Gå til innhold

Hva MÅ man ha av sminke? Og hva bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har/bruker (ikke alt hver gang, og ikke hver dag):

Macara
Øyeskygge (brun og beige - den brune brukes også på øyenbryn)
Eyeliner (svart, lilla og brungrå)
Solpudder (med ulike fargefelt i rødbrune toner, så det bruker jeg av og til også som øyenskygge)
BB-eller CC-cream
Concealer

Men hva trenger man EGENTLIG? Hva med foundation, highlighter, vanlig hvitt/transparent pudder og alle sånne greier?

Bra er liksom basis man egentlig BØR ha, for eksempel hvis man skal ut på fest osv iblant og være litt fin?

Og hva har/bruker du?

Anonymkode: 25e96...497

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker kun mascara.

Man trenger ikke noe som helst. Om man er der at man trenger en liste bestående av flere punkter enn det er ukedager, så trenger man vel først og fremst selvtillit.

Skrevet

Jeg har og bruker mindre enn deg så jeg er nok helt feil person å spørre ;)

Jeg har en bb-cream, en sånn til å kamuflere ringer under øynene, en sort penn til å streke på øyelokket, en mascara og et litt skjulende pudder.

Anonymkode: aab82...4b6

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har og bruker mindre enn deg så jeg er nok helt feil person å spørre ;)

Jeg har en bb-cream, en sånn til å kamuflere ringer under øynene, en sort penn til å streke på øyelokket, en mascara og et litt skjulende pudder.

Glemte å skrive at jeg ikke bruker noe til daglig, men pynter meg litt til fest.

Skrevet

En god primer, fundation, mascara, øyenskygge, eye liner, concealer og rush 👌

Skrevet

Jeg sminker meg, men det man trenger er vel strengt talt ikke noe mer enn å være ren, ha en personlighet og evt et smil og god oppdragelse. 

Anonymkode: b0502...e59

Skrevet

Av sminke trenger man egentlig overhodet ingen ting. Fullstendig unødvendig i det daglige. 

Til fest kan det være greit med litt, men for min del er litt rett og slett bare litt mascara. For å være helt ærlig, så synes jeg litt synd på folk som ikke tør å vise seg utendørs uten sminke. 

Anonymkode: 7d8a2...07a

Skrevet

Du må strengt tatt ikke ha noen ting. Selv har jeg ikke brukt sminke på 14 år. Det går helt utmerket.

Anonymkode: 881d3...666

Skrevet

Jeg brukte også sjelden/aldri sminke tidligere da jeg var yngre. Men nå er jeg langt opp i førtiårene, snart femti, faktisk, så jeg føler at jeg bør ha litt sminke av og til i hvert fall, og litt ekstra til fest.

hi

Skrevet

Bruker kun mascara. 

Anonymkode: 4bec2...6cd

Skrevet

Daglig bruker jeg:

Fundation, rouge, solpudder, øyenskygge, brynfarge og mascara 

Skrevet

Bruker ingenting til daglig, men ved spesielle anledninger hvor jeg forventes å pynte meg bruker jeg:

Foundation, pudder, lys øyeskygge, brun mascara og en diskret leppestift.

Anonymkode: b54a5...8fc

Skrevet

Daglig ingenting. 

Til fest mascara og øyenskygge. 

Anonymkode: 0d16e...863

Skrevet

Til daglig synes jeg det er viktig å se litt fresh og fin ut for mannen og for seg selv. Både i klær og sminke. Da bruker jeg: mascara og av og til litt brun skygge på øyenbryn ( har kraftige og fine bryn men d vokser litt lite hår akkurat en plass). Trenger ikke noe mer enn d. For meg er d viktigere med god ansiktsvask, øyekrem og god ansiktskrem. På den måten holder huden seg frisk, fin og glatt. Jeg personlig liker d bedre enn når folk har mye farge u ansiktet. Bb kremmer eller pudder liker jeg ikke. Håret og gjør noe for helhetsinntrykket. Naturlig er det fineste. 

Til fest: mascara, øyenbryn pudder, litt svak roush på kinnbena, svak farge på lippene og eller lipgloss, kanskje litt øyenskygge i noe jord farger. ( har brune øyne). 

Går lett helt uten skinke også visst vi skal på fjellet, turer og sånt ut i naturen. Men må ha rent, fresht og glatt ansiktet med kremmene mine 😃

Anonymkode: 7d35f...e0f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Av sminke trenger man egentlig overhodet ingen ting. Fullstendig unødvendig i det daglige. 

