Gå til innhold

Er dette dårlig gjort?🙄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter fikk en Smil-rull av mormoren, men hun er borte til neste fredag, og jeg sitter her småsyk, og fikk plutselig så lyst på sjokolade og alt jeg har er den.. Så da må det vel være innafor å "låne" den, eller?🙄 Se bort fra at klokken såvidt har bikket 08🙈😳😋

Anonymkode: 44eba...5f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer du henne eller sender en melding, og spør om det er greit.

Sansynlig vis ville du kommet unna med å nære ta den og kjøpe en ny før hun kommer hjem, men på den måten lærer jenta også om hva som er akseptabelt i slike tilfeller og du sikker deg i tilfelle du ikke skulle få kjøpt ny i tide.

Anonymkode: f7763...7af

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min datter fikk en Smil-rull av mormoren, men hun er borte til neste fredag, og jeg sitter her småsyk, og fikk plutselig så lyst på sjokolade og alt jeg har er den.. Så da må det vel være innafor å "låne" den, eller?🙄 Se bort fra at klokken såvidt har bikket 08🙈😳😋

Ja, hvis du kjøper den inn til hun er tilbake går det helt sikkert bra.

Anonymkode: d8a22...87a

Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger. Hun merker det jo ikke.

Anonymkode: 9c66e...a89

Skrevet

Selvfølgelig er det helt greit😉 Jeg hadde spist den uten å tenke meg om. Kjøper inn en ny før hun kommer. Sjokolade kan ikke ligge for lenge i skapet😉

Anonymkode: 3c2d9...1f6

Skrevet

Dere som sier det er greit uten videre. Gjelder det den andre veien også? Er det greit at inventar deres snop hvis de bare skaffer nytt uten at du merker det? Hva om det blir oppdaget? Hvordan takler du det?

Skrevet

Må legge til at datteren ikke vet om den en gang, så jeg kan slippe unna med det om jeg skulle glemme å kjøpe ny🙄

Skrevet

Hehe, selvfølgelig! Har jeg også gjort 😂

Anonymkode: 78b2a...6c8

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som sier det er greit uten videre. Gjelder det den andre veien også? Er det greit at inventar deres snop hvis de bare skaffer nytt uten at du merker det? Hva om det blir oppdaget? Hvordan takler du det?

Det hadde jeg hatt null problemer med 😂

Anonymkode: cdef6...c4b

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de skaffer nytt før jeg merker det så vet jeg jo ikke om det, hvordan skulle det gjøre meg noe?

Jeg ble skikkelig irritert en gang jeg hadde fått tak i en stor boks med sjokolade veldig billig (type 10% av prisen), og hadde vært bortreist, så var den tom da jeg kom hjem. Bodde hjemme enda, mamma og søsknene mine hadde spist den opp. Mamma sa hun skulle kjøpe ny... men det ville kostet en formue, så jeg følte selvsagt at jeg måtte si at hun ikke skulle gjøre det. Hadde hun bare gjort det før jeg kom hjem uten å si noe, så hadde jeg jo vært lykkelig uvitende og fortsatt hatt sjokolade. ;)

Anonymkode: 7c0f3...c2f

Skrevet

Er du seriøs? Er dette et problem du grunner på? Helt på alvor? Uten å fleipe med oss?

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha «Hvordan takler du det?»

Oh the drama

Anonymkode: 78b2a...6c8

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takler at noen har 'lånt' snopet mitt? Jeg hadde nok blitt dypt traumatisert og aldri stolt på vedkommende igjen. 

Snopet mitt deler jeg aldri!

Anonymkode: 89483...b1d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt innafor det, bare de kjøper nytt 😂 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, selvsagt er det greit dersom de kjøper nytt og det ligger der når jeg vil ha det! Hva skulle problemet være? Jeg kjøper en sjokolade på mandag, men reiser bort og kommer ikke hjem før onsdag. Samboeren min ser sjokoladen mandag kveld, og får lyst på den. Han spiser den og kjøper en ny sjokolade neste dag, som altså ligger der når jeg kommer hjem. Hva skulle problemet være, mener du?

Anonymkode: c9ba0...39b

Skrevet
4 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Er du seriøs? Er dette et problem du grunner på? Helt på alvor? Uten å fleipe med oss?

Nei, jeg tok den uten å nøle, men her inne får man de mest fantastiske svar😉 Som du ser, så er det enkelte som mener noe slikt er nærmest verdens undergang, traumatiserte barn osv😂

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg tok den uten å nøle, men her inne får man de mest fantastiske svar😉 Som du ser, så er det enkelte som mener noe slikt er nærmest verdens undergang, traumatiserte barn osv😂

Det er da ingen som har snakket om traumatiserte barn eller verdens undergang. Jeg synes derimot det var en ypperlig anledning for å vise at det er viktig å spørre før man tar noe som ikke er sitt eget. Det er etter min mening noe man bør gjøre bestandig, selv om man har intensjon om å levere tingen tilbake før eieren oppdager at den er borte.

Selvfølgelig bør barnet ha lært seg å dele og det burde være en selvfølge at jenta så ja hvis mor spurte, men det er likevell høflig å spørre først. Det gir i tillegg barnet mulighet til å føle gleden ved å si ja og være grei mot mor og det gir følelse av  bli sett og respektert.

Jeg tror ikke det skjer noe galt om hi bare tar sjokoladen og kjøper en ny, men hun kunne fått så mye mer ut av situasjonen om hun hadde spurt.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er festlig 😂

Anonymkode: c34fb...377

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså en sjokolade har ikke affeksjonsverdi. Så lenge den blir erstattet så er vel det 0 problem 😂😂

Anonymkode: d3790...c2f

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må legge til at datteren ikke vet om den en gang, så jeg kan slippe unna med det om jeg skulle glemme å kjøpe ny🙄

Vurderer du det som "ikke så nøye" dersom du skulle glemme det? Det synes jeg i såfall definitivt _IKKE_ er greit.

Altså, det er helt greit å gjøre som du skisserer, så lenge du sørger for å huske å kjøpe ny. Holdningen "det er ikke så nøye, hun vet ikke om den" synes jeg er ekstremt kjip. Det er en gave hun har fått, enten hun vet om den eller ikke.

Anonymkode: 4239b...336

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takler at noen har 'lånt' snopet mitt? Jeg hadde nok blitt dypt traumatisert og aldri stolt på vedkommende igjen. 

Snopet mitt deler jeg aldri!

Anonymkode: 89483...b1d

Hei Ronja 😂

Anonymkode: 172f7...c8d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vurderer du det som "ikke så nøye" dersom du skulle glemme det? Det synes jeg i såfall definitivt _IKKE_ er greit.

Altså, det er helt greit å gjøre som du skisserer, så lenge du sørger for å huske å kjøpe ny. Holdningen "det er ikke så nøye, hun vet ikke om den" synes jeg er ekstremt kjip. Det er en gave hun har fått, enten hun vet om den eller ikke.

Anonymkode: 4239b...336

Altså, det er snakk om en sjokolade😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...