Gå til innhold

Du med hundeallergi:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du for å "overleve" besøk hos noen som har hund? 

Jeg har hundeallergi, og reagerer mest på korthåra hunder. En jeg kjenner har nettopp fått seg hund, den forrige hunden tålte jeg - det vil si det gikk greit å besøke i noen timer. Jeg går allerede på masse medisiner for dette her. 

Den nye hunden har jeg aldri møtt og jeg vet ikke om jeg tåler den, den er ikke korthåret, men ikke samme rase som forrige hund heller så kan gå begge veier. 

Hvis jeg ikke tåler en hund, så begynner jeg å hovne opp. Så det finner vi ut av. 

Men hva gjør dere andre? Jeg skal dusje og skifte klær etter besøket, samme med de andre i husstanden. Er kanskje ikke mer en kan gjøre? Det er åpenbart at jeg ikke begraver hodet i pelsen på bikkja..

Anonymkode: a4c71...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder meg unna hunden og tar ikke på den. Prøver å være nøye med å ikke ha hendene mine oppi ansiktet (altså - gnir meg ikke i øynene og slikt). Skifter klær og dusjer etterpå. Ungene må også skifte når vi kommer hjem, selv om de ikke er allergiske. 

Skrevet

Nå er jeg selv hundeeier (med allergi for de fleste typer hund bortsett fra de vi selv har, har prøvd oss frem). Når jeg er på besøk hos andre med hunder som jeg vet jeg reagerer på, så har jeg et helt apotek med meg i vesken. Har aerius innabords, for de går jeg på fast. Prøver å ikke la hunden komme i nærheten av hendene. Jeg reagerer på hundens spytt  og hvis jeg plukker meg i fjeset etter å ha berørt pelsen. 

Anonymkode: 3afb8...4fa

Skrevet
36 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Holder meg unna hunden og tar ikke på den. Prøver å være nøye med å ikke ha hendene mine oppi ansiktet (altså - gnir meg ikke i øynene og slikt). Skifter klær og dusjer etterpå. Ungene må også skifte når vi kommer hjem, selv om de ikke er allergiske. 

Høres ut som den planen jeg har.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jeg selv hundeeier (med allergi for de fleste typer hund bortsett fra de vi selv har, har prøvd oss frem). Når jeg er på besøk hos andre med hunder som jeg vet jeg reagerer på, så har jeg et helt apotek med meg i vesken. Har aerius innabords, for de går jeg på fast. Prøver å ikke la hunden komme i nærheten av hendene. Jeg reagerer på hundens spytt  og hvis jeg plukker meg i fjeset etter å ha berørt pelsen. 

Anonymkode: 3afb8...4fa

Aner ikke om jeg reagerer på spytter eller hva, men skal prøve å ikke ta meg i ansiktet. 

Skrevet

Beklageligvis reagerer jeg så hardt at jeg kan ikke gå inn i et hus hvor det er hund men venninnene mine veit hvorfor og kommer heller til meg. Hvor de er nydusjede og har rene klær som ikke har vært i kontakt med hunden

Skrevet

Jeg er ikke allergisk og har hund. Men har venner som er det. De som reagerer værst prøver jeg å ta mer hensyn til.

Som å faktisk la bikkja være i et annet rom. Vi har stort hus så hunden lider ingen nød de få timene vi har besøk.  Jeg føler at det er min oppgave å la gjester føle seg vel. Når jeg gjør dette så er det som oftest den som er på besøk som ønsker å møte hunden før de drar fordi de slipper å reagere så kraftig under hele besøket. 

Vi lar heller ikke hunden være oppe på sofaen når det er gjester, uansett om de er allergiske eller ikke. Så lufter vi hver gang og støvsuger før folk kommer. 

Anonymkode: 7d078...1b6

Skrevet

Kan ikke være lenge i hus med hund uansett. 

Anonymkode: 53619...335

Skrevet

Jeg kan ikke besøke de som har pelsdyr, er ille nok å få de på besøk her. 

Anonymkode: f59e4...cfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...