Gå til innhold

Feber sjukt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en unge på 2år som ofte er feber sjuk. Type 1 gang i mnd der det ikkje e nåken andre symptomer enn feber. Det  varer alt i fra 2-4 dager. Med temperatur opp mot 39+. Har alltid vore til legevakten da det er svært vanskeleg å få akutt time hos fastlegen. Jeg begynner å bli bekymret om det kan være nåke alvorleg gale med ungen min... Fått lege time om 1 uke da fastlegen min har ferie.

Uansett, er det nåken med små barn som ofte har feber uten grunn og funn, om det har blitt utredet? 

Anonymkode: 1eed8...209

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en 2-åring som hadde feber hver helg en periode. Hun er av typen som får feber bår hun blir sliten. Men jeg var aldri hos lege med henne da. Om de ikke har over 40 eller høy feber over 4-5 dager, så er det ikke nødvendig å oppsøke lege

Anonymkode: 2dbc6...e87

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde en 2-åring som hadde feber hver helg en periode. Hun er av typen som får feber bår hun blir sliten. Men jeg var aldri hos lege med henne da. Om de ikke har over 40 eller høy feber over 4-5 dager, så er det ikke nødvendig å oppsøke lege

Tross for hyppig feber og feberkramper? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tross for hyppig feber og feberkramper? 

Hun hadde ikke feberkramper

Skrevet

Det er helt normalt med 12 infeksjonsrunder hvert år. Så antallet er ikke noe å reagere på. Hvis det er sånn at du kan se på kalenderen når det kommer så kan man jo tenke på febersyndromer. 

Det er hvis det er uvanlige infeksjoner med uvanlig plassering, gjentatte infeksjoner på steder de ikke skal ha infeksjoneller alvorlige infeksjoner de begynner å stusse. Så hvis det er typisk snufs og host og ører og omgangssyken er nok det helt normalt hos en 2-åring.

Men nå har du jo bestilt time hos legen, så kan du diskutere det der. 

Anonymkode: 919c4...106

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun hadde ikke feberkramper

Nei. Snakker om min unge som har hatt det et par ganger ved høg feber..

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt normalt med 12 infeksjonsrunder hvert år. Så antallet er ikke noe å reagere på. Hvis det er sånn at du kan se på kalenderen når det kommer så kan man jo tenke på febersyndromer. 

Det er hvis det er uvanlige infeksjoner med uvanlig plassering, gjentatte infeksjoner på steder de ikke skal ha infeksjoneller alvorlige infeksjoner de begynner å stusse. Så hvis det er typisk snufs og host og ører og omgangssyken er nok det helt normalt hos en 2-åring.

Men nå har du jo bestilt time hos legen, så kan du diskutere det der. 

Anonymkode: 919c4...106

Takk for tips. Men tror ikke det er periodisk feber syndrom da det ofte er lenger intervaller enn 4-6uker mellom kvar feber topp.  Ingen forkjølelse eller hoste. Kun feber denne gangen🤔

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Snakker om min unge som har hatt det et par ganger ved høg feber..

For det første skriver du ikke det i det første innlegget, og for det andre så er ikke kramper et par ganger på flere mnd noe å ta til legen. For det tredje ble jeg litt usikker på troverdigheten da du først skriver at barnet har feber ca en gang i mnd og du tar det til legen for feber, så utvikler det til at det et par ganger har vært feberkramper og så er det ofte mer enn 4-6 uker mellom hver gang barnet har feber når det startet på en gang i mnd. Og om du kjenner intervallene,  og de kommer hver mnd, men ofte sjeldnere, så har dette vedvart i flere mnd. Da står jeg på mitt. Feberkramper et par ganger på et år er ikke grunn til å gå til legen eller legevakten (som er akutt) det heller

Skrevet

Jenta mi hadde feber i et kjør hele tida fra 1-5 år, som regel høy feber uten andre tegn til sykdom, i blant utslett som div barnesykdommer, men veldig ofte høy feber uten at man fant årsaken. De forklarte det som regel med virus. Hun måtte ta mandler og polypper da hun var 5 og etter det har hun nesten aldri hatt feber.

Anonymkode: a2759...2ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...