Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Har jeg herved sluttet med.. Fra nå av inviterer jeg bare de som selv inviterer tilbake, når jeg holder juleselskap. Lei av gjester som spiser, slapper av og går, uten å selv noen gang ta vertskapsrollen. Anonymkode: b0f58...c9d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 Er nok mange variasjoner her, men om du har likestilte som ikke gidder skjønner jeg deg. Selv har jeg en enlig søster i en liten leilighet, selvfølgelig blir hun invitert hvert år. Har også gamle svigerforeldre på mellom 85 og 90 år, selvfølgelig blir de også invitert hvert år. Jeg forventer ikke at min familie med to voksne og fire barn skal bli invitert tilbake til disse altså. Anonymkode: 6fa72...2b2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #3 Skrevet 30. november 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er nok mange variasjoner her, men om du har likestilte som ikke gidder skjønner jeg deg. Selv har jeg en enlig søster i en liten leilighet, selvfølgelig blir hun invitert hvert år. Har også gamle svigerforeldre på mellom 85 og 90 år, selvfølgelig blir de også invitert hvert år. Jeg forventer ikke at min familie med to voksne og fire barn skal bli invitert tilbake til disse altså. Anonymkode: 6fa72...2b2 Er søsken og venner i tilsvarende situasjon som oss jeg tenker på. Anonymkode: b0f58...c9d
sug lut Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 Det må du jo bare gjøre. Jeg elsker å lage i stand og ha folk jeg bryr meg om samlet rundt bordet, enten det er venner eller familie, og det er ikke vesentlig om det gjøres gjengjeld.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #5 Skrevet 30. november 2018 Så trist for deg. Det er en glede å stelle i stand, elsker å ha huset fullt av folk Anonymkode: f3c65...fbc
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #6 Skrevet 30. november 2018 3 minutter siden, sug lut skrev: Det må du jo bare gjøre. Jeg elsker å lage i stand og ha folk jeg bryr meg om samlet rundt bordet, enten det er venner eller familie, og det er ikke vesentlig om det gjøres gjengjeld. Da er du raus da. Jeg velger fra nå av heller å invitere folk som inviterer tilbake. Jeg liker godt å spise borte, deilig å komme til duk og dekket bord, selv om jeg også elsker å holde selskap. Fra nå av skal jeg bare invitere dem som gjør gjenytelse. Anonymkode: b0f58...c9d
sug lut Skrevet 30. november 2018 #7 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da er du raus da. Jeg velger fra nå av heller å invitere folk som inviterer tilbake. Jeg liker godt å spise borte, deilig å komme til duk og dekket bord, selv om jeg også elsker å holde selskap. Fra nå av skal jeg bare invitere dem som gjør gjenytelse. Anonymkode: b0f58...c9d Og vips var jula blitt enda mer av en handelsvare.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #8 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, sug lut skrev: Og vips var jula blitt enda mer av en handelsvare. Hver jul handler jeg mat for tusenvis av kroner. Vi har råd til det, men hadde vært deilig å av og til få servert et måltid. Hvorfor invitere søsken/venner som aldri inviterer tilbake, når man er så heldig og også kjenne folk som er rause tilbake? Anonymkode: b0f58...c9d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #9 Skrevet 30. november 2018 Folk har forskjellig kapasitet, og selv om du i dine øyne synes de burde ha kapasitet til å invitere tilbake så har de kanskje ikke det? Anonymkode: 6fa72...2b2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #10 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Folk har forskjellig kapasitet, og selv om du i dine øyne synes de burde ha kapasitet til å invitere tilbake så har de kanskje ikke det? Anonymkode: 6fa72...2b2 Nei, men da får de lage mat til seg selv da. Anonymkode: b0f58...c9d
sug lut Skrevet 30. november 2018 #11 Skrevet 30. november 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hver jul handler jeg mat for tusenvis av kroner. Vi har råd til det, men hadde vært deilig å av og til få servert et måltid. Hvorfor invitere søsken/venner som aldri inviterer tilbake, når man er så heldig og også kjenne folk som er rause tilbake? Anonymkode: b0f58...c9d Men tar det noe bort fra din glede over å glede gjestene dine at de ikke har overskudd, plass, tid, nerver, penger eller hva som helst til å gjengjelde?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #12 Skrevet 30. november 2018 11 minutter siden, sug lut skrev: Men tar det noe bort fra din glede over å glede gjestene dine at de ikke har overskudd, plass, tid, nerver, penger eller hva som helst til å gjengjelde? Respekterer dårlige nerver, liten plass og lite penger. Men er man ellers oppegående og har ressurser, så får man yte og ikke bare nyte. Anonymkode: b0f58...c9d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #13 Skrevet 30. november 2018 Skjønner HI. Vi er også rause med invitasjoner både til middager og fester, men etter 10-15 år og voksende vennekrets, så blir nok noen som aldri tar initiativ tilbake fadet ut. Anonymkode: 93e29...cc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå