Gå til innhold

Lavt progesteronnivå, hjelp


Wife&Student

Anbefalte innlegg

Hei, kanskje noen har gått gjennom det samme som kan fortelle om sin historie? 

Jeg har tydelige el symptomer hver måned og normal syklus. Likevel blir vi ikke gravide, og tok noen blodprøver i forbindelse med utredning. Fikk påvist for lavt progesteronnivå 7-9 dager etter el, og fikk SMS av gynekologen på søndag at den andre prøven som ble tatt syklusdag 2-5 var fine.

Jeg vet at dette betyr at jeg har bra eggreserver og egg av kvalitet, men kan lavt progesteronnivå bety at jeg enten ikke har eggløsning, eller at eggløsningen skjer senere enn antatt? Tar el tester så føler jeg har tatt prøven på riktig dag. 

Er det noen her inne som har vært gjennom det samme, som vil fortelle om hvordan dere fikk hjelp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke opplevd det samme, men har flere tidlige spontanaborter bak meg, og har hatt problemer med å bli gravid. Har vært til utredning jeg også og ble satt på lutinus (progesteronstøtte) som jeg skulle ta etter el og til evt mens. 

Jeg har for øvrig ikke fått påvist lavt progesteronnivå, men ble satt på dette i tilfelle.

Anonymkode: 7ebb4...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke opplevd det samme, men har flere tidlige spontanaborter bak meg, og har hatt problemer med å bli gravid. Har vært til utredning jeg også og ble satt på lutinus (progesteronstøtte) som jeg skulle ta etter el og til evt mens. 

Jeg har for øvrig ikke fått påvist lavt progesteronnivå, men ble satt på dette i tilfelle.

Anonymkode: 7ebb4...882

Godt at dere har fått hjelp. Har det hjulpet med å holde på spiren?

Det må være tøft å miste flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. 

Jeg har også noe(!) av det samme som deg. Masse egg og alt ok. Har tatt blodprøver som viser at det er noe som hinder 100% EL. Har aldri blitt gravid, pp 15. 

 

Anonymkode: 85749...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei. 

Jeg har også noe(!) av det samme som deg. Masse egg og alt ok. Har tatt blodprøver som viser at det er noe som hinder 100% EL. Har aldri blitt gravid, pp 15. 

 

Anonymkode: 85749...7c8

Har du fått noen medisiner for å få el, eller er du også midt i prossesen med utredning?

Har min første time hos gynekolog i morgen og er litt nervøs. Er ikke nervøs for den gynekologiske undersøkelsen, men for resultatene. Har ikke blitt gravid så lenge vi har prøvd, og har vært uten prevensjon siden 2014 😔

Føler meg så mislykket, og prøver å ha tankene på noe annet nå som det er eksamensperiode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gikk timen hos gynekolog?😊

Anonymkode: 80300...179

Hei, takk som spør! 😊 

Det gikk bra, alt så fint ut og tok to nye progesteron tester som jeg enda ikke har fått svar på. Fikk beskjed om at jeg hadde hatt el denne mnd. Venter også på time til laparoskopi på Ullevål sykehus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...