Gå til innhold

Menn har blitt redd for kvinner!

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange er bevisst på å bruke dette ordet, til tross for at det ikke finnes i bokmålsordlista. Kommer av regler man stiller seg på forhånd av noe; her en eventuell falsk anklage. Har vært mange diskusjoner og flere tråder om dette. Språkrådet river seg selvsagt i håret.

En falsk anklage er en av de få tingene man ofte må bære med seg resten av livet. Uskyld må avhengig av situasjonen bevises for venner, kollegaer, kunder, familie, rettsvesen osv.

Anonymkode: eec07...14d

Du  er en stakkarslig kvinnehater som bare skriver vas og fjas. Hva gjør du på et forum med flest kvinner, når du tydelig hater de

Anonymkode: 9338d...47e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
55 minutes ago, Fru Banderas said:

Anses som skyldig av hvem, mener du?

Man er ikke skyldig før en er dømt i retten.

Flere selvmord skyldes uriktige metoo-anklager.

Anonymkode: 8287f...cf6

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Du  er en stakkarslig kvinnehater som bare skriver vas og fjas. Hva gjør du på et forum med flest kvinner, når du tydelig hater de

Du driter åpenbart i helt grunnleggende prinsipper i en rettsstat. Typisk spinngale feminister.

Skrevet

Dette må jo være denne asperger mannen, som spammer forumet med rasistisk, sexistisk og selvmedlidende fjas. 

Anonymkode: 1ac9e...f2d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette må jo være denne asperger mannen, som spammer forumet med rasistisk, sexistisk og selvmedlidende fjas. 

Selvfølgelig er det det. Han har lagd ørten tulleinnlegg her inne i det siste, bare vas og fjas alt sammen. Burde vært sperret ute for spam

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange er bevisst på å bruke dette ordet, til tross for at det ikke finnes i bokmålsordlista. Kommer av regler man stiller seg på forhånd av noe; her en eventuell falsk anklage. Har vært mange diskusjoner og flere tråder om dette. Språkrådet river seg selvsagt i håret.

En falsk anklage er en av de få tingene man ofte må bære med seg resten av livet. Uskyld må avhengig av situasjonen bevises for venner, kollegaer, kunder, familie, rettsvesen osv.

"Regler man stiller seg forhånd av noe"? Haha, takk, du fikk meg til å le høyt.

Videre er det slik at man ikke trenger å bevise uskyld i retten. Dette er grunnleggende samfunnskunnskap.

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du driter åpenbart i helt grunnleggende prinsipper i en rettsstat. Typisk spinngale feminister.

Neandertal.

Skrevet
3 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Hørt om forhåndsdømt?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hørt om forhåndsdømt?

Hørt om ordbok?

Skrevet
18 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg har meldt deg til admin for spredning av usanne rykter.

Skrevet
15 minutes ago, Fru Banderas said:

Videre er det slik at man ikke trenger å bevise uskyld i retten. Dette er grunnleggende samfunnskunnskap.

Neandertal.

Interessant at du ikke støtter grunnleggende rettsprinsipper.

Lykke til.

Skrevet

Mannen min er veldig snill, og han er ikke redd.

Hadde han uttalt ting som «man kan ikke håndhilse på kvinner, lenger, pga metoo, så hadde jeg vært mest bekymret for håndhilsningsteknikken hans.

Å unngå metoo, er bare å oppføre seg normalt mot kvinner som man oppfører seg mot menn. Hvis man er redd, bør man tenke over hvordan man oppfører seg.

Slik du skriver virker det som alle vi kvinner bare har gått og ventet på en mulighet til å «ta» menn, og en hvilken som helst mann som er alene med oss i et sekund.

Slik er det ikke.

Det er ikke flere som melder falskt voldtekter enn de som melder falskt andre forbrytelser, og slik er det nok med metoo, også. Det er fremdeles en stor belastning å melde om overgrep, selv om metoo har gjort det lettere å våge å fortelle. Kvinner melder ikke for moro skyld. Det er ikke lenge siden jeg leste om ei her inne som ikke turte å anmelde naboen for voldtekt fordi hun var redd for å bli trodd.

Mange kvinner har skrevet #metoo på statuser på Facebook og Twitter. Det betyr ikke at de alle sammen har gått til anmeldelse av menn de har spist middag sammen med. Bak en #metoo kan det være historier både om klåing på trikken, innpåslitne sjefer, menn som ikke tar nei for et nei. 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Interessant at du ikke støtter grunnleggende rettsprinsipper.

Lykke til.

Brødhue.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har meldt deg til admin for spredning av usanne rykter.

Lykke til med 🤣

Skrevet
47 minutes ago, Fru Banderas said:

Brødhue.

Du bare raller.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bare raller.

Det er ikke lov til å svare med to forkjellige brukere i samme tråd

Skrevet
3 timer siden, Odine! skrev:

Mannen min er veldig snill, og han er ikke redd.

Hadde han uttalt ting som «man kan ikke håndhilse på kvinner, lenger, pga metoo, så hadde jeg vært mest bekymret for håndhilsningsteknikken hans.

Å unngå metoo, er bare å oppføre seg normalt mot kvinner som man oppfører seg mot menn. Hvis man er redd, bør man tenke over hvordan man oppfører seg.

Slik du skriver virker det som alle vi kvinner bare har gått og ventet på en mulighet til å «ta» menn, og en hvilken som helst mann som er alene med oss i et sekund.

Slik er det ikke.

Det er ikke flere som melder falskt voldtekter enn de som melder falskt andre forbrytelser, og slik er det nok med metoo, også. Det er fremdeles en stor belastning å melde om overgrep, selv om metoo har gjort det lettere å våge å fortelle. Kvinner melder ikke for moro skyld. Det er ikke lenge siden jeg leste om ei her inne som ikke turte å anmelde naboen for voldtekt fordi hun var redd for å bli trodd.

Mange kvinner har skrevet #metoo på statuser på Facebook og Twitter. Det betyr ikke at de alle sammen har gått til anmeldelse av menn de har spist middag sammen med. Bak en #metoo kan det være historier både om klåing på trikken, innpåslitne sjefer, menn som ikke tar nei for et nei. 

Takk for bra innspill!

Det er jeg som startet tråden og hadde det første innlegget om Wall Street Rules.

Jeg kom tilfeldigvis over et par artikler og ble bare litt nysgjerrig på dette.

Men saken dreier seg vel ikke om å "ikke håndhilse på kvinner" som du nevner?

De som praktiserer Wall Street Rules er vel supertivelige mot kvinner, men gjør alt for å ikke sette seg i en situasjon hvor de kan bli falsk anklaget?

Kan det sammenlignes med at vi låser huset selv om vi tror at de fleste ikke er tyver?

Jeg har ikke tenkt så mye på dette.

Till info så bruker jeg bare en konto her. Det er heller ikke jeg som har meldt noen til admin.

Skrevet
På 26.11.2018 den 19.08, sug lut skrev:

Definitivt. Langt nok ut er det helt mørkt.

Når det kommer fra deg, er det jo en kompliment! 

Anonymkode: 9181c...c12

Skrevet
På 26.11.2018 den 19.06, Marihønne skrev:

Snakker om religiøse fanatikere og ekstremt konservative menn.. å være på ekstrem siden av det så kalle ytterste høyre er langt ifra det samme som å dele meninger med høyre siden. Man har ekstrem versjoner av både venstresiden og høyresiden

Ja, og en stor andel av de på den ytre venstresiden slår istedet for å bruke ordene sine. Vet ikke helt hva som er intelligent med det? (Jeg er mer på midten politisk sett)

Skrevet
På 26.11.2018 den 20.04, Anonym bruker skrev:

På den ytterste fløyen er ekstreme meninger som «alt er et komplott fra jødene». «Knus homolobbyen», og masse andre konspirasjonsteorier.

Det ser jeg på som «ikke oppegående».

Anonymkode: f650c...f31

Men på den ytterste fløyen, på venstresiden, finner du akkurat like mye dumskap.

Problemet er at enkelte av fehodene her inne tilhører ytre venstre og evner ikke, med hodet så langt opp i ræva som de har, å se at de er likeverdige og likestilte høyreekstreme. 

Nazisme f.eks. er egentlig til venstre, ikke til høyre.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her så du en gyllen mulighet til å hetse folk med aspergers og spre de stygge fordommene dine, ja. 

Skrevet

Får du noe suppe på den syltynne spikeren din?

Anonymkode: 8ea42...995

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for bra innspill!

Det er jeg som startet tråden og hadde det første innlegget om Wall Street Rules.

Jeg kom tilfeldigvis over et par artikler og ble bare litt nysgjerrig på dette.

Men saken dreier seg vel ikke om å "ikke håndhilse på kvinner" som du nevner?

De som praktiserer Wall Street Rules er vel supertivelige mot kvinner, men gjør alt for å ikke sette seg i en situasjon hvor de kan bli falsk anklaget?

Kan det sammenlignes med at vi låser huset selv om vi tror at de fleste ikke er tyver?

Jeg har ikke tenkt så mye på dette.

Till info så bruker jeg bare en konto her. Det er heller ikke jeg som har meldt noen til admin.

«Håndhilse på damer» er aktuelt pga det er noen menn som sier slike ting «Etter metoo tør jeg ikke håndhilse/se på/jobbe sammen med damer». Da synes jeg de gjør seg dumme og det er tullete sagt: 

Det er ikke vanskelig å oppføre seg riktig sammen med damer. Det var noen som skreiv: «Ville du synes det var ok at en homofil manne gjorde dette med deg? Hvis nei: ikke gjør det med damer.»

De greiene med Wallstreet- menn har jeg ikke lest, annet enn overskriftene. At mennene skal bære så livredde, tyder på at det har skjedd mye ugreit før.

Anonymkode: f650c...f31

Skrevet
På 5.12.2018 den 14.59, Anonym bruker skrev:

Nettopp! Det er akkurat det som er tilfellet når det umulig å forsvare seg og man anses som skyldig til det motsatte er bevist.

En bagatellmessig uenighet kan resultere i falsk anklage og skade for livet.

Det et hva stadig flere menn nå tar forhåndsregler mot.

Er det all støtten og dommene i favør trakasserte og voldsutsatte kvinner som taler for at kvinner synes det er en velsignet glede å stå frem i media og rettsapparatet med sine historier? 

Anonymkode: 6008c...9f0

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det all støtten og dommene i favør trakasserte og voldsutsatte kvinner som taler for at kvinner synes det er en velsignet glede å stå frem i media og rettsapparatet med sine historier? 

Anonymkode: 6008c...9f0

Motiver for falske anklagelser kan kanskje være søken etter sympati, anger, hevn, erstatning....... men det blir bare spekulasjoner.

Vi har alle sett at antall anklagelser har skutt til himmels. Samtidig virker det som om svært mange av de anklagede forsøker å bevise sin uskyld, til ingen nytte.

Tråden her er en diskusjon om frykten for falske anklagelser er reell, ikke om faktisk voldsutsatte kvinner som du nevner.

Det skrives mye om redselen for dette om dagen. For eksempel på forsiden av Dagbladet i dag her.

I følge en ny undersøkelse er 3 av 4 unge menn i USA redd for å bli falskt anklaget. Kanskje det er på vei hit?

Skrevet
På 26.11.2018 den 20.50, Anonym bruker skrev:

Menn blir like ofte mishandlet av kvinner. Hva er poenget ditt? 

Anonymkode: 63519...1d7

Det skulle jeg gjerne sett noe tall på.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...