Gå til innhold

Stemoren til min pappa har tuberkulose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde jeg og barna sjekkes? Var på ferie i sommer, hun bor i utlandet. Burde vi sjekkes? Har ringt til fastlegekontoret for å sette opp time. Sekretær skulle drøfte dette med fastlege og ringe meg opp. Er det stor sjangse for at vi har blitt smittet.....????? Eldstesønnen kysset stemor på munnen blant annet. Dette var en gangstillfele. Blir helt hysterisk her. 😩😳😳😳 vi så henne nesten hver dag i over 6 uker, spist mat på samme bord osv

Anonymkode: 49fb4...827

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er hysterisk ja

Anonymkode: 37db7...750

Skrevet

Risikoen vil jo avhenge av så mye, er det lungetuberkulose, er hun under behandling, osv. Jeg ville i det minste tatt en telefon til Folkhelseinstituttet og hørt.

Anonymkode: 6ac12...22e

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Risikoen vil jo avhenge av så mye, er det lungetuberkulose, er hun under behandling, osv. Jeg ville i det minste tatt en telefon til Folkhelseinstituttet og hørt.

Anonymkode: 6ac12...22e

Støtter denne!

Anonymkode: 1a73c...6fd

Skrevet

Syntes du burde lese deg opp om TB, og ikke minst finne ut av hvilken variant hun har, før du tar helt av :) Hun ville blitt isolert hvis det var så stor fare. Og nær krets fått tilbud om screening.

Selv har jeg vært borte i endel tb (helsevesenet). I noen kulturer er det også så tabu at de sier ikke hva det er, og man vet da ikke før man ser journalen. -Det går som regel veldig bra. 

Anonymkode: 98988...61f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Støtter denne!

Når vi var sammen med henne (i følge henne og de andre familiemedlemmene) så var hun ikke klar over det selv. Først nå siden august har hun fått en diagnose. Vi tror hun faktisk har visst det hele tiden men ikke sagt det til oss andre. Nå er det slik at mange av de andre familiemedlemene som har vært rundt henne må gå å sjekke seg. Dette har sykehuset(legen) anbefalt hennes krets å gjøre det. Minete sønnen hennes som er i 30 årene har blitt smittet og ligger på sykehuset. Nei jeg er ikke hysterisk, dette er smittsomt. Hun har blant annet kysset mitt barn på min : klart jeg blir fortvila. Og sint fordi hun ikke hodl avstand fra oss

Skrevet

Hun bor ikke her i Norge. Hun bor i en av verdens fattigste land.

Skrevet

Føler med deg! Du er ikke hysterisk. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun bor ikke her i Norge. Hun bor i en av verdens fattigste land.

Bosnia?

Anonymkode: df8d7...723

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når vi var sammen med henne (i følge henne og de andre familiemedlemmene) så var hun ikke klar over det selv. Først nå siden august har hun fått en diagnose. Vi tror hun faktisk har visst det hele tiden men ikke sagt det til oss andre. Nå er det slik at mange av de andre familiemedlemene som har vært rundt henne må gå å sjekke seg. Dette har sykehuset(legen) anbefalt hennes krets å gjøre det. Minete sønnen hennes som er i 30 årene har blitt smittet og ligger på sykehuset. Nei jeg er ikke hysterisk, dette er smittsomt. Hun har blant annet kysset mitt barn på min : klart jeg blir fortvila. Og sint fordi hun ikke hodl avstand fra oss

Men da sjekker du deg og barna dine da, og får det ut av verden.

Forstår ikke hvorfor du spør her inne da, når du vet at hennes krets har blitt bedt om å sjekke seg.

Skrevet
På 27.11.2018 den 21.28, Anonym bruker skrev:

Men da sjekker du deg og barna dine da, og får det ut av verden.

Forstår ikke hvorfor du spør her inne da, når du vet at hennes krets har blitt bedt om å sjekke seg.

Joda, vi skal sjekkes oss hele gjengen. Tydeligvis er det noe som følges opp til 2 år. I følge fastlegen til min mor, da hun også sjekker seg. 

Skrevet
På ‎27‎.‎11‎.‎2018 den 18.28, Anonym bruker skrev:

dine barns oldemor har en sønn i 30- årene?

Anonymkode: d1eaa...f40

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dine barns oldemor har en sønn i 30- årene?

Anonymkode: d1eaa...f40

For å være nøyaktig han er 34. Var det noe rart ved det siden du spør om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...