Gå til innhold

Samboer og feiringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har gitt uttrykk for at han ikke kan/vil/har mulighet for å være med på alle feiringer i vår familie. Vi har en stor familie og mange feiringer. 

Han og jeg venter barn sammen og jeg har 2 fra før. 

Er det vanlig eller pleier man alltid ha med seg samboer på alle feiringer? Snakk om bursdag til en av mine nevøer. Og vi blir kun invitert i nieser/nevøers  bursdager, dåp og konfirmasjoner. 

Syns det blir som å melde seg ut av familien selv, vil bare høre hva andre tenker. 

Anonymkode: 30fdf...00d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også stor familie, har fire søsken....

Men mannen blir alltid med om han kan, det har jo hendt et par ganger at han har vært på jobb eller andre ting og da sender han hilsen med meg og kan ikke komme. Det er helt greit det altså.

At man ikke alltid kan er helt greit, alle forstår det, for det kan ikke alltid passe for alle. Men at han sier på forhånd at han ikke ønsker være med bestandig reagerer jeg litt på, det måtte da være bedre både for deg og for han at han bare sier nei når det ikke passer og blir med når det passer? Nå vil du jo gå å lure på dette....

Anonymkode: 912e3...55b

Skrevet

Bursdager er ikke viktig, så lenge han stiller innimellom og dessuten på store anledninger - jul, dåp, konfirmasjon, etc.

Anonymkode: 87de1...395

Skrevet

Hm så lenge han ikke må jobbe eller har andre viktige planer så er det ikke greit med "vil ikke". 

Skrevet

Hmm.. bare tenker at hvordan kan man forvente at andre kommer på feiringer til vårt barn hvis man ikke forplikter seg til å gjøre det samme tilbake. 

Min x var aldri med på noe og det er mange grunner for at han er en x, men sliter med at min "nye" samboer sier noe ala det samme. Men han er heldigvis med på en del.

Skrevet

Forstår han! Mannen min har stor familie, og alt skal feires. Lenge! De velger nesten alltid å bruke lørdag ettermiddag og kveld, pg gjerne fra 17 tiden på ettermiddag til 22 tiden om kvelden. Jeg må innrømme at jeg har mange ganger lurt meg unna. Jeg er glad i familien hans, men det er FOR mye av dem av og til. 

Anonymkode: 0010f...a38

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår han! Mannen min har stor familie, og alt skal feires. Lenge! De velger nesten alltid å bruke lørdag ettermiddag og kveld, pg gjerne fra 17 tiden på ettermiddag til 22 tiden om kvelden. Jeg må innrømme at jeg har mange ganger lurt meg unna. Jeg er glad i familien hans, men det er FOR mye av dem av og til. 

Anonymkode: 0010f...a38

Snakk om kun barnebursdager fra 14-16.30/18. 

Vi har rundt 10 av disse feiringene i året, flesteparten rundt vintermånedene. 

I tillegg er det kanskje en konfirmasjon eller dåp pr annethvert/hvert tredje år. Føler ikke det er så innmari mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...