Til fest kan det være greit med litt, men for min del er litt rett og slett bare litt mascara. For å være helt ærlig, så synes jeg litt synd på folk som ikke tør å vise seg utendørs uten sminke. 

Og jeg syns litt synd på mannen din hvis du aldri føler du ønsker å pynte deg litt for han. Ingen MÅ sminke seg og jeg har nå (pga sykemelding etter operasjon) ikke brukt sminke på over 2 uker. Men liker å pynte meg litt både for meg selv og mannen min i hverdagen. Da jeg sminket meg for første gang etter et par uker uten så susset mannen ekstra på meg og sa at jeg begynte å komme litt tilbake. 💜 Ikke pga sminken alene men at man gjør litt ekstra i hverdagen og ser bedre ut.

mange er naturlig pene men INGEN er så naturlig pene at ikke noe sminke fremhever noe ved deg. 

Jeg bruker foundationenstick, blush og mascara. Til fest bruker jeg også eyeliner og øyeskygge 

Anonymkode: 47aef...7b6

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg syns litt synd på mannen din hvis du aldri føler du ønsker å pynte deg litt for han. Ingen MÅ sminke seg og jeg har nå (pga sykemelding etter operasjon) ikke brukt sminke på over 2 uker. Men liker å pynte meg litt både for meg selv og mannen min i hverdagen. Da jeg sminket meg for første gang etter et par uker uten så susset mannen ekstra på meg og sa at jeg begynte å komme litt tilbake. 💜 Ikke pga sminken alene men at man gjør litt ekstra i hverdagen og ser bedre ut.

mange er naturlig pene men INGEN er så naturlig pene at ikke noe sminke fremhever noe ved deg. 

Jeg bruker foundationenstick, blush og mascara. Til fest bruker jeg også eyeliner og øyeskygge 

Du kan jo sminke deg hvis det er viktig for mannen din. Hverken mannen min eller jeg er veldig opptatte av sminke. Jeg ville blitt ganske lattermild om mannen hadde begynt å sminke seg for å glede meg. 😂

Anonymkode: 881d3...666

Skrevet

Jeg er avhengig av foundation og pudder.

Ellers liker jeg å bruke naturlig lipliner som jeg drar inn over leppene og en farget leppepomade, blush, mascara, og kanskje kajal. Øyenskygge og mer knæsj leppestift til fest.

Anonymkode: 1f277...09d

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har/bruker (ikke alt hver gang, og ikke hver dag):

Macara
Øyeskygge (brun og beige - den brune brukes også på øyenbryn)
Eyeliner (svart, lilla og brungrå)
Solpudder (med ulike fargefelt i rødbrune toner, så det bruker jeg av og til også som øyenskygge)
BB-eller CC-cream
Concealer

Men hva trenger man EGENTLIG? Hva med foundation, highlighter, vanlig hvitt/transparent pudder og alle sånne greier?

Bra er liksom basis man egentlig BØR ha, for eksempel hvis man skal ut på fest osv iblant og være litt fin?

Og hva har/bruker du?

Som noen andre sier her, man må ikke ha noe som helst. 

For meg er det litt sesongavhengig. Om sommeren bruker jeg «bare» øyenskygge (4 stk), øyebrynpenn og blush/solpudder. Men om vinteren, høsten og våren har jeg foundation også. Bruker ikke så mye mer om jeg skal pynte meg, men hvis det skal være riktig stas har jeg kanskje highlighter, greener og maskara også. Men jeg er ikke så glad i maskara. Det er så klinete å få av, og så detter øyevippene lettere av når man bruker det. Og så har jeg litt lange øyevipper fra før, så det ser fort unaturlig ut. 

Anonymkode: d53d8...74e

Skrevet

Jeg bruker det samme som deg, ang det å pynte seg litt ekstra så har jeg gjerne en øyenskygge i en annen farge enn bare brunt... 

har begynt å bruke wedela skin food kremen som primer (har fet hud) og den er gull verdt for min del. Kan brukes som highlighter også. 

Også har jeg en oransj (for mørke ringer) og grønn stift (rødheter) om jeg skal noe spesielt.

Anonymkode: 1c817...460

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min er av dem som ikke fatter poenget med sminke. Han setter pris på mennesker, ikke på utseende. 

Skrevet

Jeg synes man trenger foundation, concealer, highlighter, blush, eyeliner, mascara, øyenskygge og solpudder eller vanlig pudder, gjerne transparent, Lebestift/gloss. Noe til bryn er det sikkert også mange som bruker, men der er jeg litt håpløs. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...