Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Ser at flere mener at det ikke er greit å ikke like enkelte ting man kan spise. Man skal spise alt man får servert uansett. Men om man pga en eller annen form for overbevisning ikke VIL spise enkelte matvarer, DA er det greit? Dvs man har ikke noe i mot smaken nødvendigvis, bare matvaren. (Allergi og intoleranse er jo greit). Synes jo det er mye verre å bestemme seg for at man ikke gidder spise kjøtt, animalske produkter, karbohydrater, ikke halal slaktet, svin, osv. enn å faktisk ikke spise det fordi en ikke liker/takler smak eller konsistens? Da gjør man det jo bare utifra noen tanker man har og ikke fordi en ikke liker å spise det. Hvis vi skal ta hensyn til alle overbevisninger bør også de som ikke liker ting respekteres! Anonymkode: 59a0b...b1f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Finnes ikke noe værre enn noen som er kresne. Bortskjemte i mine øyne, men da gjelder det de som ikke liker flere ting. Om noen ikke spiser svin, animalske produkter eller karbohydrater osv så er det forsåvidt greit. Er egentlig det utrykket (liker ikke) som plager meg mest, når det gjelder flere matvarer og ikke bare noen få. Så da de som ikke liker ting respekteres, men er det flere ting så får en manne seg opp å prøve å smake ting på nytt igjen. Anonymkode: 055ac...ade
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes ikke noe værre enn noen som er kresne. Bortskjemte i mine øyne, men da gjelder det de som ikke liker flere ting. Om noen ikke spiser svin, animalske produkter eller karbohydrater osv så er det forsåvidt greit. Er egentlig det utrykket (liker ikke) som plager meg mest, når det gjelder flere matvarer og ikke bare noen få. Så da de som ikke liker ting respekteres, men er det flere ting så får en manne seg opp å prøve å smake ting på nytt igjen. Anonymkode: 055ac...ade Ser ingen grunn til å smake på rakfisk flere ganger feks. Det liker jeg ikke. Brekker meg av lukta. Hvorfor skal noen tvinge meg til å spise det da? Men hvis jeg pga overbevisning ikke ville spise råtten fisk da hadde det vært Ok? Anonymkode: 59a0b...b1f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ser ingen grunn til å smake på rakfisk flere ganger feks. Det liker jeg ikke. Brekker meg av lukta. Hvorfor skal noen tvinge meg til å spise det da? Men hvis jeg pga overbevisning ikke ville spise råtten fisk da hadde det vært Ok? Anonymkode: 59a0b...b1f Som sagt er det få ting så kan man forstå det men er det så mye du ikke liker at folk må vise ordentlig hensyn til deg så er man bare slitsom. og ja man tar hensyn når det er overbevisning. Fisk svin eller hva enn det er. Disse folkene tar som oftest hensyn til at ikke alle kan tilrettelegge for dem, så de tar med ting selv. de som ikke liker ting derimot tror de må tas hensyn til uansett hva. Og de tar aldri med seg noe heller. Men sitter der å sutrer over at de ikke liker det. Anonymkode: 055ac...ade
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #6 Skrevet 28. november 2018 Synes man skal prøve om man ikke har smakt før. Men klarer heller ikke tvinge i meg ting jeg ikke liker. Men så trenger man ikke lage stort nr ut av det heller. Men forsyner seg med det man liker. Spiser evt tilbehøret om man ikke liker kjøttet osv. Synes det er verre å tvinge i folk mat de ikke liker og se at de mistrives evt brekker seg bare for å tilfredsstille kokken. Enn at folk er kresen. Man kan faktisk ikke noe før det. Noen kunne vel prøvd litt mer, men trenger ikke tvinge i folk mat. Anonymkode: 1f83a...59f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #7 Skrevet 28. november 2018 Jeg respekterer vegetarianere, veganere osv., men ser ned på kresne mennesker. Spesielt folk som f.eks. sier "jeg liker ikke fisk" og så gjelder det absolutt ALLE fiskesorter. Det tror jeg rett og slett ikke på. Anonymkode: 7a85c...c91
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 Takler ikke veganere og vegetarianere. De kan fint spise normal mat, men de gjør det ikke. Jeg lage ikke vegansk mat til veganere. De får spise vanlig mat som blir servert. Det samme må liker-ikkerne og de religiøse, og de som har allergier må ta med egen mat så jeg ikke lager noe de kan dø av. Har forresten lagt merke til at fler og fler skylder på allergier fordi det er flaut å mislike mat. Er ikke allergisk mot svin sånn plutselig etter å ikke ha likt det i 10 år. Anonymkode: 33527...635
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #9 Skrevet 29. november 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Takler ikke veganere og vegetarianere. De kan fint spise normal mat, men de gjør det ikke. Jeg lage ikke vegansk mat til veganere. De får spise vanlig mat som blir servert. Det samme må liker-ikkerne og de religiøse, og de som har allergier må ta med egen mat så jeg ikke lager noe de kan dø av. Har forresten lagt merke til at fler og fler skylder på allergier fordi det er flaut å mislike mat. Er ikke allergisk mot svin sånn plutselig etter å ikke ha likt det i 10 år. Anonymkode: 33527...635 Du høres jo... sjarmerende ut. Anonymkode: 9a8eb...a01
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #10 Skrevet 29. november 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Synes man skal prøve om man ikke har smakt før. Men klarer heller ikke tvinge i meg ting jeg ikke liker. Men så trenger man ikke lage stort nr ut av det heller. Men forsyner seg med det man liker. Spiser evt tilbehøret om man ikke liker kjøttet osv. Synes det er verre å tvinge i folk mat de ikke liker og se at de mistrives evt brekker seg bare for å tilfredsstille kokken. Enn at folk er kresen. Man kan faktisk ikke noe før det. Noen kunne vel prøvd litt mer, men trenger ikke tvinge i folk mat. Anonymkode: 1f83a...59f Å sitte å spise bare tilbehør er utrolig frekt Anonymkode: fbabe...871
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #11 Skrevet 29. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du høres jo... sjarmerende ut. Anonymkode: 9a8eb...a01 Det er jeg, men ser ikke hva det har med dette å gjøre? Anonymkode: 33527...635
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #12 Skrevet 29. november 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Å sitte å spise bare tilbehør er utrolig frekt Anonymkode: fbabe...871 Der er jeg helt uenig med deg! Hvis mine gjester spiser kun potet, grønnsaker og saus fordi de ikke spiser kjøttet så er de hjertelig velkommen til å gjøre det. Jeg hadde reagert mer hvis gjestene spiser kjøttet som serveres og har tydelige problemer med å spise det, da hadde jeg blitt skikkelig lei meg hvis de følte at de ikke kunne si ifra at de ikke vil ha kjøtt men gjerne tar tilbehøret. Anonymkode: e5c05...1af
Bruker3 Skrevet 29. november 2018 #13 Skrevet 29. november 2018 Folk må gjerne være så kresne som de bare vil, så lenge jeg slipper å høre om det! Så du liker ikke rakfisk, fisk, blomkål eller hva nå enn - hold det for deg selv! Er barnelærdom. Med religion er det en viktigere informasjon som faktisk er relevant
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #14 Skrevet 29. november 2018 Folk må gjerne være vegetarianere eller veganere, men jeg synes det er litt rart når de melder seg på feks rakfisklag, smalahove-lag eller biff-fest... Anonymkode: 94c9a...c7b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #15 Skrevet 29. november 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Ser at flere mener at det ikke er greit å ikke like enkelte ting man kan spise. Man skal spise alt man får servert uansett. Men om man pga en eller annen form for overbevisning ikke VIL spise enkelte matvarer, DA er det greit? Dvs man har ikke noe i mot smaken nødvendigvis, bare matvaren. (Allergi og intoleranse er jo greit). Synes jo det er mye verre å bestemme seg for at man ikke gidder spise kjøtt, animalske produkter, karbohydrater, ikke halal slaktet, svin, osv. enn å faktisk ikke spise det fordi en ikke liker/takler smak eller konsistens? Da gjør man det jo bare utifra noen tanker man har og ikke fordi en ikke liker å spise det. Hvis vi skal ta hensyn til alle overbevisninger bør også de som ikke liker ting respekteres! Anonymkode: 59a0b...b1f Helt enig 😊 Man er ikke kresen med vilje. Anonymkode: 96aa5...a21
Anonym bruker Skrevet 29. november 2018 #16 Skrevet 29. november 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Der er jeg helt uenig med deg! Hvis mine gjester spiser kun potet, grønnsaker og saus fordi de ikke spiser kjøttet så er de hjertelig velkommen til å gjøre det. Jeg hadde reagert mer hvis gjestene spiser kjøttet som serveres og har tydelige problemer med å spise det, da hadde jeg blitt skikkelig lei meg hvis de følte at de ikke kunne si ifra at de ikke vil ha kjøtt men gjerne tar tilbehøret. Anonymkode: e5c05...1af Det er ikke alltid tilbehør nok til at flere kan spise seg mett på bare det Anonymkode: fbabe...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå