Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Jeg og min datters far er veldig uenig i konsekvenser! Vi bor fra hverandre og har 50/50, og vår datter er under utredning for adhd/add. Siste eksempel nå er; hun fiklet med blyant og forstyrret i klasserommet da de hadde vikar i 2 skoletimer, snakket med lærer og sa unnskyld uoppfordret etterpå. Alikevel har far gitt jenta en straff på 1 uke uten TV/iPad og forventer at jeg skal holde det samme hjemme. Jeg synes 1 uke er for drøy straff, hva gjør jeg? Han er ikke veldig samarbeidsvillig, så jeg bør komme med noe skikkelig håndfast før jeg snakker med han. Hilsen fortvilet forelder. Anonymkode: fad02...7d2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Foreldrevernkontoret Anonymkode: 58dd0...fbd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Hvor gammel er jenta?Var overreaksjon fra skolen sin side å i det hele tatt varsle om en sånn hendelse spør du meg.. men støtter familievernkontoret evt bup siden hun er under utredning.Han må velge sine kamper tenker jeg Anonymkode: 11ca0...14d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er jenta?Var overreaksjon fra skolen sin side å i det hele tatt varsle om en sånn hendelse spør du meg.. men støtter familievernkontoret evt bup siden hun er under utredning.Han må velge sine kamper tenker jeg Anonymkode: 11ca0...14d Grunnen til at vi får varsel fra skolen om alt som foregår der er fordi hun er under utredning, så det er liksom greit nok selvom det også kanskje er litt drøyt ja. Jenta er 8 år. Jeg tror jammen jeg skal kontakte familievernkontoret, selv om han ved flere tilfeller tidligere ikke ønsker å stille opp på noe sånt. Han kan vel kanskje bli tilkalt av dem, uten at jeg behøver å spørre han om det! takk for svar! Anonymkode: fad02...7d2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Grunnen til at vi får varsel fra skolen om alt som foregår der er fordi hun er under utredning, så det er liksom greit nok selvom det også kanskje er litt drøyt ja. Jenta er 8 år. Jeg tror jammen jeg skal kontakte familievernkontoret, selv om han ved flere tilfeller tidligere ikke ønsker å stille opp på noe sånt. Han kan vel kanskje bli tilkalt av dem, uten at jeg behøver å spørre han om det! takk for svar! Anonymkode: fad02...7d2 Men under utredningen er vel dere også inn på samtaler?du kan evt prøve å ta det litt der også så de med kunnskap om diagnosen ,kan si noe om hva man kan forvente av noen med denne diagnosen. Anonymkode: 11ca0...14d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 Har barnet en "stressball" eller lignende i klasserommet hun kan bruke? Dette fikk vi tips om i lærerstudiet hvis barn var urolige. Rett og slett for å fikle med noe og holde konsentrasjonen oppe under beskjeder eller lignende. Samme om barnet er utredet eller ei, så trenger noen barn noe å fikle med for å holde oppmerksomheten oppe. Men ja, lang konsekvens når et barn som er under utredning for ADHD har gjort noe som føles naturlig for barnet. ADHD barn fikler og sånn er det bare, la de fikle med noe støyvennlig. Anonymkode: 91462...ba9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har barnet en "stressball" eller lignende i klasserommet hun kan bruke? Dette fikk vi tips om i lærerstudiet hvis barn var urolige. Rett og slett for å fikle med noe og holde konsentrasjonen oppe under beskjeder eller lignende. Samme om barnet er utredet eller ei, så trenger noen barn noe å fikle med for å holde oppmerksomheten oppe. Men ja, lang konsekvens når et barn som er under utredning for ADHD har gjort noe som føles naturlig for barnet. ADHD barn fikler og sånn er det bare, la de fikle med noe støyvennlig. Anonymkode: 91462...ba9 Og en ting til, å straffe et barn for noe som er naturlig for dem å gjøre, for å ikke la alt få utspring i hyperaktiviteten deres, er utrolig dumt og får dem til å føle mer skam over den de er enn de trenger. Selv om barnet kun er under utredning så har alle barn dette til en viss grad og noen barn kan faktisk ikke noe for det. Gi heller barnet pusterom, hjelp barnet til å finne metoder til å holde hyperaktiviteten i sjakk, la de som sagt fikle med støyvennlige ting eller la de fikle, la de få et ark å tegne/drodle på (som regel er ADHD/add- barn kunstneriske i sitt utspring). Spill på lag med barnet deres rett og slett. Anonymkode: 91462...ba9
Merdee Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg og min datters far er veldig uenig i konsekvenser! Vi bor fra hverandre og har 50/50, og vår datter er under utredning for adhd/add. Siste eksempel nå er; hun fiklet med blyant og forstyrret i klasserommet da de hadde vikar i 2 skoletimer, snakket med lærer og sa unnskyld uoppfordret etterpå. Alikevel har far gitt jenta en straff på 1 uke uten TV/iPad og forventer at jeg skal holde det samme hjemme. Jeg synes 1 uke er for drøy straff, hva gjør jeg? Han er ikke veldig samarbeidsvillig, så jeg bør komme med noe skikkelig håndfast før jeg snakker med han. Hilsen fortvilet forelder. Anonymkode: fad02...7d2 Fvk Far er helt på jordet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå