Gå til innhold

Hva har dere kjøpt til barna til jul?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tøystykke skrev:

Hvorfor i alle dager får hun lite til bursdag?...

Og hvorfor skriver du at hun får mye til jul, men jul og bursdag får hun svært lite?

Jeg ser det har blitt surr i skrivingen. Hun får lite utenom jul og bursdag skulle det stå. 

Anonymkode: ad93f...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du tuller nå ikke sant!? Er alt dette fra dere foreldre og besteforeldre på den ene siden!

Snakk om å skape et unødvendig kjøpepress. Dette er jo gaver til 10-20 000,- 😳

Anonymkode: cb42a...42d

Jeg og hennes far er skilt så dette er fra meg og mine foreldre.

Anonymkode: ad93f...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fireåring får billetter til Disney on ice med meg, discokule, og ny vårdress. 

Lillebror får to sølvgafler, en enkel leke og nye ullboots (han er fem mmd). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 åringen får paw Patrol  båten og dinosaursengesett.

2 åringen er vi ikke helt sikker på ennå. Kanskje mer skinner til togbane

Anonymkode: 77492...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tøystykke skrev:

Hvorfor i alle dager får hun lite til bursdag?...

Og hvorfor skriver du at hun får mye til jul, men jul og bursdag får hun svært lite?

Her gjør vi motsatt; får mer til bursdag enn til jul. Da bursdag er deres dag, mens julaften er alles dag.

Anonymkode: 77492...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 åringen får robo alive slange, ett ps4spill (kjøpt på salg), og bukse + tshirt. Bruker ca 500, maks 1000kr på gave. 

I fjor ble det mye dyrere da h*n fikk ps4. 

Anonymkode: c94b2...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og hennes far er skilt så dette er fra meg og mine foreldre.

Anonymkode: ad93f...4ca

Hvorfor så mange og dyre gaver?

Anonymkode: 6582e...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg har tatt litt av jeg, men tydeligvis ikke 🙈 Unga er 4 og 6 år. De har hvert sitt lille juletre på rommene sine (plastjuletre som sikkert er 30 år gamle). Når de våkner på morgenen finner de 1 pakke under treet. Her får de et spill hver seg. Da har de noe å drive med utover dagen. Etterhvert kommer nissen på besøk, og de får hver sin pakke. Her får lillesøster et skjærebrett med frukt i tre, mens storebror får en transformers. Og under juletreet får de 2 pakker hver. Lillesøster får Nelia, prinsesseridderen sett og et bakesett i plast. (Elsker ting til lekekjøkkenet). Storebror får en stor pakke Ninjagolego og en transformers til. De får jo også julestrømpe på morgenen, og der blir det nok litt godteri og hvert sitt blad. Da har vi nok brukt mellom 1000 og 1500 på gaver til de hver.

Anonymkode: 8d3bf...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor så mange og dyre gaver?

Anonymkode: 6582e...bee

Hvorfor ikke?

Anonymkode: ad93f...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke?

Anonymkode: ad93f...4ca

Fordi det er galskap og lager et vilt kjøpepress på andre

Anonymkode: 6582e...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi liten familie så de fleste gavene får hun fra oss foreldre. Utenom får hun 4 gaver fra besteforeldre og onkler/tanter der taket er satt til 200 kr. Hun er eneste barnet vårt og eneste barnet i familien, resten er fra 21 år og oppover.

Anonymkode: 9397a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er galskap og lager et vilt kjøpepress på andre

Anonymkode: 6582e...bee

Du mener det er galskap, jeg er ikke enig. Forøvrig er det ikke slik at man skal tenke på alle andre hele tiden, jeg og min familie tar valg som passer vår familie så får andre ta valg som passer sin familie.

Anonymkode: ad93f...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 2 åring får sabeltannskute hentet fra loftet etter storebrødrene. Han får også en stor eske briotog, også hentet fra loftet! 

 

De to eldste får redningsvest samt båtførerprøvekurs. 

Anonymkode: 979d7...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener det er galskap, jeg er ikke enig. Forøvrig er det ikke slik at man skal tenke på alle andre hele tiden, jeg og min familie tar valg som passer vår familie så får andre ta valg som passer sin familie.

Anonymkode: ad93f...4ca

Siden dere tydeligvis er veldig ressurssterke, håper jeg dere er en familie som bidrar med gaver til de som ikke har noe i julen. Kirkens nødhjelp, barnehjem osv som trenger penger, det hadde vært en god investering. Barna dine trenger faktisk ikke så mye som de får, ingen barn trenger så mye til jul.

selvsagt veldig koselig å gi, men jeg håper du gir til de menneskene som ikke har noe også. 

Anonymkode: 7c616...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor så mange og dyre gaver?

Anonymkode: 6582e...bee

Hvorfor må hun forklare det? De gjør det som de synes er riktig for deres barn . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden dere tydeligvis er veldig ressurssterke, håper jeg dere er en familie som bidrar med gaver til de som ikke har noe i julen. Kirkens nødhjelp, barnehjem osv som trenger penger, det hadde vært en god investering. Barna dine trenger faktisk ikke så mye som de får, ingen barn trenger så mye til jul.

selvsagt veldig koselig å gi, men jeg håper du gir til de menneskene som ikke har noe også. 

Anonymkode: 7c616...2a5

Makan å du skal «oppdra» andre folk

Anonymkode: 63525...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Makan å du skal «oppdra» andre folk

Anonymkode: 63525...268

Ja hvis man kan kjøpe julegave til 20.000kr til barnet sitt, da håper jeg man har giverglede på andre steder i julen også. Det handlet ikke om «oppdragelse» i det hele tatt.. 

Anonymkode: 7c616...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden dere tydeligvis er veldig ressurssterke, håper jeg dere er en familie som bidrar med gaver til de som ikke har noe i julen. Kirkens nødhjelp, barnehjem osv som trenger penger, det hadde vært en god investering. Barna dine trenger faktisk ikke så mye som de får, ingen barn trenger så mye til jul.

selvsagt veldig koselig å gi, men jeg håper du gir til de menneskene som ikke har noe også. 

Anonymkode: 7c616...2a5

Hva jeg gjør med mine penger er det kun jeg som bestemmer, og det har du ingenting med. Jeg har jobbet knallhardt og ofret mye i de 15 årene jeg bygde opp min egen bedrift, og nå som selskapet er solgt og jeg sitter igjen med en god slump penger så brukes de pengene på min familie og på eventuell veldedighet jeg velger. Og før du kommer med at ikke alle har like muligheter så var mine foreldre veldig fattige når jeg vokste opp og jeg lykkes mot alle odds å skape en suksessfull bedrift som hele min familie nå nyter godt av, og jeg har ingen dårlig samvittighet for å bruke mine penger som jeg ønsker.

Anonymkode: ad93f...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er galskap og lager et vilt kjøpepress på andre

Anonymkode: 6582e...bee

Det skaper bare et kjøpepress på andre om man tenker som deg.

barna mine er 8 - får lego, 10 - får penger (sparer til data) og 18 - får 4 brett cola (øverst på ønskelisten var et brett cola) 

Anonymkode: dfec5...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja hvis man kan kjøpe julegave til 20.000kr til barnet sitt, da håper jeg man har giverglede på andre steder i julen også. Det handlet ikke om «oppdragelse» i det hele tatt.. 

Anonymkode: 7c616...2a5

Nei, men har heller ikke noe med hva andre gjør med sine penger!

Anonymkode: 63525...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 åringen her får årskort på Leos lekeland, var på halv pris forrige uke så det kostet 1077 kr eller noe sånt. Han kommer til å ha mye glede av det og vi kommer til tjene det inn siden det koster 200 pr besøk å vi er der en gang i måneden ca 🙂.

Anonymkode: 71d85...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakke og sminkeutstyr og to bøker og pysj og sjokolade.

Joggesko og 3 bøker og turutstyr og lue.

Konsertbilletter, to bøker, en cd, en dvd og marsipangris.

4 bøker, deler til Brio jernbane, votter, genser.

Anonymkode: 49bea...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt et Peppa Gris duplosett til 3 åringen og en vinterjakke til 6 åringen. Har videreformidlet julegaveønsker til besteforeldre, tanter og onkler, og tenker da dette holder i massevis. 

Blir helt ærlig småkvalm av å høre hva enkelte kjøper. Greit nok at man har lyst og råd til det, men at barn skal vokse opp og tro at slikt er normalt er skremmende. Og ikke minst at de i møte med andre barn skal mene at dette er normalt. Vil påstå det er ganske korttenkt...

Tenker at her er det bare å vere nøktern og nyte at barna ikke forventer noe mer enn så lenge - helt til de møter et barn type de over her som er blitt oppfostret til å tro at gaver til 10-20k er normalt. 

 

 

Anonymkode: 89e34...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...