Gå til innhold

Hva er den ultimate julaftensdesserten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg MÅ ha fruktcoctail på boks med krem. Ellers er det ikke julaften.

Anonymkode: 75fe0...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det iskrem. Men det er fordi jeg ikke liker dessert🙈

Anonymkode: 96c07...4b7

Skrevet

Riskrem med mandelessens og riktig rød saus, ellers blir det ikke jul her ;)

Anonymkode: 48ac8...8ce

Skrevet

Hjemmelaget karamellpudding. Den må være fløyelsmyk og uten bobler/småhull. Kunsten er å bruke lavere temperatur enn det står i de fleste oppskrifter.  

Anonymkode: de75f...08b

Skrevet

Multekrem med krumkaker ved siden av 😊

Anonymkode: 79d1d...5e2

Skrevet

Jeg lager ostekake av hvit sjokolade med bunn av pistasjnøtter og med gelélokk av kirsebærvin. Den blir rød, hvit og grønn. Smaker himmelsk!

Anonymkode: 1902c...e41

Skrevet

Dronning maud pudding

Anonymkode: b47a2...781

Skrevet

Multer med sukker og fløte.

Anonymkode: d3024...701

Skrevet

Riskrem med rød saus og hjemmelaget karamellpudding, vi har alltid begge deler på julaften.

Anonymkode: 86eef...556

Skrevet

Men i all verden..? Er det virkelig lov å ha noe annet enn riskrem på julaften??

Hvor gjemmer man mandelen i en kake?! Nei vet du hva, dere er en gjeng hedninger!

Anonymkode: 30657...5a0

Skrevet

Og må legge til, (sagt med stemme som dirrer av forakt:) fruktcocktail??

Anonymkode: 30657...5a0

Skrevet

Jeg må ha fruktcocktail (ja, den hermetikkboksen) oppå riskrem. Spiser det aldri ellers i året. Det holder med den ene gangen ;) Men det er godt, altså :)

Anonymkode: 4adfb...54a

Skrevet

Multekrem ❤️

Anonymkode: ccc22...681

Skrevet

Hahaha, så vittig at tradisjoner fra barndommen er med på denne måten :)

Fruktcoctail tror jeg ikke jeg har smakt siden mormor bodde hjemme, og for meg er det helt uforståelig at den dras frem på julaften. Men at det er en juletrasjon som bare må med skjønner jeg, for jeg kjøper fremdeles rødbrus på julaften, eneste dagen i året jeg drikker det, blir ikke jul uten rødbrus ;)

Skrevet

Øh. Gikk inn på denne tråden for å få gode forslag til dessert på julaften.. den gang ei. Fruktcoctail på boks og multer.. hvorfor spare den ekle maten til julaften?

Anonymkode: 6b54d...3c2

Skrevet

Den blir nok riskrem med saus til lunsj hos oss og så er det blitt ytret et ønske om sjokoladefondant om kvelden :) 

Anonymkode: 16d0b...a19

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Øh. Gikk inn på denne tråden for å få gode forslag til dessert på julaften.. den gang ei. Fruktcoctail på boks og multer.. hvorfor spare den ekle maten til julaften?

Hva er ekkelt med multer? Barna og jeg plukket masse store, deilige multer på en fantastisk fjelltur i sommer, og gleder oss stort til å spise dem til jul. Da har vi også minner fra sommerferien med oss. Multer er fjellets gull, og norsk tradisjon på sitt beste. 

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er ekkelt med multer? Barna og jeg plukket masse store, deilige multer på en fantastisk fjelltur i sommer, og gleder oss stort til å spise dem til jul. Da har vi også minner fra sommerferien med oss. Multer er fjellets gull, og norsk tradisjon på sitt beste. 

Huffda. Ikke meningen å tråkke på dine minner, de hørtes fantastisk ut. Men tipper det er av sjeldenhetene at det gjøres på den måten. Jeg liker ikke så godt multer med krem, men man kan selvsagt tilberede de på bedre måter. 

Skrevet

Riskrem med bringebærsaus. 

Anonymkode: 3ced1...7fb

Skrevet

Riskrem. JEg liker ikke den røde sausen, så jeg har rørte jordbær oppå. Plukket og prekevert med omhu i sommer, sår de var på sitt beste 🙂

Skrevet

Den ultimate på julaften er riskrem med rød saus. Det er ikke det beste jeg vet men det er denne tradisjonen da. 

Den ultimate desserten for meg er egentlig sjokoladefondant med bringebærculis. Den blir for heavy på julaften etter ribba. 

Anonymkode: ef065...750

Skrevet

Sherypudding med fruktsalat og krem.

Anonymkode: a611a...53f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha, så vittig at tradisjoner fra barndommen er med på denne måten :)

Fruktcoctail tror jeg ikke jeg har smakt siden mormor bodde hjemme, og for meg er det helt uforståelig at den dras frem på julaften. Men at det er en juletrasjon som bare må med skjønner jeg, for jeg kjøper fremdeles rødbrus på julaften, eneste dagen i året jeg drikker det, blir ikke jul uten rødbrus ;)

Helt enig, det blir ikke jul uten julebrus :)  men det er ikke hvilken som helst julebrus, den må være i glassflaske fra Hansa :)

Anonymkode: fce29...82d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...