Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Når jeg og mannen inviterer svigermor og svigerfar på middag så dukker plutselig svigerinna mi med mann og barn samt svoger med kone og barn. Svigerinna henger seg alltid på, og vi får aldri beskjed. Vi må alltid spørre om hvor mange som kommer.selvom vi kunn inviterte to stykk. Svogeren kommer i Ny og ne, så det kan vi tåle i lengden. Men det er så slitsomt, for plutselig så må jeg regne med 6 stykker til. Hu har også en tendens til å gå gjennom kjøleskapet fordi hun har et kresent barn. Han (3år) snur huset opp ned når han er på besøk. Vi har barn selv men så mye rot som han skaper blir det ikke på en uke hos oss. Hun tar seg aldri av han. Veldig irriterende å se at hun gir han is så må jeg nekte mine barn det før middag. Også må han ha på tegnefilm under middag. Det er ikke ok hos oss da mine barn ikke får se TV enda. Men sier vi noe på det så er hun bare spydig. Hva ville du gjort? Vi kan på en måte ikke be dem å la vær å komme heller da det blir frekt. Mannen er enig i at det er litt slitsomt. Anonymkode: 76932...ac8
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Hadde sluttet å invitere svigermor og svigerfar på middag... Anonymkode: d2dff...834
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Er mannen din evneveik? Han må jo ta det opp med familien sin Anonymkode: 5b5e5...565
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er mannen din evneveik? Han må jo ta det opp med familien sin Anonymkode: 5b5e5...565 Til tider så syns jeg han er for snill mot dem. Han har prøvd å si ifra flere ganger men der så hårsåre og lager drama ut av masse om de ikke får det som de vil. Og jeg prøver å ta hensyn med tanke på at det er hans familie. Men det er så slitsomt. Anonymkode: 76932...ac8
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde sluttet å invitere svigermor og svigerfar på middag... Anonymkode: d2dff...834 Har sluttet en god del nå, men føler meg så slem når jeg inviterer mine på middag så føler jeg at han ønsker det samme med sin familie noenganger også. Anonymkode: 76932...ac8
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #6 Skrevet 28. november 2018 Inviter til middag der du lager porsjoner på forhånd, sånn at det er én dandert tallerken til hver, og bare akkurat nok mat til så mange som er invitert. Og mat som treåringen ikke liker. La oss si, forrett: en liten asjett med laksetartar til hver (barna kan f.eks få en fiskekake eller figurskåret fiskepudding dandert fint på samme måte). Hovedrett: En posjonsstørrelse med f.eks ytrefilet, med grønnsaker og saus osv. til hver. Dessert: Du lager på forhånd en dessert i dessertskåler, én til hver, for eksempel sjokolademousse - der setter du én skål per person til kjøling i kjøleskapet. Dekk på kun til de som er invitert (har du uttrekkbart spisebord lar du være å trekke det ut). Hvis svigerinne-familien møter opp, er du overrasket og sier tyrlig at du ikke visste at de skulle komme. Vis at du kun har mat til dere og svigers. Hun må jo skjønne tegningen til slutt. Anonymkode: a8b9a...7f1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #7 Skrevet 28. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Inviter til middag der du lager porsjoner på forhånd, sånn at det er én dandert tallerken til hver, og bare akkurat nok mat til så mange som er invitert. Og mat som treåringen ikke liker. La oss si, forrett: en liten asjett med laksetartar til hver (barna kan f.eks få en fiskekake eller figurskåret fiskepudding dandert fint på samme måte). Hovedrett: En posjonsstørrelse med f.eks ytrefilet, med grønnsaker og saus osv. til hver. Dessert: Du lager på forhånd en dessert i dessertskåler, én til hver, for eksempel sjokolademousse - der setter du én skål per person til kjøling i kjøleskapet. Dekk på kun til de som er invitert (har du uttrekkbart spisebord lar du være å trekke det ut). Hvis svigerinne-familien møter opp, er du overrasket og sier tyrlig at du ikke visste at de skulle komme. Vis at du kun har mat til dere og svigers. Hun må jo skjønne tegningen til slutt. Anonymkode: a8b9a...7f1 Høres ut som en god plan dette, men kjenner jeg dem rett så kommer de nok til å ringe på forhånd neste gang og si at de kommer også, selvom de ikke er invitert. Men det skal prøves, da jeg er utrolig lei opplegget. Har ikke noe imot besøk, men blir jeg ikke invitert så kommer jeg ikke med andre som er det. Veldig frustrerende da de er så mange. Anonymkode: 76932...ac8
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som en god plan dette, men kjenner jeg dem rett så kommer de nok til å ringe på forhånd neste gang og si at de kommer også, selvom de ikke er invitert. Men det skal prøves, da jeg er utrolig lei opplegget. Har ikke noe imot besøk, men blir jeg ikke invitert så kommer jeg ikke med andre som er det. Veldig frustrerende da de er så mange. Anonymkode: 76932...ac8 Forstår jeg godt. Snakk om mangel på folkeskikk! Anonymkode: 676cb...ce6
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #9 Skrevet 28. november 2018 Du må da klare å si ifra at ingen får is før middag og at TV ikke er tillatt når dere spiser? Si at hvis dere serverer mat 3åringen ikke liket, så får hun ta med noe eget? Si at dere har bare mat til de som ble invitert? Litt ryggrad må du da ha? Anonymkode: f2a57...66e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #10 Skrevet 28. november 2018 I stedet for å lage en passiv-aggressiv "lek" av dette, slik det er foreslått ovenfor, ville jeg sagt fra på en rett fram og ærlig måte. Anonymkode: cc406...01f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #11 Skrevet 28. november 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må da klare å si ifra at ingen får is før middag og at TV ikke er tillatt når dere spiser? Si at hvis dere serverer mat 3åringen ikke liket, så får hun ta med noe eget? Si at dere har bare mat til de som ble invitert? Litt ryggrad må du da ha? Anonymkode: f2a57...66e Problemet er at både jeg og mannen sier ifra, mange ganger også, da lager hun en ordentlig diskusjon og klandrer oss for å være «hysteriske» noe vi så absolutt ikke er. Jeg har prøvd, men jeg har aldri møtt noen som er så umulige og tror de vet best og blåser i andres regler. Eneste utvei er å be dem ikke komme, noe jeg vil så inderlig men det er søstera hans så jeg får meg ikke til å gjøre det, enda. Anonymkode: 76932...ac8
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #12 Skrevet 28. november 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: I stedet for å lage en passiv-aggressiv "lek" av dette, slik det er foreslått ovenfor, ville jeg sagt fra på en rett fram og ærlig måte. Anonymkode: cc406...01f Altså vurderer det, de vil bli illsinte og ikke godta det. Men føler jo ikke at jeg har noen annen utvei. Anonymkode: 76932...ac8
Leeloo76 Skrevet 28. november 2018 #13 Skrevet 28. november 2018 Jeg ville invitert sjeldnere, men da hele bølingen først som sist. Jeg ville servert noe enkelt og barnevennlig som alle liker og nappet ut kontakten til TV-boksen «Beklager, virker ikke». Lås alle dører der 3-åringen ikke får gå og si klart i fra at foreldrene eller besteforeldrene må passe på.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 Hun: «Dere er hysteriske!!!» Dere: «Er det noen som er hysteriske her er det du. Du blir hysterisk om du ikke får viljen din i andres hjem. Om du ikke vil følge VÅRES regler i VÅRT hjem anbefaler jeg deg å ikke komme på besøk før du ønsker å følge våre regler.» Oppfører hun seg som en uoppdragen unge, får hun bli behandlet som en uoppdragen unge. Anonymkode: 0f112...225
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #15 Skrevet 28. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som en god plan dette, men kjenner jeg dem rett så kommer de nok til å ringe på forhånd neste gang og si at de kommer også, selvom de ikke er invitert. Men det skal prøves, da jeg er utrolig lei opplegget. Har ikke noe imot besøk, men blir jeg ikke invitert så kommer jeg ikke med andre som er det. Veldig frustrerende da de er så mange. Anonymkode: 76932...ac8 De ringer og sier fra at de kommer selv om de ikke er invitert?? Da kan du jo bare si at denne gangen vil dere bare ha svigerforeldrene på besøk. Makan til folkeskikk å bare invitere seg selv til middag sånn!!!! Anonymkode: 0e03b...dd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå