Gå til innhold

Hvordan varme opp dette rommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet i nytt (gammelt) hus, som  vi har pusset opp. Men det er et problem. I kjøkkenet er det benker, kjøleskap, dører og greier på alle de tre veggene (den fjerde er åpen inn mot spisestue/stue.

Det er så kaldt der, men inge steder å henge opp ovn. Det er litt veggplass over kjøkkenbenken et par steder, men der kan man vel ikke henge opp en ovn.

Hvordan i all verden skal vi få varmen i dette kjøkkenet?

Kan ikke legge varme i gulvet heller, for det første er det fin gammel stavparkett som skal bevares, og dessuten har jeg ikke råd.

Anonymkode: dd39b...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj. Det var jammen ikke lett..

Viftovn?

Anonymkode: f4be0...681

Skrevet

Gulvstående ovn

Anonymkode: 0aa9c...76d

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke noe plass til å ha f eks en sånn stående: https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/oppvarming/gulvovn-oljeovn-og-konvektorovn/SG2000GLASS/mill-gulvovn-sg2000glass

Evt øke temperaturen i spisestua, Evt en varmepumpe som henges i spisestua og blåser mot kjøkkenet, om det lar seg gjøre.

Anonymkode: fcd5a...62f

Jeg har varmepumpe i spisestua, men den varmer ikke nok. Er et ganske stort hus med store rom. Har til og med peis i spisestua, men så snart man kommer bort i kjøkkendelen blir det iskaldt.'

Blir vel gulvstående ovn, men det er heller ikke så enkelt, for den må da kobles til kontakt oppe på kjøkkenbenken, og vil stå i veien for skap og skuffer nede ved gulvet. Og vi vil snuble i den når vi skal lage mat osv...

Skrevet (endret)

Vedovn om du har pipeløp?

Endret av sug lut
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har varmepumpe i spisestua, men den varmer ikke nok. Er et ganske stort hus med store rom. Har til og med peis i spisestua, men så snart man kommer bort i kjøkkendelen blir det iskaldt.'

Blir vel gulvstående ovn, men det er heller ikke så enkelt, for den må da kobles til kontakt oppe på kjøkkenbenken, og vil stå i veien for skap og skuffer nede ved gulvet. Og vi vil snuble i den når vi skal lage mat osv...

Hva med skjøteledning? 

Evt flytte...

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med skjøteledning? 

Evt flytte...

Gulvstående ovn skal aldri stå i skjøteledning

Anonymkode: 0aa9c...76d

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den går jo på strøm, så det blir jo samme greia igjen med stikkontakter....

Jeg ville nok bedt en elektriker komme og se om han har noen forslag, evt legge opp en kurs så du får en kontakt et sted som passer for en ovn.

Anonymkode: 6d9d0...f1e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Den går jo på strøm, så det blir jo samme greia igjen med stikkontakter....

Jeg ville nok bedt en elektriker komme og se om han har noen forslag, evt legge opp en kurs så du får en kontakt et sted som passer for en ovn.

Anonymkode: 6d9d0...f1e

Denne kan jo stå oppå en benk, så kan hun bruke stikkontakten der isteden for skjøteledning. 

Anonymkode: 1fb0d...4e4

Skrevet

Det går an å ha takvarme i steden for gulvvarme.

Anonymkode: aa2f8...912

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...