Gå til innhold

Bhg skiftet ikke bleie på mitt barn en hel dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet barnet mitt i bhg som vanlig, jeg kunne se at bleia var stappfull og barnet gikk rart. Men hadde det travelt så sjekket ikke der å da, når vi kom hjem første jeg gjorde er å sjekke bleia å den var stappfull med urin. Jeg bruker libero bleier hjemme, og billige bleier i barnehagen!!

Barnet er litt over 3 år, og går på storbarnsavdelingen. Det er bare 4-5 bleie barn der og stellerommet har alle barn billige bleier så det er ikke slik at de har skiftet og tatt en Libero bleie fra de andre barna.

Jeg ringte med en gang og spurte hvorfor de ikke har skiftet? Jeg ble faktisk sint og fortvilet, for det er ikke akseptabelt. Barnet har en assistent, pga språktrening. Assistenten jobber blant annet med andre barn også på avdelingen som har ulike problemer. Personen jeg snakket med på tlf svarer med at assistenten var ikke der den dagen, så det må ha skjedd en feil. Fordi det er assistenten som har ansvaret for mitt barn når det gjelder skifte av bleie!  Jeg kjennte bare jeg ble helt satt ut og tenkte tuller du med meg? Så når assistenten er ikke der så blir mitt barn bare glemt og ikke tatt vare på? Ansatt på tlf kom bare med forskjellige unnskyldninger at til slutt så ble jeg bare bedd om å snakke med pedagogisk leder på avdelingen. Hun var gått da for dagen. Det morsomste er at assistenten var der den dagen, så det er bare ren løgn. For det andre så er det ikke slik at assistenten har ansvaret for å skifte bleie på barnet mitt, det har de ansatte, samme dag fikk jeg en SMS med unnskyldning fra ped.leder om at de var lei for at de ikke hadde skiftet på barnet mitt bla bla bla. Problemet mitt er at det ikke er første gang, tre andre tilfeller har jeg hentet barnet mitt med full bæsje bleie, alle gangene har det vært en mannlig ansatt på en vakt. For meg virker seg som at han kryr seg for å skifte på barnet mitt når det bæsje bleie. To andre tilfeller har barnet mitt også hadde stappfull tissebleie, de har skiftet en gang, og thats it. Jeg har sagt ifra om dette 3 ganger, får tilbake på at ja da skal dem være mer obs på det. Hva gjør jeg? Skrive en skriftlig klage å sende til leder? Og hva skal jeg skrive? Jeg kjenner jeg blir lei meg, jeg orker ikke å skrive tidligere issusies som jeg har med bhg,  jeg føler seriøst de gjør dette her med vilje kunn får å få meg til å si opp plassen til barnet mitt!! Det er ikke så vanskelig og forstå det heller, jeg er en mamma som sier ifra om ting og tang og har i løpet av 1 år hatt flere møter med bhg og ansatte om ting og tang som ikke de følger opp med mitt barn. 

Anonymkode: b83ca...824

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orket ikke lese hele innlegget ditt, men det er sånt som kan skje av og til.

Har selv fire barn som alle har gått i barnehage, og har vel opplevd det 2-3 ganger at de har glemt å skifte bleie på et av barna. Det er rett og slett en feil, en forglemmelse, et barn har gått utenfor den vanlige rulleringen på bleieskift. 

Jeg sa bare fra dagen etter, de ble kjempelei seg, og det skjedde ikke igjen.

Ingenting å ta sånn på vei for om det har skjedd en gang altså. Skjer det stadig vekk må det selvfølgelig tas tak i, men en gang....

Anonymkode: 0593f...b8e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Orket ikke lese hele innlegget ditt, men det er sånt som kan skje av og til.

Har selv fire barn som alle har gått i barnehage, og har vel opplevd det 2-3 ganger at de har glemt å skifte bleie på et av barna. Det er rett og slett en feil, en forglemmelse, et barn har gått utenfor den vanlige rulleringen på bleieskift. 

Jeg sa bare fra dagen etter, de ble kjempelei seg, og det skjedde ikke igjen.

Ingenting å ta sånn på vei for om det har skjedd en gang altså. Skjer det stadig vekk må det selvfølgelig tas tak i, men en gang....

