Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Hvordan hadde du reagert om du ble bedt om å ta bort navnet ditt fra gavelappen på julegaven? Barnet tror nemlig på nissen og foreldrene sier at alle gavene, også de fra familie og venner er fra ham. Anonymkode: 6dca2...53c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 En gave fra nissen resten er fra de som gir. Foreldre ordner gave fra nissen . frøkna her i huset tror julekalenderen er fra nissen og en gave på julaften. Anonymkode: 325f2...fee
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 Helt greit til en treåring, uaktuelt til en tiåring. Anonymkode: 93c81...d1f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 Det blir fort dumt, foreldrene må ordne ein gave fra nissen. Anonymkode: 5d203...6b7
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 Meg som stilte spørsmålet. Må legge til at de har gjort det på denne måten alltid, men da har ikke barnet kunnet noen bokstaver derfor har vi hatt navnet vårt på lappen. Dette er en tradisjon hos dem. Jeg mener ikke å være egoistisk her og forventer overhodet ikke noe kred for gaven eller at barnet skal huske hva hen har fått fra oss, men betyr avsender av gaven virkelig ingenting? Anonymkode: 6dca2...53c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 Vanlig med én gave fra nissen, men øvrige er fra familie. Jeg synes barn skal få lov å tro på nissen, men det er vel også viktig å vise at man gir gaver til hverandre? Man kan gjøre begge deler, tross alt Anonymkode: b9d44...6db
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 Jeg hadde nektet. Hadde gitt gaven direkte til ungen og sagt noe a la du får mange gaver fra nissen, men jeg vil også gi deg en gave bare fra meg. Da ødelegger du ikke troen på nissen, men du får uansett gjort det personlig. har ikke ungen kontakt med andre barn? Snakker de ikke sammen etter jul ? Blir han ikke skuffet hvis andre unger får gaver fra foreldre og besteforeldre etc mens han ikke får noe fra sine nærmeste? Anonymkode: a7804...84f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 Snodig opplegg det der🙄 Her får barnet 1 gave fra nissen. Den ligger i strømpen på julemorgen. Nissen gir bare 1 gave til hvert barn. Det trodde jeg at alle visste;) Anonymkode: 0cc44...1fa
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #9 Skrevet 27. november 2018 Da kjøper du en gave og fjerner lappen. Hvordan de håndterer oppdragelsen på sitt eget barn får være dems sak. Selv syns jeg det høres litt teit ut med så mange gaver fra nissen, men de vil vel holde ved gleden barnet dems har. Prøv å respekter foreldrenes valg. De føler at de har en god grunn til det, så da får du støtte dem og ta bort lappen Så må vi huske på at vi skal gi gaver for å gjøre andre glade, ikke for å få annerkjennelse for gaven vi har gitt. Anonymkode: ee517...375
Fru Banderas Skrevet 27. november 2018 #10 Skrevet 27. november 2018 Rimelig spesielt. Sier som de andre her; én gave fra nissen (som foreldrene kjøper), resten er fra den som faktisk gir. Mye av gleden ligger jo i det, da, å åpne, se på gavene sammen, gi en stor klem til takk osv.
TinaK 1990 Skrevet 27. november 2018 #11 Skrevet 27. november 2018 Her er det flere gaver fra julenissen, men det ordner vi. Forventer og håper heller ikke andre skriver fra nissen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #12 Skrevet 27. november 2018 Forventer ingen anerkjennelse, problemet er at han skal finne ut at andre får gaver av familien etc og at han ikke har fått noe av oss. HI Anonymkode: 6dca2...53c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #14 Skrevet 27. november 2018 Høres jo veldig spesielt ut da, når skal de egentlig fortelle om julens gavedeling? Det at vi gir gave til søskenbarn, tanter og onkler, og får gaver tilbake har ungene mine visst fra de var helt små. Men de tror på nissen 9-åringen her er fremdeles litt i tvil om det er jeg eller nissen som fyller kalenderen hennes til jul, og den lille usikkerheten håper jeg hun har helt til hun blir voksen. Anonymkode: 4d6a0...107
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #15 Skrevet 27. november 2018 De har vel tenkt å fortelle det når hen slutter å tro på nissen. At de har denne rare tradisjonen får ikke jeg gjort så mye med. Vet noen om andre som sier gavene fra familie etc er fra nissen? Er det egoistisk av meg og føle litt på dette? HI Anonymkode: 6dca2...53c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #16 Skrevet 27. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan hadde du reagert om du ble bedt om å ta bort navnet ditt fra gavelappen på julegaven? Barnet tror nemlig på nissen og foreldrene sier at alle gavene, også de fra familie og venner er fra ham. Anonymkode: 6dca2...53c De får en gave fra nissen som vi foreldre ordner. Som oftest litt tidligere på dagen... Anonymkode: 6a0b5...27d
kristin200 Skrevet 27. november 2018 #17 Skrevet 27. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Meg som stilte spørsmålet. Må legge til at de har gjort det på denne måten alltid, men da har ikke barnet kunnet noen bokstaver derfor har vi hatt navnet vårt på lappen. Dette er en tradisjon hos dem. Jeg mener ikke å være egoistisk her og forventer overhodet ikke noe kred for gaven eller at barnet skal huske hva hen har fått fra oss, men betyr avsender av gaven virkelig ingenting? Anonymkode: 6dca2...53c Ikke en tradisjon jeg hadde gått for! Selvfølgelig betyr avsender mye! Datteren min takker jo for gavene de får og setter pris på de!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #18 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, kristin200 skrev: Ikke en tradisjon jeg hadde gått for! Selvfølgelig betyr avsender mye! Datteren min takker jo for gavene de får og setter pris på de! Så bra å høre! For meg føles det rart å legge omtanke i en gave så skal mottaker ikke vite om det. Men lurer jo på om jeg ikke fremstår som veldig egoistisk om jeg sier noe. Er jo ikke min business hvordan de velger å gjøre dette. HI Anonymkode: 6dca2...53c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #19 Skrevet 27. november 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så bra å høre! For meg føles det rart å legge omtanke i en gave så skal mottaker ikke vite om det. Men lurer jo på om jeg ikke fremstår som veldig egoistisk om jeg sier noe. Er jo ikke min business hvordan de velger å gjøre dette. HI Anonymkode: 6dca2...53c Det er veldig sært å forvente at alle skal skrive fra nissen. Hvor gammel er ungen? Anonymkode: 525c0...70a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #20 Skrevet 27. november 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er veldig sært å forvente at alle skal skrive fra nissen. Hvor gammel er ungen? Anonymkode: 525c0...70a Har begynt på skolen, så tenker fort kan finne ut av dette og da bli fryktelig såret. Og de andre ungene blir kanskje litt sinte på nissen. Snakker barn på den alderen om hvem de får gaver av eller er det bare hva som betyr noe? HI Anonymkode: 6dca2...53c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #21 Skrevet 27. november 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har begynt på skolen, så tenker fort kan finne ut av dette og da bli fryktelig såret. Og de andre ungene blir kanskje litt sinte på nissen. Snakker barn på den alderen om hvem de får gaver av eller er det bare hva som betyr noe? HI Anonymkode: 6dca2...53c Min datter hadde ihvertfall snakket med venninnen sin om dette da de gikk i 2.klasse. For venninnen hadde en kalender som mammaen fylte med gaver, mens min datter hadde en kalender som nissen fylte med gaver..... Anonymkode: 4d6a0...107
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå