Gå til innhold

Gynekologisk undersøkelse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg så etter registrering at dette kanskje ikke passer på denne siden, men tenker det er noen som kan hjelpe likevel. Jeg har ekstreme menstruasjonssmerter. Har gått til lege for det og fått p-piller, noe som ikke hjalp, Jeg har prøvd naproxen, ibux og paracet, dette har heller ikke hjulpet. (Jeg er forresten 15 år). Legen min nevnte endometriose og vil sende meg til gynekolog, men han vet jeg ikke vil så han sa jeg kunne tenke på det. Jeg vil få hjelp for smertene, men ikke til gynekolog. Jeg vet ikke om jeg takler det.. Har dere noen tips for hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: beb5a...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les på endometeriose foreningen sine sider. 

Det kan være lurt å komme seg til gynekolog og få utredning, og etter det smertelindring.

Kontakt Evt gynekologen i forkant og forklar at du syntes undersøkelse er vanskelig.

Anonymkode: 7b3ed...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les på endometeriose foreningen sine sider. 

Det kan være lurt å komme seg til gynekolog og få utredning, og etter det smertelindring.

Kontakt Evt gynekologen i forkant og forklar at du syntes undersøkelse er vanskelig.

Anonymkode: 7b3ed...d0a

Takk for svar :) skal prøve på det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologiske undersøkelser går stort sett veldig greit, og det er jo noe du som kvinne må igjennom etterhvert, uansett. Du er ung, bare 15 år, og en god gynekolog vil nok ta det veldig pent og forsiktig med deg. Det kan være lurt å gjøre litt research på forhånd. Finn en gynekolog som har et godt rykte og som det er grunn til å tro vil opptre sensitivt. Fortell gynekologen at det er første gang (hvis det er det) og at du er nervøs.

Anonymkode: 6d103...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gynekologiske undersøkelser går stort sett veldig greit, og det er jo noe du som kvinne må igjennom etterhvert, uansett. Du er ung, bare 15 år, og en god gynekolog vil nok ta det veldig pent og forsiktig med deg. Det kan være lurt å gjøre litt research på forhånd. Finn en gynekolog som har et godt rykte og som det er grunn til å tro vil opptre sensitivt. Fortell gynekologen at det er første gang (hvis det er det) og at du er nervøs.

Anonymkode: 6d103...09e

Tusen takk, skal se litt på forskjellige gynekologer på nett og snakke med mamma senere :) 

Anonymkode: beb5a...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...