Skrevet 1. desember 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor ikke vaksinere ordentlig? Mennesker i "vår" verden er utrolig dumme og naive. Anonymkode: 4889e...650 Men det Er ko det vi prøver på med dagens system. Om en vil ha endring så må moe gjøres, og hvorfor ikke da bare tilby ren meslingvaksine? Anonymkode: 88746...cac
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #6 Skrevet 1. desember 2018 Jeg er absolutt ikke vaksinemotstander selv, men forstår ditt poeng, hi. Lurer derimot på om dette ville vært mer effektivt? Tror vi at foreldre som er vaksinemotstandere ville gitt denne enslige vaksinen til sine barn? Har vaksinene som utgjør mmr-vaksinen blitt slått sammen fordi det ikke var marked/behov for å ha de separat? Anonymkode: 0413e...c7c
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #7 Skrevet 1. desember 2018 Jeg vet ikke. Anonymkode: 45893...04e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #8 Skrevet 1. desember 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er absolutt ikke vaksinemotstander selv, men forstår ditt poeng, hi. Lurer derimot på om dette ville vært mer effektivt? Tror vi at foreldre som er vaksinemotstandere ville gitt denne enslige vaksinen til sine barn? Har vaksinene som utgjør mmr-vaksinen blitt slått sammen fordi det ikke var marked/behov for å ha de separat? Anonymkode: 0413e...c7c Har googlet litt, så ikke så sikker på det jeg skriver nå, men det kan se ut som om det var for mange som ønsket å dele vaksinen MMR, bare for å være helt sikker. Og på en måte, ved å tilby oppdeling, så anerkjente en, at det kanskje var noe med MMR vaksinen. Så for å få vaksineringen mer effektiv, og fjerne tvil rundt MMR vaksinen, så tok de bort muligheten for å dele den opp. Nå kan det jo se ut som det ikke var så lurt. Selvsagt så har en de som ikke vaksinerer uansett, men jeg vet at mange er skeptiske kun til MMR vaksinen, så den blir "utsatt", og etter hvert glemt når barna blir større. Hvis myndighetene mfaktis er seriøse med at de vil få bort meslinger, så må de få med seg flest mulig, og det gjør de ikke med dagens ordning. Anonymkode: 88746...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå