Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Har funnet masse på ønskelista til eldste til latterlige lave priser. Yngste har fått en ting til nesten 900 kr, pluss at han skal få noe annet til. Mellomste får også dyrere gaver til sammen men langt i fra så dyrt som yngste. Har rett og slett truffet godt på tilbudene når det kommer til eldstes ønskeliste. Føler ikke jeg kan gi gaver for over 1000 kr til alle tre heller. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 812ce...112
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Nei, de får ikke samme sum. De får noe av det de ønsker seg og noe de trenger. Summen er ikke så viktig😊 Anonymkode: 7c18a...e12
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 Nei, her tenker vi ikke priser, men hvor mye det vil glede og hva de ønsker seg og evt hva de trenger. Han som må ha nytt sportsutstyr får for et par tusen mer enn bittelillebror som får bøker og leker, men gleden er lik. Anonymkode: 1d9dc...085
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 Nei, jeg tenker ikke så mye på summen av gavene. Jeg tenker det går opp i opp med tiden. I år får lillebror en ipad fordi han er den eneste i huset som ikke har egen skjerm (huff). Storebror får noen ting han ønsker seg for ca 1000 kr. I fjor tror jeg eldste fikk noe veldig dyrt til jul, mens lillebror fikk noe til bare noen hundrelapper. Til neste år kan det være omvendt når det gjelder prisene. Kommer litt an på hva ungene trenger og ønsker seg. De er ikke blitt så store enda at de har oversikt over hva ting koster Anonymkode: 524a0...9d8
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 Ikke i utgangspunktet, men nå har det seg sånn at tvillingene (jenter) er blitt tenåringer med helt forskjellige interesser. Må innrømme at jeg prøver å gi for noenlunde likt beløp. De vet jo hva ting koster. De krangler nok som det er. Anonymkode: c6d3a...6c3
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #7 Skrevet 28. november 2018 8 hours ago, Anonym bruker said: Har funnet masse på ønskelista til eldste til latterlige lave priser. Yngste har fått en ting til nesten 900 kr, pluss at han skal få noe annet til. Mellomste får også dyrere gaver til sammen men langt i fra så dyrt som yngste. Har rett og slett truffet godt på tilbudene når det kommer til eldstes ønskeliste. Føler ikke jeg kan gi gaver for over 1000 kr til alle tre heller. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 812ce...112 jeg har 5, og ja er litt forskjelliger,fordi alderforskjellen : eldste gutt på 15 : må ha ny seng fordi han har vokst ut av sin seg, og han ønsket seg en til 5000. Eldste jente 13 : får en jakke til 2000 Mellomste gutten 8 : ønsker seg en lego til 1200 og får det yngste jente 5 får ny sykkel : 1200 babygutten på 2uker nå får ingenting av oss i år Anonymkode: b8670...b4c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 Nei, jeg tenker at det jevner seg ut på sikt.. Anonymkode: 1d537...0a6
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #9 Skrevet 28. november 2018 Nei, tenker det jevner seg ut, men gir ikke så det er markante forskjeller, de får etter ønsker og behov. Har nå 3 tenåringer. Eldste har ønsket seg en klokke, så han får det. Fikk den på salg til 750,- Den hadde kostet 1400,- Bonusbarnet mitt tenker jeg at får spendon gavekort på 1000,- (vi ser henne lite, og aner ikke verken hva hun trenger eller ønsker) Minste vet vi ikke enda hva hun skal få, har mye forskjellig i gaveskapet, men tenker det blir litt rart om hun får tøfler til 199,- Så får se hva vi finner på. Anonymkode: 8b9e4...910
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #10 Skrevet 28. november 2018 Nei, helt lint trenger det ikke bli, men vi forsøker å gi samme antall pakker. Anonymkode: f418b...209
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #11 Skrevet 28. november 2018 Tidligere med bare egne barn; nei. Det går opp i opp til sist. Nå, med stebarn også ; ja. Anonymkode: 4efee...41d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #12 Skrevet 28. november 2018 Nå er unga så små enda, 4 og 6 år, så summen er ikke så viktig, selv om vi prøver at det blir ca likt. Akkurat nå er det viktigere at de får likt antall pakker. Anonymkode: 64c8c...59a
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #13 Skrevet 28. november 2018 Prøver å gi til ca. samme verdi, men om jeg kjøper noe på salg til den éne regner jeg ikke den gaven som mindre verdt. Dermed kan den ene koste 500 hvis jeg finner på halv pris, mens den andre får for 1000. Anonymkode: 1b49c...507
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 Nei, gir etter behov. Det jevner seg ut og heldigvis ser barna dette og unner hverandre gavene. I fjor fikk eldste en båt. Sier seg selv at de yngre ikke får til samme sum. Anonymkode: 31ec7...76a
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #15 Skrevet 28. november 2018 Nå er barna så små at de ikke har noe forhold til penger enda, så nå er det ikke så nøye. Men de klarer å sammenligne gaver. Vi prøver å tenke at størrelsen på gaven skal være ca. lik. Om noen år, når barna også får mer oversikt over hva ting koster, så kommer vi sikkert til å bli mer presise på prisfronten også. Anonymkode: 9a159...634
MTF Skrevet 28. november 2018 #16 Skrevet 28. november 2018 Nei, de får som regel ikke for samme sum. Eldste er gutt på 14 og yngste er jente på 11, så de har vidt forskjellige ønskelister, til ganske ulike priser. For eks. er klær til en 14 år gammel gutt som bruker voksen strl S mye dyrere enn til jenta som bruker barnestrl. De har aldri hengt seg opp i pris på det de ønsker seg/får.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #17 Skrevet 28. november 2018 De får for ca det samme, men det kan variere utifra hva de ønsker og trenger. Ønsker ett barn nye ski, så kan summen bli høyere enn jeg pleier å gi, pga at de uansett hadde måtte ha dette. Er det dyre ting de ønsker seg så blir jul og bursdag slått sammen siden de begge har bursdag rundt jul, noen ganger har besteforeldre også vært med på å spleise. De vet hvem sum de får for om de ønsker seg penger, så ønsker de seg dyre ting ønsker de seg penger slik at de kan spare og kjøpe selv. Anonymkode: 032fc...d10
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #18 Skrevet 28. november 2018 Nei. Men så har jeg 2 barn med en del år mellom. Minste har ingen tanker rundt verdi på gaver. De får begge to ting de ønsker seg. Ofte får kanskje eldste dyrere gaver fordi han ønsker seg eller trenger ting som koster mer. Eks; I år trenger/ønsker største ny mobil (den gamle tuller og har dårlig batteri). Tenker han får det, da vi også trenger at han har en stabil tlf. Det blir fort noen tusenlapper. Minste har et stort ønske om frøken kanin bamse (karsten og petra) og et stort plastelinasett. Det blir vel 800 kr til sammen tenker jeg.... ser ikke helt hvorfor jeg skal kjøpe masse ekstra ting når hun kommer til å være i ekstase over denne gaven. Begge får også ganske mange gaver fra familien ellers. Anonymkode: 19de5...d7d
3 i april Skrevet 28. november 2018 #19 Skrevet 28. november 2018 Jeg kjøper ting ut i fra hva de ønsker seg, innenfor rimelighetens grenser selvsagt 😏 Men i år så ønsket de 2 eldste seg mobiltelefon og det får de, men kjøpet ikke dyre mobiler til mange tusen. Kjøpet til ca 1400 kr pr stk. Barn nr 3 ønsket seg dukker å et nettbrett. Minstejenta på 1 år får leker, men bruker nok ikke mange hundrelappene. Det jevnet seg ut med årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå