Gå til innhold

Engelsk 5 trinn

mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det undervisningen delt inn ( prøver og lekser) delt inn i 3 trinn. Step 1-3. Barna får selv velge hvilket step de ønsker å ha og får da lekser og prøver etter valgte step. Er det slik hos dere også? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her deler lærer inn. Slik gjør de det også i norsk og matematikk. Ulike nivåer og lærer deler inn. Men ungene kan velge å også gjøre leker på de andre nivåene 

Anonymkode: 22f6a...b0f

Skrevet

Ikke her. Her har alle elevene fått tildelt et trinn og hvis de vil kan de prøve seg på nivået over. Jeg synes det er bra. Hvis ikke hadde mitt barn garantert valgt det enkleste nivået og ikke det som passer for henne. De som er på nivå 3 får med seg et ark de kan gjøre om de ønsker det.

Anonymkode: a2500...ce6

Skrevet

Dette kalles tilpasset opplæring på godt norsk. 

Anonymkode: 2b59a...8cc

Skrevet

Her velger de helt fritt. Synes i grunn det er veldig merkelig. 

Skrevet
52 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her velger de helt fritt. Synes i grunn det er veldig merkelig. 

Dette betyr også at de får velge mellom å øve på 10,15 eller 20 gloser til fredagsprøven..  Jeg vil tro det ender med at mange velger den enkleste utvei.

Skrevet
10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Dette betyr også at de får velge mellom å øve på 10,15 eller 20 gloser til fredagsprøven..  Jeg vil tro det ender med at mange velger den enkleste utvei.

Ikke alle er unnasluntrere da...

Anonymkode: 358a9...e62

Skrevet
23 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Faktisk ikke. Vår erfaring er at ungene selv er veldig flinke til å velge et nivå som passer for dem. Og de gangene noen velger for lett eller for vanskelig, tar man en prat med dem. 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle er unnasluntrere da...

Anonymkode: 358a9...e62

Selvsagt ikke! Men når man er 10 år tenker jeg det er forskjell på å øve på 10 eller 20 gloser 

Skrevet
9 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Faktisk ikke. Vår erfaring er at ungene selv er veldig flinke til å velge et nivå som passer for dem. Og de gangene noen velger for lett eller for vanskelig, tar man en prat med dem. 

Det er veldig godt å høre . Her har vi en som alltid velger det vanskeligste. Han klarer det fint men det blir jo mye tid til øving og lekser. Her gir ikke lærer bare vanskeligere stoff men også mer. Flere gloser, lengere tekster og flere mattestykker.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette kalles tilpasset opplæring på godt norsk. 

- og/eller differensiering. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...