Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 slik er det hvert år,men er ikke noe problem altså,men merker jo at det går mer i desember, til gaver og slik og pakke kalender, men ville ikke vert for uten heller, og Januar er det MASSE regninger. Jeg har ca 600 pr uke fra desember til slutten av Januar, noe forsalg til lettvint og god og sunn mat ? som sagt går det ikke utover verken meg eller barnet, vi klarer oss veldig fint på det i uken, er bare det at det blir mye av det samme maten ,så blir lei. Anonymkode: 670fe...610
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Forslag så klart, ikke forsalg 😂 Anonymkode: 670fe...610
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Ukesmeny på budsjett kan være slik: Mandag: Fiskeboller i hvit saus med raspa gulerøtter og potet/eventuelt ørretfilet fra frysedisken med potet og gulrot Tirsdag: Tomatsuppe lagd fra bunnen (her trenger du en boks med knuste tomater, buljong, litt rømme, salt og pepper) med fullkornsmakaroni og egg Onsdag: Grønnsakssuppe og grove rundstykker Torsdag: Fiskegrateng med kokt brokkoli og gulrot Fredag: Taco/Nachos (Spar har tilbud på taco produkter hver fredag) Lørdag: Hjemmelaget pizza med salat Søndag: Kjøttkaker i brun saus med potet og grønnsaker, eller julepølse med potet og surkål/grønnsaker. Julepølse får du for kr 10 på Spar denne uken hvis dere liker det. Eventuelt ville jeg kjøpt inn en stor pakke med first price kylling på Kiwi og delt opp den i 2 - middager. I tillegg til dette så er f.eks havregrøt en god og mettende middag. Anonymkode: f31ab...e70
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ukesmeny på budsjett kan være slik: Mandag: Fiskeboller i hvit saus med raspa gulerøtter og potet/eventuelt ørretfilet fra frysedisken med potet og gulrot Tirsdag: Tomatsuppe lagd fra bunnen (her trenger du en boks med knuste tomater, buljong, litt rømme, salt og pepper) med fullkornsmakaroni og egg Onsdag: Grønnsakssuppe og grove rundstykker Torsdag: Fiskegrateng med kokt brokkoli og gulrot Fredag: Taco/Nachos (Spar har tilbud på taco produkter hver fredag) Lørdag: Hjemmelaget pizza med salat Søndag: Kjøttkaker i brun saus med potet og grønnsaker, eller julepølse med potet og surkål/grønnsaker. Julepølse får du for kr 10 på Spar denne uken hvis dere liker det. Eventuelt ville jeg kjøpt inn en stor pakke med first price kylling på Kiwi og delt opp den i 2 - middager. I tillegg til dette så er f.eks havregrøt en god og mettende middag. Anonymkode: f31ab...e70 Jeg ville nok også fulgt med på tilbud, f.eks så får du 1 kg med Norvegia til 69 kroner på Prix denne uken. Obs har 30 % på f.eks rødbetsalat/italiensk salat hvis du/dere liker det. I tillegg ville jeg bakt en stor porsjon grove rundstykker på søndagen og bare tatt opp det jeg trenger hver dag, på den måten får dere sunn og fersk brødmat til matpakke og f.eks til grønnsaksuppen. Utover det så er tipset å følge med på appen mattilbud hver søndag og finne ut hvilke butikker som har tilbud på det dere spiser/trenger, på den måten sparer du mye penger. Før så brukte jeg fort 7000 kr i måneden på mat til meg og min datter, men etter at jeg ble litt mer systematisk i forhold til å følge med på tilbud og lage matplan hver uke så er matbudsjettet vårt på ca 3500 kr i måneden. Jeg har ikke dårlig råd, men jeg fant ut at det var meningsløst å bruke så mye penger på mat når jeg enkelt kunne kutte matbudsjettet med relativt liten innsats. Anonymkode: f31ab...e70
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 ønsk deg penger til jul. Anonymkode: 8ee6c...b6a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 Tusen takk Mange gode forslag til ukens meny i alle fall Anonymkode: 670fe...610
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå