Gå til innhold

Hilser dere på vikarer i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som skal være kun i korte perioder?

Anonymkode: ed6a9...0e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør jeg , de skal ta vare på barnet mitt. Da er det jo greit å hilse? 

Skrevet

Jeg sier "hei" til alle jeg møter, men jeg vet jo ikke hvem som er vikarer og hvem som evt er andre foreldre som er innom på tilvenning eller noe sånt. Kommer de bort og presenterer seg eller blir presentert av ped leder, så hilser jeg selvsagt.

Anonymkode: 8b4b7...c6c

Skrevet

Ja. Om det er naturlig der og da. Men ikke om de er opptatt med noe. 

Har selv vært vikar. Gikk selv bort til foreldre å presenterte meg og håndhilste.  Man blir oversett av foreldre, selv etter flere måneder som vikar på samme sted. Noen foreldre er imøtekommende, mens de fleste overser deg. 

Anonymkode: d6cb4...f6c

Skrevet

Selvfølgelig. For meg handler det om å vise respekt og å være høffelig. 

Hilser jo på vikarer i arbeidslivet ellers også.

Anonymkode: 662f4...254

Skrevet

Håndhilser ikke (det har jeg ikke tenkt på), men smiler og sier hei til alle ansatte jeg treffer på vei inn/ut. 

Skrevet

Så klart, hvis det er naturlig i situasjonen vil jeg typisk stoppe opp og håndhilse. Hvis ikke kan det være at jeg bare sier hei.

Anonymkode: f8a67...069

Skrevet

Selvfølgelig

Anonymkode: 58971...af5

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Men tenker også at det er naturlig at vikaren tar initiativ til hilsing, det hadde føltes mer profesjonelt. Som ny i barnehage er det vanskelig å vite om de voksne er ansatte eller foreldre..

Anonymkode: 8cff9...8e7

Skrevet

Hæ? Er det virkelig et spørsmål? Selvfølgelig sier man hei selv om det «bare» er en vikar! 

Anonymkode: f4186...b2a

Skrevet

Jeg smiler og sier hei, ja. 

Men jeg vet jo ikke om personen er vikar, student, mamma, mobilt team, ppt, barnevern eller noe annet. Så hvis ikke personen tar initiativ til å presentere seg så starter jeg ingen utspørring. 

Anonymkode: 75d4b...fa4

Skrevet

Selvsagt ! Men da lurer jo jeg på om det er slike foreldre som deg som går med nesa høyt i sky og har skyggelapper på, når foreldre treffes under levering/henting?? Er en uting! En bør være høflig med alle og er ekstra kjekkt med et hei eller god morgen når en treffer på andre i slike situasjoner

Anonymkode: 42fcd...bac

Skrevet

Det er vikarene som skal komme bort å hilse. Har vært mye snakk om det i bhg. Skjedd flere ganger jeg ikke aner om vedkommende er forelder eller vikar. Så det blir kleint. Jeg smiler / hilser. Men syns de skal komme bort og presentere seg. 

Anonymkode: ad6ef...2bc

Skrevet

Eg er vikar, og det er sjølvsagt at eg går bort å håndhillser på foreldre 

Anonymkode: 15b72...3b8

Skrevet

Ja jeg hilser på vikarer. Kommer de ikke til meg så går jeg til de. Spør om de er vikar og sier hvem jeg er mamman til. 

Anonymkode: 7c1d1...d3a

Skrevet

Klart man skal hilse på vikarer, selv om det er de som burde hilse. 

Jeg introduserte meg i barnehagen da jeg begynte der som vikar, skulle da jobbe 100% i 6 mnd, så det ble jo helt naturlig.

Anonymkode: 713f4...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...