Gå til innhold

Dilemma og bursdag, hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kusinen min og jeg har en felles venninne. Kusinen min og vår venninne kjenner hverandre mye bedre og har mye mer omgang enn jeg har med hver og en av de to. Selv om jeg og kusinen er i slekt så bor vi i ulike byer på sørlandet og vi er en veldig stor familie. Kusine og venninne bor i samme by og møtes mye oftere.
Min kusine blir 30 i mars og har allerede begynt planleggingen av selskapet, hun skal leie et lokale og ha stor fest.
Problemet er som lyder. I høst var jeg med min kusine en hel helg på grunn av et bryllup i familien, og vi bodde hos kusinen min og mannen. Det ble noen sene kvelder, og etter litt vin en kveld spør min kusine meg om vår venninne noen gang har baksnakket henne. Jeg nølte litt på det, for faktum er slik at det har hun, dessverre ved flere anledninger, og jeg vil helst ikke blande meg. Fordi jeg nølte forstod hun vel at det var noe og hun spør igjen og jeg sier at ja, hun har vel snakket litt spydig om dette med at du reiser så mye. Vår venninne reiser aldri, hun er alenemor, og jeg nevnte kun det mildeste hun har sagt fordi jeg ikke trodde kusinen min ville reagere på det. DET gjorde hun. Hun ble virkelig sur, forferdet over at venninnen kritiserer henne for reisingen for da hun var barn reiste hun ikke men nå jobber hun så hardt og tjener nok til å reise og det var ikke måte på. Hun var så indignert, forsvarte for meg (som om jeg bryr meg om reisene hennes) hvorfor hun reiser, og jada. Dagen etter sier hun at hun har bestemt seg for å ikke invitere venninnen i 30 årsdagen.
Jeg fikk skriftlig invitasjon for noen dager siden, og spurte henne på messenger om hun fortsatt står ved å ikke invitere venninnen, og jada det står hun ved. Så her er dilemmaet: hva gjør jeg nå? Venninnen vår vet at hun blir 30 så dersom hun ikke får invitasjon vil hun nok reagere på det. Det er fullt mulig at hun spør meg om jeg har fått invitasjon når vi nærmer oss mars, siden hun ikke har hørt noe selv. Jeg kan ikke skylde på at vi er i familie for vi har mange flere søsken og søskenbarn som er like eller mer naturlige enn meg å invitere, men som ikke blir invitert. Jeg vet jo at det kun er for det jeg sa.
Tenker at det letteste for meg er å ikke dra, det involverer jo reise til den andre byen og da må jeg overnatte, kanskje jeg skal skylde på det. Hadde vår venninne blitt invitert ville nok jeg også reist, men når hun ikke blir det så vil det komme for en dag at jeg ble det, og da vil venninnen min nok spørre meg til hun får noe svar, om kusinen min har sagt noe osv osv. og jeg orker ikke blande meg inn.
Hva ville du gjort?

Anonymkode: 71605...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herrefred!

Jeg hadde takket ja til invitasjon, svart venninnen på at jeg hadde fått det og sagt at hun må ta en eventuell manglende invitasjon opp med kusine. 

Draaaama🤣

Anonymkode: 42638...04f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...