Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Har en her hjemme som har hatt om puberteten på skolen. Og neste uke skal de ha om sex. Han gruer deg, syntes det er ekkelt og flaut. Jeg prøver å fortelle han at det er naturlig og ikke noe å grue seg til, men han syntes faktisk det er så ubehagelig at han ikke vil delta. Kan noen fortelle litt hva de går gjennom, evt viser, så jeg kan forberede han? Anonymkode: 7a4f8...47f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Ta en telefon til læreren og spør henne. Hun vet hva hun skal undervise i og hun kjenner din sønn. Anonymkode: f2cce...bf5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 De lærer stort sett om å respektere grenser og hva som er ulovlig, samt de skadelige mannsnormene. Mange blir glade når de oppfatter at sex er noe uoppnåelig som man ikke behøver å forholde seg til. Det blir for komplisert. Fokuset er så tørt at de mister nysgjerrigheten på det spennende som har med sex og gjøre. Anonymkode: a38ae...638
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 Her lærer dei alt ned til minste detalj, synst det blir for mykje... Anonymkode: e594a...468
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 Her så de den serien fra nrk-super, den er veldig fin og datteren min hadde sett den her hjemme også så hun var forberedt på det "kleine" derfra. https://tv.nrksuper.no/serie/newton-pubertet Ellers snakker de mest om grenser, respekt osv. Datteren min grudde seg også, ikke sånn at hun ikke ville på skolen da, men hun så ikke frem til det der. Det gikk helt fint Hun går i 6.klasse nå, så det var i fjor. Anonymkode: 9bc49...066
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 Men i all verden, har du ikke fortalt han alt i detalj enda selv? Her begynte vi med det i bhg. -når de begynte å snakke om «sexing» fant vi ut at her må det fortelles, og samtidig læres om grenser. Nå går han i 1.klasse, og har bladd gjennom mine anatomibøker (jeg er helsepersonell) flere ganger på egenhånd (og spurt og fått svar, selvfølgelig). Kunnskap gir makt, og tar bort flauhet. Her har de lært at «det er hva det er, likssom». Den Newton serien som er referert til over er fin, den har vi også sett Anonymkode: 3e330...3ea
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 Tenker at om han synes det er så ekkelt og flaut så har dere snakket for lite om det. Mine på 3-7 vet godt hvordan barn lages for å si det sånn, vi har alltid snakket åpent og ærlig og naturlig om alt her vi. Anonymkode: 5d54a...e90
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 Hi her! Vi har snakket åpent og mye om det og svart ærlig på alle spørsmål siden de begynte å spørre, og han vet veldig godt hva som skal hvor osv. Vi er åpne her hjemme og kan snakke om alt heldigvis. Men det er blitt fryktelig flaut i det siste, han merker nok at ting endrer seg både i kropp og sinn. Og jeg merker han har begynt å interessere seg litt for jenter, selv om det er litt flaut. Men dette er visst sååååå ille for han, huff🤣han syntes det er ekkelt, og det tenker jeg er naturlig å føle når man er 10.5 år. Lurte bare litt på hva de går gjennom i undervisningen🤣👌 Anonymkode: 7a4f8...47f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå