Gå til innhold

Hva om verden ikke eksisterer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De som mener dette er etter min erfaring ikke veldig religiøse. Likt for de jeg kjenner til (utbredt i et miljø i en norsk storby), er at det er høyt intelligente mennesker som er på leting. Ikke nødvendigvis etter meningen med livet, men etter det de mener er sannheten. Mye av det de sier høres for meg nærmest litt paranoid og schizofrent ut, men de er ellers rasjonelle og normaltfungerende mennesker. Bakgrunnen der er typisk ateistisk, men de har fått en livsfilosofi som er gjenkjennelig i buddhismen. De er veganere/vegetarianere, da de mener, forståelig nok, at vi alle har et ansvar for den verden vi lever i. Samtidig mener de at alt i verden har en bevissthet/energi, og at man må spise mat med lavest mulig bevissthet. 

De bruker gjerne en Matrixaktig forklaring, for å gjøre sitt syn noe mer forstått. Vi lever i en slags virtuell verden, ikke med en ytre og ekte verden der mennesker er batteri til datamaskiner (som i Matrix), men at det er en source (hoveddatamaskin (Gud?)), i en dimensjon der mennesker ikke egentlig eksisterer. De er bare en del av programmeringen. 

De mener alt som eksisterer er del av en felles bevissthet, der alle ting og vesen er knyttet sammen i en organisme. Det er vanskelig å se denne felles bevisstheten hos mennesket, som reproduserer seg og utvikler seg sent. Derimot er det visstnok blitt bevist at rotter kan adoptere adferd i en del av verden som er tillært forsøksrotter i en annen del av verden. 

For å få bukt med de negative kreftene, må alle leve et positivt liv. Vi er drevet av mammon og vi må frigi oss fra dette. Ta ansvar, leve positit og nøkternt. Vi må ta et kollektivt ansvar for å føre verden videre mot endemålet - fred og kjærlighet (høres ut som en LSD-tripp). Verden, slik vi ser den, er styrt av negative krefter bestående av et fåtall mennesker. De er visstnok med på å bevisst vranglære oss og holde vesentlig informasjon borte fra media. Vi er da manipulerte til å godta den verdenen vi lever i. Nærmest en saueflokk som lar oss lede i ring rundt sannheten.

Historien, vitenskapen og media er formet til det verdensbildet DE vi at vi skal ha. Slik at vi ikke tenker selvstendig eller yter motstand (selv om vi er en del av felles bevissthet). 

I følge disse har vi blitt tillært at sivilisasjonen oppsto i Mesopotamia for 7000 år siden, men funn fra Göbekli Tepe er 5000 år eldre. Og disse mener at vi har hatt  flere tidligere epoker med sivilisasjon som har blitt utslettet. Dessuten er det Annunaki som har vært her på planeten. Sumererne viste kunnskap som var langt forut for sin tid, og pyramidene i Egypt og Amerika, samt stongenge kan umulig ha blitt til ved menneskehender. 

Jeg har ikke konvertert eller blitt motbevist mitt verdenssyn ennå, for å si det slik. 

Anonymkode: e03d6...249

Jeg har iallefall aldri vært borti noen som mener jorda er flat som ikke har vært relgiøs (kristen). Men selvfølgelig kan vet finnes andre miljøer der ute selv om jeg ikke kjenner til de.

Det er skrevet mye om Annunaki og Sumererne osv men mye av det har folk flettet inn i sin egen historie av hva som er virkeligheten. Utrolig mange teorier, der mange av dem rett og slett høres bisarr ut. Noen snakker om at Annunaki/Sumererne  var reptiler, bare se her:  http://www.annunaki.org/who-are-the-reptilians/   Jepp, jeg kødder ikke. Nå hersker de vistnok over oss via en annen dimensjon og de bruker hollogram teknologi (som ikke vi mennesker ha må vite) til å forklede seg når de er ute blant oss "vanlige" mennesker. 

"Alle" snakker om at de har sannheten og at det er på den ene eller andre måten. Atlantis er ofte tema, og like mange meninger om det. Bare se alle dokumentarene om atlantis, der jeg kun har sett en som faktisk fant troverdige spor (i Nord Afrika). 

Mange teorier der ute, jeg mente på ingen måte å henge ut relgiøse (kristene), da det finnes "orginaler" i alle samfunnslag. Men akkurat den teorien om at jorda er flat så er det relgiøse kristene som bruker det gamle testamentet som fasit for hvordan jorda "egentlig" ser ut. Det har naturligvis også da en dypere mening for dem. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
48 minutter siden, Elina skrev:

Jeg har iallefall aldri vært borti noen som mener jorda er flat som ikke har vært relgiøs (kristen). Men selvfølgelig kan vet finnes andre miljøer der ute selv om jeg ikke kjenner til de.

Det er skrevet mye om Annunaki og Sumererne osv men mye av det har folk flettet inn i sin egen historie av hva som er virkeligheten. Utrolig mange teorier, der mange av dem rett og slett høres bisarr ut. Noen snakker om at Annunaki/Sumererne  var reptiler, bare se her:  http://www.annunaki.org/who-are-the-reptilians/   Jepp, jeg kødder ikke. Nå hersker de vistnok over oss via en annen dimensjon og de bruker hollogram teknologi (som ikke vi mennesker ha må vite) til å forklede seg når de er ute blant oss "vanlige" mennesker. 

"Alle" snakker om at de har sannheten og at det er på den ene eller andre måten. Atlantis er ofte tema, og like mange meninger om det. Bare se alle dokumentarene om atlantis, der jeg kun har sett en som faktisk fant troverdige spor (i Nord Afrika). 

Mange teorier der ute, jeg mente på ingen måte å henge ut relgiøse (kristene), da det finnes "orginaler" i alle samfunnslag. Men akkurat den teorien om at jorda er flat så er det relgiøse kristene som bruker det gamle testamentet som fasit for hvordan jorda "egentlig" ser ut. Det har naturligvis også da en dypere mening for dem. 

Da har jeg lest for fort. Jeg siktet IKKE til «flat earthers» (som er kreasjonister som mener at verden er 6000 år gammel), men jeg mener de som er sikker på at vi eksisterer i en simulert virkelighet med felles bevissthet. Disse menneskene er etter min oppfatning ikke spesielt religiøse, men de jakter på en sannhet. Ofte er de intelligente, opptatt av vitenskap selv om de også mener at det feltet er kjøpt og betalt av de som egentlig styrer på jorda. 

Teorien, filosofien og historiske begivenheter de mener har skjedd, høres ut som en blanding av Matrix, buddhisme og scientologi (Xenu). 

Jeg finner det svært fascinerende, for enten har disse folkene skjønt noe ikke jeg skjønner, ellers har de mistet bakkekontakten i søken på svar. 

Anonymkode: e03d6...249

Skrevet

Jepp.

Det er derfor jeg føler meg som en sylfide, men med en gang jeg ser meg selv i speilet blir jeg tykk. Jeg er faktisk bare tykk når noen observerer meg. 

Skrevet
On 11/29/2018 at 9:11 PM, Elina said:

En kan dele slike flat earthers (og andre konspirasjonsteoretikere) inn i fire grupper:

1. De som troller. Særlig når det gjelder de som tror jorda er flat. Mye trolling der i gården.

2. De ekstremt religiøse.

3. Dumme, lettlurte folk, often uten utdannelse.

4. Psykisk syke personer.

Det er nok sannsynligvis mye overlapping mellom gruppe 2, 3 og 4.

Anonymkode: 74b24...f9b

Skrevet

Merkelig at folk som hevder de ikke er religiøse, er så villige til å tro på ting de ikke ser eller har bevis for.

Skrevet

En ting jeg sitter og lurer litt på..
Dersom verden er en datasimulasjon... Hvem har laget den?

Anonymkode: 58272...15d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Gud" selvfølgelig. Det stemmer veldig godt med at vi er skapt i hans bilde.

Anonymkode: dbcc3...fb7

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Gud" selvfølgelig. Det stemmer veldig godt med at vi er skapt i hans bilde.

Og halleluja da er det bevist...........

Skrevet

Nå har jeg verken sett videoen eller satt meg inn i teorien dere diskuterer. Men nå som flere og flere innser at BigBang-teorien ikke holder vann, og begynner å fabulere om en intelligent designer eller at noen står bak alt, hvorfor kan vi ikke like godt kalle det Gud? Er dere redde for å bli oppfattet som dumme hvis dere bruker denne definisjonen? 

Gud, en allmektig skaper som står bak alt sammen. Synes dette er mye mer logisk enn at alt kom fra ingenting.

Anonymkode: bff03...3b5

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

En eller annen data-nerd.

Anonymkode: 523a4...122

Skrevet
43 minutes ago, Anonym bruker said:

Nå har jeg verken sett videoen eller satt meg inn i teorien dere diskuterer. Men nå som flere og flere innser at BigBang-teorien ikke holder vann, og begynner å fabulere om en intelligent designer eller at noen står bak alt, hvorfor kan vi ikke like godt kalle det Gud? Er dere redde for å bli oppfattet som dumme hvis dere bruker denne definisjonen? 

Kommer an på hva du mener med "gud". Ja, man er dum hvis man tror på en personlig gud.

43 minutes ago, Anonym bruker said:

Gud, en allmektig skaper som står bak alt sammen. Synes dette er mye mer logisk enn at alt kom fra ingenting.

Og hvor kom gud fra da?

Skrevet

Ohhh kjære vene😲. Dette minner meg litt om noen jeg kjenner som hadde røyket litt for mye hasj. Der kom kommentaren " tenk om vi alle bare er bakterier på en sopp". ....... 😂😂😂

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor kom Gud fra da?

Anonymkode: 6ac8c...d8d

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor kom Gud fra da?

I dette universet har alt en begynnelse og en slutt, mens Gud er utenfor dette, derfor har han alltid eksistert. Hvis du skaper f.eks et nytt dataspill der spillerne dør hvis de toucher bakken, betyr det ikke at du må følge de samme spillereglene, for du er jo skaperen av spillet. :) hvis det gav mening

Skrevet
14 minutes ago, Anonym bruker said:

I dette universet har alt en begynnelse og en slutt, mens Gud er utenfor dette, derfor har han alltid eksistert.

Det er å jukse med premissene. Uansett kan man hevde at universet alltid har eksistert (husk at tid er en illusjon).

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

I dette universet har alt en begynnelse og en slutt, mens Gud er utenfor dette, derfor har han alltid eksistert. Hvis du skaper f.eks et nytt dataspill der spillerne dør hvis de toucher bakken, betyr det ikke at du må følge de samme spillereglene, for du er jo skaperen av spillet. :) hvis det gav mening

Nei, det gir ikke mening. Du kommer bare med et svar som passer meningen din, men som er helt ulogisk. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gir ikke mening. Du kommer bare med et svar som passer meningen din, men som er helt ulogisk. 

Ut fra utgangspunktet om at verden egentlig ikke eksisterer men bare er et dataspill gir det perfekt mening. Om premisset er  riktig er en annen sak.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ut fra utgangspunktet om at verden egentlig ikke eksisterer men bare er et dataspill gir det perfekt mening. Om premisset er  riktig er en annen sak.

Nei, det gir overhodet ingen mening. For hvor kommer da verdenen dataspillet spilles i fra? Det blir jo bare et lag til som man ikke vet opprinnelsen til, 

Skrevet
On 11/29/2018 at 9:11 PM, Elina said:

Jeg har iallefall aldri vært borti noen som mener jorda er flat som ikke har vært relgiøs (kristen).

Kan virke som om veldig mange er religiøse ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...