Gå til innhold

Satt tilbake 2-3 uker på tidlig ultralyd


Cumberbitch

Anbefalte innlegg

Hei!

(Dette er også postet på kvinneguiden)

Jeg er en førstegangsgravid som nå må søke råd hos dere på kvinneguiden før jeg googler meg ihjel her.

Saken er at jeg er 7 + 4 på vei utifra siste mens (8. oktober), men 6 + 4 utifra unnfangelse (26. oktober). Jeg vet dette med sikkert siden det var eneste gangen i oktober vi hadde sex. Vi hadde også en runde 2. november, men det va jo bare 3 dager før forventet mens, så det er veldig merkelig om det skulle bli barn ut av det..?

Jeg har vært plaget med blødninger siden forrige mandag, og litt magekramper. Det har vekslet mellom brun utflod og friskt rødt blod, men ikke i store mengder. På grunnlag av dette fikk jeg henvisning til tidlig ultralyd for å se hvordan ting sto til det inni. 

HCG-test ble tatt i forkant, og verdiene var 3700 21. november, og 9300 26. november. Jeg syns det i seg selv er en litt lav økning hvis vi tenker på at den skal fordoble seg.

I går var jeg på ultralyd, og ting "ser bra ut", det var en plommesekk og en fostersekk der, men ingen foster å se. Forklaringen var at jeg har nok ikke kommet så langt på vei som jeg selv tror, men det høres helt ulogisk ut i mine øyne. Gynekologen mente at jeg antageligvis bare var 4-5 uker på vei, og det syns jeg høres heeelt rart ut mtp mine egne beregninger ifm sex og mensen.

Går det virkelig an at dette går bra? Jeg skal tilbake på ultralyd om en uke, men kjenner at jeg skulle gjerne ha visst svaret idag og  bare blitt ferdig med det om jeg må hjelpe et evt foster ut med medisin/utskraping. Jeg vet såklart at jeg bare må smøre meg med tålmodighet for å få et sikkert svar, men ønsker likevel å høre fra andre som kanskje har samme erfaring - både gode og dårlige opplevelser.

Hilsen utålmodig førstegangsgravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ca som deg, hadde siste mens 7 oktober. Jeg har hatt brun utflod i et par uker, samt noe magesmerter. Var på tidlig ultralyd når jeg var 5+9, og de mente de kunne se antydning til fosteranlegg, men synes jeg virket kortere på vei og konkluderte med muligens 30% sjanse for liv. Hadde stigende HCG prøver noen dager etter - dobling på tre døgn. har hatt oppfølging med ultralyd i dag 7+1, hvor vi så at alt var i orden - hjertet banket som bare det og størrelsen på embryo og plommesekk var helt riktig i forhold til uker. 

Så ja! Dette kan gå fint for deg og ☺️ Følelsen du sitter med kjenner jeg til, og den er ikke god, men prøv å hold motet oppe og fokuser på andre ting, det hjelper.. jeg la planer hver eneste ettermiddag for å få tiden til å gå, den 1,5 uken jeg måtte vente mellom ultralydene.

jeg krysser fingrene for deg 🤞🏼☺️

Anonymkode: 663f7...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! 😊 det er litt tungt å gå og vente, men har innfunnet meg mer med det idag enn jeg hadde i går. Krysser alt jeg har for at det er liv! Lykke til i din graviditet ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den økningen var lav ja. Hvis den hadde doblet seg annenhver dag skulle den vært 14800. At fosteret ser mindre ut enn du mener selv det burde være er heller ikke et godt tegn. De som ender i SA måles gjerne til å være mindre enn forventet.

Men selvfølgelig er det ingen her som kan si om det går bra eller ikke. Hvis legen mener det ser bra ut, må man nesten håpe på det beste.

Kroppen kan forøvrig slippe ekstra egg utenom EL når som helst i syklusen, så det er en sjanse for at du faktisk er kortere på vei. Siden sædceller kan leve i 3-4 dager inni deg kan du ha blitt gravid noen dager etter dere hadde samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Spesialistene sier at hcg skal ganges med 10 hver 7 dag. Frem til uke 7. Da stiger den litt saktere. 

Dette er mine tall med prøverør TVILLINGER. så uke antall er helt riktig 😉

HCG tatt 4+1:        257

HCG tatt 5+1:     3 858
HCG tatt 6+1:   33 521 
HCG tatt 7+1: 110 170

Hvordan går det? 

Endret av C'est la vie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 23.06, Cumberbitch skrev:

Tusen takk for svar! 😊 det er litt tungt å gå og vente, men har innfunnet meg mer med det idag enn jeg hadde i går. Krysser alt jeg har for at det er liv! Lykke til i din graviditet ☺️

Hvordan går det med deg? 💛

Anonymkode: 663f7...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 

Det gikk dessverre ikke så bra. Fikk se et bankende hjerte 5. desember, og da ble det målt til 6 uker. Kom tilbake 19. desember, men da ble det målt til 6+6 uten hjerteaksjon (missed abortion) 😕 den 19. desember skulle jeg også egentlig vært i 10+2, så her må jo utviklingen ha gått veldig seint 🤔 HCG 3. desember ble målt til 27200.

Psykisk går det greit, jeg tror jeg var så forberedt på at det kom til å gå dårlig at det var nesten en lettelse da vi fikk bekreftet det. Aborten ble tatt med piller på torsdag, ganske smertefritt og mye blod og klumper. Har hatt mer vondt i går og i dag. 🤷🏻‍♀️ men ellers går det helt ok, takk som spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme tanker til deg! Dette var veldig lik min historie i 2009, og jeg tenkte da jeg leste hovedinnlegget at jeg ble usikker på om jeg skal være ærlig i svaret. Helt til jeg leste oppdateringen din. MA er vondt, men sjansen for at det går bra neste gang er stor - lykke til videre! 💜

Anonymkode: cf302...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! ❤️

Jeg hadde googlet meg ihjel og fant mange historier med likt forløp som min, så om du hadde vært ærlig og fortalt din, så hadde det nok ikke hatt så mye å si 😌 jeg var som sagt veldig forberedt på at dette kom til å gå galt. 😅 bedre lykke neste gang, statistikken er på vår side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cumberbitch skrev:

Hei! 

Det gikk dessverre ikke så bra. Fikk se et bankende hjerte 5. desember, og da ble det målt til 6 uker. Kom tilbake 19. desember, men da ble det målt til 6+6 uten hjerteaksjon (missed abortion) 😕 den 19. desember skulle jeg også egentlig vært i 10+2, så her må jo utviklingen ha gått veldig seint 🤔 HCG 3. desember ble målt til 27200.

Psykisk går det greit, jeg tror jeg var så forberedt på at det kom til å gå dårlig at det var nesten en lettelse da vi fikk bekreftet det. Aborten ble tatt med piller på torsdag, ganske smertefritt og mye blod og klumper. Har hatt mer vondt i går og i dag. 🤷🏻‍♀️ men ellers går det helt ok, takk som spør!

Vil bare sende deg en stor klem, og ønske deg lykke til med neste graviditet - plutselig sitter spiren der igjen 💛

Anonymkode: 663f7...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...