Gå til innhold

Vet inkassoselskap hvor mye jeg tjener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del gjeld å det er nå besluttet at de kommer med tvangstrekk i Desember.Men er nylig begynt i ny jobb å lønnslippene har bare vært på 6700 kr og 7300 kr.  Har husleie på 8000 kr og sfo regning på 2500 kr. Har fått beskjed om at 6.desember skal de avgjøre hvor mye de kan ta i tvangstrekk,men sitter de da på opplysninger om hvor mye jeg tjener? De vet jo tydligvis at jeg har fått meg en jobb,men de burde jo ta hensyn til hvor mye jeg tjener. I utgangspunktet er de ute etter 6000 kr.

Anonymkode: c1411...076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får de opplysningene fra arbeidsgiver. Arbeidsgiver mottar skjema der de må fylle i inntekt og sende namsmannen innen de skal avgjøre trekk. 

Anonymkode: e78f9...cc8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De får de opplysningene fra arbeidsgiver. Arbeidsgiver mottar skjema der de må fylle i inntekt og sende namsmannen innen de skal avgjøre trekk. 

Anonymkode: e78f9...cc8

Så bra! Da kan de hvertfall ikke tillate tvangstrekk på 6000 kr.

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra! Da kan de hvertfall ikke tillate tvangstrekk på 6000 kr.

Jo, det kan de faktisk, og så er det du som må kreve en reduksjon i trekket. De vet hva du tjener, men de vet ikke hvilke utgifter du har. Du har rett til å beholde penger så du kan betale boutgifter og livsopphold, men det blir nødvendigvis ikke hensyntatt i første omgang. Jeg ville kontaktet namsmannen på mandag og spurt hvordan du skal forholde deg og hva de trenger av dokumentasjon på utgifter før de fastsetter tvangstrekket. 

Anonymkode: 281ae...bd8

Skrevet

De vet hvilken inntekt du har, men de kan bare gjette seg til utgifter. De legger også til barnetrygd til inntekten. Nå er det jo sånn at du skal ha nok til både husleie, barnepass (hvis dokumentert) og ikke minst et minimumsbeløp til livsopphold for deg selv + barn. Husleien blir de til å gjette seg til da (sette den til en fastsatt sum i kommunen).

Den inntekten din er jo ikke nok til å dekke dette. Skjønner ikke hvordan du får det til å gå rundt i det hele tatt da, men.. 

Sannsynligvis blir det intet til utlegg. Men følg med og klag på utleggstrekk hvis de setter et alt for høyt trekk. 

Anonymkode: c2bb1...22f

Skrevet

Med en inntekt på kr 6.700-7.300,- per måned kan det umulig være en fulltidsstilling.
Enten bør du øke stillingen din, eller muligens slutte med SFO, og med den inntekten der skal du heller ikke betale full SFO heller.

Selvfølgelig skal du ikke betale kr 6.000,- i måneden med den inntekten der, men du må også gjøre ditt for å få inn penger til å betale ned gjelden din.

Anonymkode: 2c133...80c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...