Gå til innhold

Hvordan foregår en psykologtime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt hos psykolog pga utbrenthet men føler ikke det gir meg annet enn en time med tårer og vonde følelser. Hun åpner bare med hva vil du snakke om i dag og jeg ramler bare inn på noe. Vi havner alltid tilbake på noe vondt i barndommen. Ikke noe hjelp til hvordan jeg skal håndtere hverdagen og komme meg ovenpå og i jobb igjen..? Jeg vil ha hjelp ikke bare snakke om barndommen min og «styre» det selv, vil at hun skal veilede meg. Er det her vanlig eller bør jeg bytte psykolog?

Anonymkode: 5b1ff...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min veileder meg ikke, men hun forteller meg at det jeg tenker, føler og opplever er helt normalt for min situasjon. Hun anerkjenner det jeg sier og sier at det er normalt og hvorfor det er normalt. Veiledning kan du be om ved å be om råd for hvordan du kan håndtere en gitt situasjon. Så kan dere evaluere om det fungerer neste time og evt finne en annen metode. 

Anonymkode: 84224...f18

Skrevet

Men da sier du det neste gang. Hun spør deg jo hva du vil snakke om hver gang, sier du. 

Men det er ikke slik at en psykolog kan fortelle deg hva du skal gjøre for å ha det bedre med deg selv, det er ikke sånn det fungerer. De hjelper deg til å finne ut av det selv. 

Anonymkode: a263b...f21

Skrevet

Min psykolog startet med å spørre forsiktig om ting, hva som var vanskelig nå, hvordan ting har vært osv. Nå går jeg på «raskere tilbake» så vi har ikke vært så mye innom barndommen selvom det burde tas, mer hvordan jeg kan sette grenser for meg selv så jeg slipper å bli så sliten. Han er flink til å forstå meg uten at jeg sier så mye om det og stiller mange spørsmål. Du kan så absolutt bytte. 

Anonymkode: 64650...abf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...