Anonymkode: 0593f...b8e

Jeg har full forståelse for at det kan skje, de er mennesker også. Og ikke roboter. Men jeg mener, hvordan kan man glemme det så ofte?

Skrevet

Du er klar over at et barn på tre år kan holde seg ganske lenge? Så når de ansatte sjekker bleia kan den være tørr, og så tisser ungen en halvliter rett etterpå og bleia er blytung. Tenker du at personalet skal skifte tørre bleier? Sjekke hvert 10. minutt?

Anonymkode: aca87...b53

Skrevet

Trodde de hadde rutiner for sånt, i bhg jeg har hatt barn i (3 stk, 3 forskjellige kommuner) har de hatt skjema og faktisk de ene hadde en app for bleieskift hvor de logget, og skrev opp i tilfelle det var noe ved avføringen/urinen. Altså de skriver ned hvis det er bæsjebleier eller tissebleier, om det er diaré eller blod o.l. 

Her regner jeg med du i hovedinnlegget mente at du hentet barnet og det fortsatt hadde på seg en liberobleie som er din, i stedet for de fra barnehagen, altså at barnet har gått med samme bleie hele dagen. 

Er dette en kommunal eller privat barnehage? Så mange samtaler du har hatt med dem og de ikke følger opp hadde jeg sendt inn klage på.

Altså vet selv at med mange barn i en bhg så er det mange barn å følge opp, men ved gjentatte ganger og gjentatte klager uten at noe skjer hadde jeg virkelig gått inn for å få ordnet. Men hvis problemene vedvarer hadde jeg byttet barnehage for jeg ville gjerne hatt noen jeg kunne stolt på til å ta seg av og passet mine barn. 

Anonymkode: 3efa1...a86

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hentet barnet mitt i bhg som vanlig, jeg kunne se at bleia var stappfull og barnet gikk rart. Men hadde det travelt så sjekket ikke der å da, når vi kom hjem første jeg gjorde er å sjekke bleia å den var stappfull med urin. Jeg bruker libero bleier hjemme, og billige bleier i barnehagen!!

Barnet er litt over 3 år, og går på storbarnsavdelingen. Det er bare 4-5 bleie barn der og stellerommet har alle barn billige bleier så det er ikke slik at de har skiftet og tatt en Libero bleie fra de andre barna.

Jeg ringte med en gang og spurte hvorfor de ikke har skiftet? Jeg ble faktisk sint og fortvilet, for det er ikke akseptabelt. Barnet har en assistent, pga språktrening. Assistenten jobber blant annet med andre barn også på avdelingen som har ulike problemer. Personen jeg snakket med på tlf svarer med at assistenten var ikke der den dagen, så det må ha skjedd en feil. Fordi det er assistenten som har ansvaret for mitt barn når det gjelder skifte av bleie!  Jeg kjennte bare jeg ble helt satt ut og tenkte tuller du med meg? Så når assistenten er ikke der så blir mitt barn bare glemt og ikke tatt vare på? Ansatt på tlf kom bare med forskjellige unnskyldninger at til slutt så ble jeg bare bedd om å snakke med pedagogisk leder på avdelingen. Hun var gått da for dagen. Det morsomste er at assistenten var der den dagen, så det er bare ren løgn. For det andre så er det ikke slik at assistenten har ansvaret for å skifte bleie på barnet mitt, det har de ansatte, samme dag fikk jeg en SMS med unnskyldning fra ped.leder om at de var lei for at de ikke hadde skiftet på barnet mitt bla bla bla. Problemet mitt er at det ikke er første gang, tre andre tilfeller har jeg hentet barnet mitt med full bæsje bleie, alle gangene har det vært en mannlig ansatt på en vakt. For meg virker seg som at han kryr seg for å skifte på barnet mitt når det bæsje bleie. To andre tilfeller har barnet mitt også hadde stappfull tissebleie, de har skiftet en gang, og thats it. Jeg har sagt ifra om dette 3 ganger, får tilbake på at ja da skal dem være mer obs på det. Hva gjør jeg? Skrive en skriftlig klage å sende til leder? Og hva skal jeg skrive? Jeg kjenner jeg blir lei meg, jeg orker ikke å skrive tidligere issusies som jeg har med bhg,  jeg føler seriøst de gjør dette her med vilje kunn får å få meg til å si opp plassen til barnet mitt!! Det er ikke så vanskelig og forstå det heller, jeg er en mamma som sier ifra om ting og tang og har i løpet av 1 år hatt flere møter med bhg og ansatte om ting og tang som ikke de følger opp med mitt barn. 

Det siste du skriver, om at du tror de gjør dette med vilje, for å få deg til å bytte barnehage, har jeg liten tro på. Jeg kjenner ingen barnehageansatte som ville gjort noe sånt. De lar det ikke gå ut pver barnas fysiske behov om foreldrene er vanskelige. Det som skjer, er nok at det glipper i en travel hverdag. Det er selvsagt ikke bra det heller, særlig ikke om det skjer ofte. Jeg synes imidlertid det er bekymringsfullt at du har en slik paranoid holdning til dem som passer barnet ditt, og mistror deres motiver. 

Anonymkode: 58eac...0fa

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er klar over at et barn på tre år kan holde seg ganske lenge? Så når de ansatte sjekker bleia kan den være tørr, og så tisser ungen en halvliter rett etterpå og bleia er blytung. Tenker du at personalet skal skifte tørre bleier? Sjekke hvert 10. minutt?

Anonymkode: aca87...b53

Så hvis barnet ditt ikke tisser lar du samme bleie være på i ni timer hjemme? Det er jo ikke normalt. Og det er bekymringsverdig hvis baret ikke tisser i løpet av en hel dag. 

HI: Hvis dette skjer gjentatte ganger bør du sende en skriftlig klage. Be om innsyn i rutinene for bleieskift, og en redegjørelse for hvordan de vil sikre at rutinene blir fulgt. 

Anonymkode: dda6e...ff3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg føler seriøst de gjør dette her med vilje kunn får å få meg til å si opp plassen til barnet mitt!! Det er ikke så vanskelig og forstå det heller, jeg er en mamma som sier ifra om ting og tang og har i løpet av 1 år hatt flere møter med bhg og ansatte om ting og tang som ikke de følger opp med mitt barn. 

Det nekter jeg å tro at en barnehageansatt vil gjøre, enda mindre at en hel avvdeling går sammen om å gjøre det. De er mer profesjonelle enn som så.

De 3 gangene som barnet har hatt bæsj i bleia når du har hentet, har barnet gått med samme bleie hele dagen da og?

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

. To andre tilfeller har barnet mitt også hadde stappfull tissebleie, de har skiftet en gang, og thats it.

Hvordan vet du at de bare har skiftet 1 gang?

Anonymkode: 52012...00d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men...

DU hadde det for travelt for å sjekke på ET barn? Hvordan tror du dagen i en barnehage er da? Det er sånt som skjer av og til!! 

Anonymkode: 2dde5...66c

Skrevet

Ble litt overrasket over svarene her, for jeg synes ikke det er greit at sånt kan skje! Jeg har jobbet i 2 barnehager og i begge hadde vi faste rutiner og skjema vi krysset ut. Har heller ikke opplevd at noen av barna mine ikke har blitt byttet bleie på. 

Jeg hadde blitt veldig irritert! 

Anonymkode: 5f5e7...f78

Skrevet

Jeg hadde tatt et møte med ped.leder og fått til en dialog rundt dette. Hvor bleierutiner gjennomgås. 

Anonymkode: fd8df...88f

Skrevet

Bleier er jo så gode nå til dags at det er vanskelig å kjenne om det er litt tiss i dem. Jeg tror ofte at babyen har en helt tørr bleie, men så ser jeg at det er tiss i den ved bleieskift.

Ville nok forventet minst 1 bleieskift uansett per dag altså.

Har de ikke sånn kryss av skjema der?

Anonymkode: 31136...531

Skrevet

Du får kreve at de setter inn tiltak. Krysseliste slik at de har kontroll på hvem som er blitt skiftet på. Og at assissten som går på han har ikke ansvaret. Det har alle voksne på hans avdeling

Anonymkode: 6d156...669

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...