Gå til innhold

Hadde aldri trodd at dette skulle skje meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i ei lita bygd og er aleine med ei datter på 6 år.

For 8 dager siden ble jeg voldtatt av en nabo.

Har kjent han og kona i mange år..han skulle hjelpe meg med vaskemaskinen.

Alt skjedde så fort..eneste jeg greide å tenke var at jenta mi sov i naborommet.

Orke ikke gå inn på detaljer,men jeg sa nei,prøvde å komme meg løs,men han holdt meg så hardt.

Får ikke sove..hver gang jeg lukker øyene kommer han fram...sovne jeg er det for få minutter omgVangen.

Fungere nesten ikke..all glede er forsvunnet og må konsentrer meg om å puste roligt hele tiden.

Er så sint ,fortvila og lei meg.

Vurdere å kontakte fastlegen for sovetabletter, men vil ikke han skal vite grunnen..og er redd for å bryte i sammen hos han.

Noen som har opplevd lignende og har noen gode råd for hvordan jeg skal få alt på avstand?

Anonymkode: 8a34f...8c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du går til legen og får hjelp.
Og hva så om du bryter sammen hos legen, hvorfor skulle ikke det være greit?
Legen har også taushetsplikt uansett hvor liten bygd du bor i.

Kanskje muligens også anmelde til politiet..

Anonymkode: fc270...912

Skrevet

Anmeld, få hjelp!! Hva så om hele bygda får vite hva han har gjort? 

Anonymkode: 5fb84...98b

Skrevet

Tenke på jenta mi som vil få vite hva som har skjedd.

Alt snakket og angst for å ikke bli trodd.

Kjenne ei som ble voldtatt for flere år siden..hun anmeldt men det ble henlagt.

Blir ord mot ord.....

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Blir ord mot ord.....

Men uansett om du anmelder ikke, du må komme deg til lege for å få hjelp.
Lege har taushetsplikt og der kan du snakke og få hjelp

Anonymkode: fc270...912

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt skjedde så fort..eneste jeg greide å tenke var at jenta mi sov i naborommet.

Orke ikke gå inn på detaljer,men jeg sa nei,prøvde å komme meg løs,men han holdt meg så hardt.

Får ikke sove..hver gang jeg lukker øyene kommer han fram...sovne jeg er det for få minutter omgVangen.

Fungere nesten ikke..all glede er forsvunnet og må konsentrer meg om å puste roligt hele tiden.

Vurdere å kontakte fastlegen for sovetabletter, men vil ikke han skal vite grunnen..og er redd for å bryte i sammen hos han.

Noen som har opplevd lignende og har noen gode råd for hvordan jeg skal få alt på avstand?

Man anmelder og går til fastlege. Jeg hadde møtt opp på døra hans og fortalt kona hans det og.

Anonymkode: 57eaa...fbb

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir ord mot ord.....

Ja, derfor en må anmelde med en gang mens det er bevis...

Anonymkode: 57eaa...fbb

Skrevet

Tenk på hva jenta di tenker om hun finner ut av dette, og samtidig får vite at du ikke anmeldte. Hva slags forbilde er du da? Kjære deg, du må anmelde dette svinet!

Anonymkode: 4c3f1...30f

Skrevet

Takk for alle svar!

Får besøk av ei venninna i kveld..skal spørre henne om hun kan være med meg til legen.

Kunne ønsket at jeg hadde en annen fastlege..han bor også her...

Vet han har taushetsplikt..

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar!

Får besøk av ei venninna i kveld..skal spørre henne om hun kan være med meg til legen.

Kunne ønsket at jeg hadde en annen fastlege..han bor også her...

Vet han har taushetsplikt..

Dra til legevakten i dag, ikke vent til fastlegen åpner❤️

Anonymkode: 4c3f1...30f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du anmelder! Tror du dette er første gangen? Siste gangen? Plutselig er jenta du blitt ungdom... hva om han gjør det samme mot henne? Eller noen andre voldtar henne? 

Anonymkode: e2f3c...d62

Skrevet

Du skal altså la han slippe unna? Hvem blir det neste gang, neste gang der igjen? Hva når datteren din blir tenåring? Du har et ansvar. Selv om saken skulle bli henlagt, så vil det finnes i politiets systemer. Den neste som anmelder han vil derfor mer sannsynlig bli trodd.

Anonymkode: 3ab75...c7f

Skrevet

Du skulle gått rett på legevakt så de fikk sikret spor. Da blir det ikke ord mot ord, men ikke så lett å være rasjonell sikkert. Men kom deg til lege nå. Du kan utvikle angst og div. Sørg for å få god hjelp for din og din datter sin skyld og ANMELD den fyren. Sier som de andre. Enn om han voldtar andre/jenta di...hvem som helst. Sånne folk gjør det ikke en eneste gang så aldri mer :(

Anonymkode: 0323e...bbc

Skrevet

Du må anmelde. 

Anonymkode: 3bd4a...05c

Skrevet

Du MÅ ikke anmelde, men du MÅ få hjelp!

Du har ingen skyld i dette og det er mange som kan hjelpe deg videre. 

Lykke til. 

Anonymkode: 27e15...252

Skrevet

Noe sier meg at dette har han gjort før. Mtp hvor kald hele settingen var. Han skal hjelpe en nabo med vaskemaskinen og ender opp med å voldta. I tillegg vel vitende om at et lite barn ligger å sover i samme hus. 

Hvis du ønsker å beskytte andre rundt deg så hiver du deg rundt å anmelder. Blir ikke overrasket om det dukker opp flere ofte til denne mannen om du får ballen til å rulle. 

Ble selv voldtatt som 15 åring å skulle så ønske jeg hadde styrken til å anmelde. Turte aldri da jeg ble truet på livet. Denne personen voldtok igjen og denne gangen ble han anmeldt av moren til offeret(Hun var 13 år) heldigvis kom han i fengsel. Har angret så mange ganger på at jeg ikke gikk til politiet. Kanskje kunne jeg sørget for at denne 13 åringen ikke bør voldtatt. Slet lenge med skyldfølelse pga dette. 

Anonymkode: 3a64b...86d

Skrevet

Jeg skjønner ønsket til andre her at hun skal anmelde. Men det er ingen bevis, det er 8 dager siden og mest sannsynligvis vil det bli ganske mye drama. Det er mange som ikke vil tro henne, hun kan oppleve hets, mobbing og trusler fra denne mannen og andre. Det er kanskje kynisk å tenke slik men det er ikke noe galt med TS om hun velger å la være å anmelde. Er denne mannen godt likt fra før har dette mye å si. 

For andres skyld er det nok best å anmelde. Men jeg tror også det kan være lurt å vurdere å flytte, om det er mulig. Spesielt om du velger å anmelde.

Anonymkode: 601f4...76c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ønsket til andre her at hun skal anmelde. Men det er ingen bevis, det er 8 dager siden og mest sannsynligvis vil det bli ganske mye drama. Det er mange som ikke vil tro henne, hun kan oppleve hets, mobbing og trusler fra denne mannen og andre. Det er kanskje kynisk å tenke slik men det er ikke noe galt med TS om hun velger å la være å anmelde. Er denne mannen godt likt fra før har dette mye å si. 

For andres skyld er det nok best å anmelde. Men jeg tror også det kan være lurt å vurdere å flytte, om det er mulig. Spesielt om du velger å anmelde.

Er du kona til mannen vi snakker om? 

Skrevet

Kjære HI. Det er nødvendig å skaffe hjelp. Gå til legen, få snakket med noen, ikke bli sittende alene med dette. Det er ingen nødvendig sammenheng mellom å søke hjelp og å anmelde. Det kan være gode grunner til å anmelde, særlig faren for at han kan gjøre det samme mot andre. Men for deg vil en anmeldelse være en belastning. Kanskje blir saken henlagt. Blir den ikke det, vil det være en påkjenning å gå gjennom rundene i rettssystemet. Ta hensyn til deg selv. Men uansett om du er i tvil om du skal anmelde, bør det ikke hindre deg i å søke hjelp. Du trenger hjelp, både for din egen del, og for at dette ikke skal gå alt for mye utover barnet ditt.

Anonymkode: 7b4aa...832

Skrevet

Sitter her å gråter nå. Min datter begynte å kaste opp i ettermiddag,så jeg måtte avlyse besøket av venninnen min.

Ringe fastlegen i morgen og tar det videre derifra.

Tusen Takk til dere som har svart meg.

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du kona til mannen vi snakker om? 

Nei, jeg har ingen sympati med mannen. Men det er mange som ikke tror på de som har blitt voldtatt, fordi de kjenner gjerningspersonen og «han er jo ikke sånn». Jeg mener dette er forferdelig og helt feil, men det er likevel en realitet at mange ofre får en ekstra belastning fordi de blir mistenkeliggjort og påført skyld for noe som ikke var deres feil.

I en liten bygd der alle kjenner alle tror jeg det kan bli vanskelig for TS om det kommer ut. Men jeg sier også at for andres skyld er det sikkert best å anmelde, for det er nok ikke første eller siste gang han gjør noe slikt. Jeg er helt på TS sin side her, jeg nevnte flytting fordi jeg tenker det kan være vanskelig å bo ved siden av en som har voldtatt deg, og som mest sannsynligvis aldri vil bli dømt. Det beste hadde jo vært om mannen ble dømt og TS fikk all støtten og omsorgen hun fortjener fra nærmiljøet, men helt ærlig, hvor sannsynlig tror du dette er?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg har ingen sympati med mannen. Men det er mange som ikke tror på de som har blitt voldtatt, fordi de kjenner gjerningspersonen og «han er jo ikke sånn». Jeg mener dette er forferdelig og helt feil, men det er likevel en realitet at mange ofre får en ekstra belastning fordi de blir mistenkeliggjort og påført skyld for noe som ikke var deres feil.

I en liten bygd der alle kjenner alle tror jeg det kan bli vanskelig for TS om det kommer ut. Men jeg sier også at for andres skyld er det sikkert best å anmelde, for det er nok ikke første eller siste gang han gjør noe slikt. Jeg er helt på TS sin side her, jeg nevnte flytting fordi jeg tenker det kan være vanskelig å bo ved siden av en som har voldtatt deg, og som mest sannsynligvis aldri vil bli dømt. Det beste hadde jo vært om mannen ble dømt og TS fikk all støtten og omsorgen hun fortjener fra nærmiljøet, men helt ærlig, hvor sannsynlig tror du dette er?

Tenke det samme som du skriver her. Han er godt likt av alle..

Ikke lett å bare flytte heller..har jobb ,litt familie her og jenta mi stortrives på skolen og har mange venner.

Eier eget hus,men ikke lett å selge her.

Nei dette er ett mareritt som jeg aldri hadde trodd kunne skje meg...

Skal søke hjelp..ser det er forskjellige plasser jeg kan ringe også.

Dette skal ikke gå utover min rolle som mamma..jenta mi kommer først uansett

Skrevet

kjære deg.

hvorfor gikk du ikke til legen med engang? nå blir det vanskelig med bevis, har en venninne som ble det, etter mye press fra meg, gikk hun til fastlegen etter 10 dager, da klarte han ikke og finne noe som gjorde det tydelig at hun ble voldtatt, derfor anmeldte hun heller ikke, de krever dessverre bevis for alt nå idag

Anonymkode: 95a3f...be1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...