Gå til innhold

Endelig gravid igjen etter å ha opplevd det forferdelige


Alicia82

Anbefalte innlegg

Hei. 

Desember 2015 skulle vi ha fått ei lita jente (har to friske gutter, da 6 og 3 år). Ved ordinær ultralyd fant de avvik, hun var liten av vekst, hadde brokk, knyttede never og en skjevhet i ryggen. Det ble etter fostervannsprøve konstatert trisomi 18. Vi valgte å avslutte svangerskapet i uke 20 og måtte føde vår lille engel. Unødvendig å si at dette satte spor hos oss alle fire. 

Jeg har slitt endel med angst og depresjon i ettertid. Kunne ikke forstå meningen i hvorfor det skjedde. Ikke ble jeg gravid heller og det å ikke skulle få en lykkelig slutt på det hele var tøft å akseptere. Hadde egentlig gitt opp nå men oktober 2018 da fikk jeg positiv test. Herregud for en lykke! Og for en angst. Jeg veksler mellom himmel og helvete, klarer ikke å se for meg at det skal gå bra samtidig som jeg nyter hvert sekund med bonding. 

Jeg har aldri hatt så kraftige symptomer som denne gangen, er så kvalm at det nesten tar knekken på meg. Brystene har blitt større enn de noen gang har vært. Trøtt, sliten. Redd. 9+4 idag. Noen erfaringer? Jeg gruer meg så skrekkelig til ultralyd, fødsel og alt sammen. Er så medtatt allerede at det føles som om jeg ikke skal klare dette. Vet ikke hvor jeg vil med dette. Måtte bare få luftet tankene 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei! Hvordan går det med deg nå? Har ikke sett det du skrev før nå, men håper det går greit med deg? 

Anonymkode: 74b5f...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...