Gå til innhold

Jeg har en selvutslettende personlighet😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid satt andre foran meg selv, alltid vært usikker på meg selv, redd for hva andre tenker om jeg sier/gjør noe»galt» osv...jeg har vært i et forhold over maange år hvor mine behov har vært satt til side, jeg har tatt meg av andre og neglisjert mine egne behov og følelser.Jeg vet ikke om jeg klarer det mer.

Utad er jeg egentlig en sprudlende glad person og prøver å skjule min usikkerhet bak en maske.Jeg føler meg dum(vet jeg ikke er det, men allikevell)....Jeg sier ja til alt som noen spør meg om som gagner dem, men ikke nødvendigvis meg....så tenker jeg hver gang, hvorfor pokker sa jeg ja???

Jeg føler jeg må gjøre alt jeg kan for andre og rett og slett skyve bort meg selv....dette fører til at jeg er veldig lei meg om dagene og føler meg ikke verdt noe....

noen med gode tips?

Anonymkode: 2af55...995

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gangene du sier ja til noe, svarer du der og da, eller klarer du ikke si nei selv om du får tenkt på saken? Svarer du der og da tenker jeg at du bør ha for vane å svare at du må sjekke kalenderen, spørre xxx, hva som helst som gir det en tenkepause og tid til å finne mot til å si nei. Alternativt kan du selvfølgelig bare begynne å si «Det passer dessverre ikke denne gangen». Ingen har krav på å vite hvorfor det ikke passer, «Vil ikke» er en helt legitim grunn. 

Anonymkode: 42334...b3e

Skrevet

Begynn å tenke på deg selv som snill. Det er det du er, ikke selvutslettende. 

Anonymkode: bb286...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...