Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Mormor er 99 år og jeg har ingen anelse på hva jeg skal gi henne til jul. Hun ser og hører litt dårlig, litt dårlig til beins, men ellers frisk og rask (vel, så rask som man kan være når man er nesten 100 år). Hun bor fortsatt hjemme i huset sitt. I fjor ga jeg vin, sjokolade og en cd-plate. Året før fikk hun kaffe, en bok og en lysestake. Hun har fått parfyme, bodylotion, smykker ol. Tenkte litt på å tove tøfler til henne. Er det kjedelig? Noen som har andre forslag? Anonymkode: 0b424...83d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Min bestemor satte veldig pris på sånne kurver siste årene hun bodde hjemme, med litt luksus hun ikke unnet seg selv. Hun kjøpte jo det billigste syltetøyet, den billigste osten osv. Så en kurv med litt mer eksklusivt pålegg, sjokolade o.l. falt i god jord der. Ellers er tovede tøfler fint, men de kan vel være litt glatte så sett noe under de kanskje? Ulltrøyer med litt blonder på o.l var også veldig populært hos min bestemor, og en fin nattkjole. Anonymkode: 361c1...12a
Ziva Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 Hva med en matkurv? Fyll den med godt pålegg, småkaker, kaffe, te osv...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min bestemor satte veldig pris på sånne kurver siste årene hun bodde hjemme, med litt luksus hun ikke unnet seg selv. Hun kjøpte jo det billigste syltetøyet, den billigste osten osv. Så en kurv med litt mer eksklusivt pålegg, sjokolade o.l. falt i god jord der. Ellers er tovede tøfler fint, men de kan vel være litt glatte så sett noe under de kanskje? Ulltrøyer med litt blonder på o.l var også veldig populært hos min bestemor, og en fin nattkjole. Anonymkode: 361c1...12a Tenkte ikke på at tøflene er glatte. Bra du sa det. Takk😊 Ullteøye og nattkjole var gode forslag. Resten var også gode forslag, men glemte å skrive at det må kunne sendes i posten. Men kanskje tanten min kan ordne med ‘mateske’? Gode forslag👍🏻😊 Anonymkode: 0b424...83d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 Fine bilder av barnebarna, med en skikkelig ramme? Anonymkode: 1de93...0ff
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 2 minutter siden, Ziva skrev: Hva med en matkurv? Fyll den med godt pålegg, småkaker, kaffe, te osv... To som foreslår det. Da må det slå an🤩Takk😊 Tror kanskje jeg må alliere meg med tanten min og at hun ordner noe slikt. Anonymkode: 0b424...83d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Fine bilder av barnebarna, med en skikkelig ramme? Anonymkode: 1de93...0ff Hun har så mange at veggene er fulle;) Hun fikk kalender med bilder til bursdagen. Men ellers et godt forslag. Takk😊 Anonymkode: 0b424...83d
Ziva Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 Har gitt det til min gamle tante i mange år nå, i fjor hoppet jeg over og ga noe annet. I år blir det matkurv igjen da hun savnet den i fjor 😁
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #9 Skrevet 27. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: To som foreslår det. Da må det slå an🤩Takk😊 Tror kanskje jeg må alliere meg med tanten min og at hun ordner noe slikt. Anonymkode: 0b424...83d Om du har tid og penger så kan du jo besøke henne en dag før jul, og ta med gaven selv. Med tanke på at hun er så gammel så setter hun nok veldig stor pris på selskap? Anonymkode: 15c2e...c55
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #10 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, Ziva skrev: Har gitt det til min gamle tante i mange år nå, i fjor hoppet jeg over og ga noe annet. I år blir det matkurv igjen da hun savnet den i fjor 😁 Godt å høre. Tror jeg går for matkurv og en fin nattkjole👍🏻😊 Det må bli bra Anonymkode: 0b424...83d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #11 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Om du har tid og penger så kan du jo besøke henne en dag før jul, og ta med gaven selv. Med tanke på at hun er så gammel så setter hun nok veldig stor pris på selskap? Anonymkode: 15c2e...c55 Det skulle jeg gjerne gjort❤️ Bor 70 mil unna med flere fjelloverganger på nord-norsk lunefullt vinterføre🙁 Skal besøke henne når sola kommer tilbake og føret er bedre. Hun har heldigvis mye familie i nærheten. Barn, barnebarn og oldebarn. Er kun jeg og den ene kusina mi som bor langt unna. Men ja, jeg skulle gjerne sett henne oftere og bodd nærmere både henne og farmor, som også er gammel. Anonymkode: 0b424...83d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #12 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det skulle jeg gjerne gjort❤️ Bor 70 mil unna med flere fjelloverganger på nord-norsk lunefullt vinterføre🙁 Skal besøke henne når sola kommer tilbake og føret er bedre. Hun har heldigvis mye familie i nærheten. Barn, barnebarn og oldebarn. Er kun jeg og den ene kusina mi som bor langt unna. Men ja, jeg skulle gjerne sett henne oftere og bodd nærmere både henne og farmor, som også er gammel. Anonymkode: 0b424...83d Nei da skjønner jeg deg, godt hun har mange rundt seg Anonymkode: 15c2e...c55
~Kiwi~ Skrevet 27. november 2018 #13 Skrevet 27. november 2018 Hva med bildekalender med bilder av barn, barnebarn (og oldebarn)?
MammantilNurket Skrevet 27. november 2018 #14 Skrevet 27. november 2018 Vi kjører alltid på bilde-kalender m/bilder av Herr Sønn til min mormor som er 90+ - hun elsker det! Hun får også julekaffe, marsipangris, lys og servietter + gjerne en eksklusiv håndkrem. I år får hun også et nydelig skjerf/tørkle i 100% silke som vi har kjøpt på en av våre utenlandsreiser i år.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #15 Skrevet 27. november 2018 Farfar fikk tova "sitteunderlag" når han passerte 90 år. Han flyttet det rundt etter hvor han skulle sitte, da var han alltid god og varm i rumpa 😂 Anonymkode: 31f42...5e0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #17 Skrevet 27. november 2018 Mange gode forslag😊 Takk alle sammen!!😘 HI Anonymkode: 0b424...83d
Himmel og hav Skrevet 27. november 2018 #18 Skrevet 27. november 2018 Hva med abonnement på et ukeblad hun liker?
sug lut Skrevet 27. november 2018 #19 Skrevet 27. november 2018 Jeg planlegger å bli gammel dame med likør og portvin hver dag. Ergo, påfyll med likør eller portvin?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #20 Skrevet 27. november 2018 Her får mormor (av alle ting) nye lys for pynte på verandaen sin. Hun får tidlig julegave nå til helgen. Rett og slett fordi hun elsker slike lys. De hun hadde er ødelakt og hun har ikke penger til å kjøpe nye. På julaften får brus, sjokolade og forskjellig fra ungene. Noe jeg vet hun blir kjempe glad for 😍 (hun drikker ikke alkohol, ellers skulle hun fått en vinflaske også) Anonymkode: d2154...c09
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #21 Skrevet 27. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Farfar fikk tova "sitteunderlag" når han passerte 90 år. Han flyttet det rundt etter hvor han skulle sitte, da var han alltid god og varm i rumpa 😂 Anonymkode: 31f42...5e0 Så søt 😍 Anonymkode: fc14b...69a
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #22 Skrevet 28. november 2018 Stemmer for matkurv jeg også. Men bor hun hjemme i en alder av 99 år? Anonymkode: 9edea...934
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå