Gå til innhold

Er det sånn normale folk har det?😂


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Står opp, spiser, pusser tenna og så er alt greit resten av dagen? 😂 

Min hverdag: Står opp, tar medisin, pusser tenna, skaper tunga, skyller med munnskyll, går ut døra, går 10 min så kommer kloakklukta og jeg må ta tyggis (jada, andre har merket det). Tyggisen holder i ca 10 min før virkningen går over. Så kan jeg velge om jeg vil gå rundt og stinke, eller ta ny tyggis. 

Hvis jeg spiser noe lukter jeg "mat" i ca 15 min før jeg er tilbake til stank. 

Vært hos lege og ørenesehals, uten funn, uten hjelp. Jeg vegrer meg for å ta toget, drar ikke på foreldremøter, er ikke med i fritidsaktiviteter (kunne tenkt meg å være med i korps, uaktuelt slik ting er nå), isolerer meg fra alle og snakker kun kort til folk. Forter meg videre. Lever et ynkelig liv. ingenting hjelper. Og jada, har prøvd nesespray, saltvann og kortison. 

Anonymkode: 34df0...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fortsatt mandlene dine? Hvis du har det ville jeg vurdert fordeler (og ulemper) med å fjerne de. Ofte kan slik lukt komme av mandelsteiner (Google det), og de kan være vanskelig både å se og å fjerne!

Anonymkode: 1166a...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente legen lukten?

Hvis ikke er nok en psykiater den rette å henvende seg til.

Hvis legen kjente lukten men ikke fant årsaken bør du høre med tannlegen.

Anonymkode: 938e7...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du tatt bilder av bihulene dine? Hvis man har rette type betennelse oppi der så lukter det høgg! 

Mandelstein kan lukte pyton og kan gjerne sitte bak i halsen.

Tannproblemer? Spyttstein? Mage/tarm sjekket? 

Anonymkode: 41958...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sånn lukt om jeg spiser biff som er medium stekt. Den må gjennomstekes for at det ikke skal lukte. Det blir en reaksjon mellom magen og kjøttet.

Kan det være noen matvarer du ikke går så godt overens med?

Anonymkode: 5550f...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å være åpen om det? I hvert fall til folk du omgås i hverdagen, så slipper du å isolerer deg så mye. De aller, aller fleste mennesker er både greie og tolerante når de vet hvorfor ting er som de er. 

Den største barrieren ligger ikke hos andre, men hos deg selv. Er du klar over det?

Anonymkode: 180f2...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, hi. Men bare tidvis. Det er da en mandelstein som lager plagene. Så får jeg forhåpentligvis ut den lille stinkende jævelen, så er det greit endel mnd igjen. Det verste er at jeg har ikke mandlene lenger, så jeg klarer absolutt ikke å se noe eller å pelle ut steinene selv. Argh. Og ja, det er helt grusomt å stinke slik. Jeg kjenner tydelig at det fra nede i halsen, for det er en ekkel smak/ lukt selv ved pusting gjennom nesa. 

Anonymkode: 4665a...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som deg  HI

Legen sier alt er fint, og tannlegen sier at alt er fint. Jeg bruker tanntråd, pusser morgen og kveld, og om jeg skal noe spes. Midt på dagen. Skraper tunga, bruker munnskyll. Er forsiktig med hva jeg spiser. Drikker mye vann. Bruker nesespray om jeg er tett. Alikevel kommer det vond smak i munnen kort tid etter tannpuss😐. Utrolig sjenerende.

Anonymkode: a2a4b...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...