Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #1 Skrevet 29. november 2018 Skal ikke nevne for mye om hva denne eleven gjør, men den har to egne assistenter fordi en ble for lite. Foreldrene insisterer på at barnet skal gå på «vanlig skole» og vil ikke plassere på spesialskole. Barnet har en adferd som er skremmende og flere av medelevene har fått seg en blåveis eller to etter vold. Har barna som utagerer så ekstremt noe på en vanlig skole å gjøre? Anonymkode: f6901...730
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #2 Skrevet 29. november 2018 Er du sikker på at det er foreldrene som ikke ønsker å bytte skole? Det er jo ærlig talt veldig få spesialskoler og enda vanskeligere å få plass der. Anonymkode: 56204...003
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #3 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du sikker på at det er foreldrene som ikke ønsker å bytte skole? Det er jo ærlig talt veldig få spesialskoler og enda vanskeligere å få plass der. Anonymkode: 56204...003 Ja. De hadde plass på spesialskole og valgte å avslutte det etter et par mnd forsinke mente at det var et dårlig opplegg der Anonymkode: f6901...730
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #4 Skrevet 29. november 2018 Prøv å sette deg i foreldrenes situasjon!! Sannsynligvis er eleven faglig på høyden selv med utagerende atferd. På spesialskole, noen det er få av, er det hovedsakelig psykisk utviklingshemmede barn, både de som er sterkt pleietrengende og de bedre fungerende. Er det da rart at foreldrene ønsker å ha barnet sitt på vanlig skole, hvor de faktisk har mulighet til å ha er miljø rundt seg, rollemodeller og kanskje få en venn eller to? Anonymkode: d9570...600
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #5 Skrevet 29. november 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøv å sette deg i foreldrenes situasjon!! Sannsynligvis er eleven faglig på høyden selv med utagerende atferd. På spesialskole, noen det er få av, er det hovedsakelig psykisk utviklingshemmede barn, både de som er sterkt pleietrengende og de bedre fungerende. Er det da rart at foreldrene ønsker å ha barnet sitt på vanlig skole, hvor de faktisk har mulighet til å ha er miljø rundt seg, rollemodeller og kanskje få en venn eller to? Anonymkode: d9570...600 Her vi bor (sentrale østland) finnes det skoler for utagerende barn også. Der veiledes foreldre i tillegg og de spesialtilpasser for hvert barn. Det er ikke hyggelig å sende barnet mitt på skolen når det hver dag er en fare for at det blir utsatt for vold. Anonymkode: f6901...730
Fru Banderas Skrevet 29. november 2018 #6 Skrevet 29. november 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøv å sette deg i foreldrenes situasjon!! Sannsynligvis er eleven faglig på høyden selv med utagerende atferd. På spesialskole, noen det er få av, er det hovedsakelig psykisk utviklingshemmede barn, både de som er sterkt pleietrengende og de bedre fungerende. Er det da rart at foreldrene ønsker å ha barnet sitt på vanlig skole, hvor de faktisk har mulighet til å ha er miljø rundt seg, rollemodeller og kanskje få en venn eller to? Anonymkode: d9570...600 -og prisen for dette skal barna i klassen betale, i form av blåmerker og trusler?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #7 Skrevet 29. november 2018 Til deg over: selvsagt skal ikke de andre elevene betale prisen. Det skal kommunene gjøre. I form sv nok assistanse og tilrettelagt undervisning. Anonymkode: a51b3...556
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #8 Skrevet 29. november 2018 Jeg ga opp og byttet skole på mitt barn. Da var hun 7 år og kom hjem med knekt nese, blåveis og merker i ryggen. Meldte foreldrene til barnevernet og skolen til fylkesmannen Anonymkode: 2fd78...7e6
Fru Banderas Skrevet 29. november 2018 #9 Skrevet 29. november 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ga opp og byttet skole på mitt barn. Da var hun 7 år og kom hjem med knekt nese, blåveis og merker i ryggen. Meldte foreldrene til barnevernet og skolen til fylkesmannen Anonymkode: 2fd78...7e6 Og hva skjedde med foreldrene og skolen?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #10 Skrevet 29. november 2018 I mine øye har ikke et farlig barn noe å gjøre på en normalskole å gjøre. Men du skjønner selv om det heter seg alle barn har rett til et trygt skolemiljø uten mobbing og traktering må de Desverre tåle slag spark og bråk av disse barna. Hensynet til disse barna veier mer ditt og mitt barns rett til å være trygg på skolen. Vi er 12 foreldre i klassen til datteren min som planlegger en aksjon. Vi kommer til å enten sitte i klasserommet eller holde barna hjemme om dette barnet ikke blir fjernet fra klasserommet . Barnet kan gjerne gå i klassen men kan ikke være med de andre barna hele dagen . Anonymkode: 4ccf7...3cc
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #11 Skrevet 29. november 2018 Om ikke skolen klarer å gi alle barna det de trenger, syns jeg faktisk at et barn som har plass på spesialskole skal gå der. Det er ikke riktig at et barn skal sette premissene for alle de andre barna, de har rett på en trygg skolehverdag der de ikke føler seg truet eller redd, og de har rett på en skole der de faktisk kan lære noe og klassene er nyttige. Jeg forstår at foreldre gjerne vil ha sitt barn på en vanlig skole, men noen ganger bør man se realiteten i øynene. Anonymkode: b032d...40d
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #12 Skrevet 29. november 2018 19 minutter siden, Fru Banderas skrev: Og hva skjedde med foreldrene og skolen? Hva som skjedde med foreldrene vet jeg ikke. Fylkesmannen gjorde ingenting med skolen fordi de anså problemet som løst ettersom mitt barn hadde byttet skole og ikke lengre ble utsatt for vold. Vet at andre barn blir utsatt for vold av eleven, men hva som gjøres der vet jeg ikke Anonymkode: 2fd78...7e6
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #13 Skrevet 29. november 2018 synes du skal ta denne saken til barnevernet jeg, dette barnet har det neppe godt, og da kan kanskje bv både hjelpe barnet og dens foreldre. og ingen barn skal grue seg til en skoledag pga en i klassen er kjempe slem, det er ikke riktig Anonymkode: 83bf2...396
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå