Gå til innhold

Hvordan tolke invitasjon til badebursdag (fyller 5 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Foreldre kan bade men vi har med oss en livvakt". 

Betyr det at foreldre være med? Eller betyr det at foreldrene kan levere barna og når de har gjort, er alt ivaretatt? 

Invitasjonen kom gjennom barnehagen og vi prater om 12 barn. 

Bursdagen skal være til uka og jeg vurderer sterkt å takke nei. Hva ville dere andre ha gjort?

Anonymkode: 2ba32...372

Skrevet

Ville tatt kontakt med foreldrene og spurt dem hvordan de tenker gjennomføre dette. Og tatt det derfra...

Skrevet

Jeg ville snakket med de før jeg svarte ja eller nei, sjekket sikkerheten.
F.eks
- hvor mange voksne de skal ha i bassenget i tillegg til badevakten?
- hva slags basseng, dybde?
- regner de med at foreldre skal være tilstede?

Anonymkode: 34b85...d1e

Skrevet

Jeg ville tolket det som at foreldre kan være med og se på, men kan slippe å bade med ungene sine hvis de ikke vil. 

Men ta kontakt og spør hvis du lurer. Det er jo det aller letteste som faktisk gir et sikkert svar.

Anonymkode: 4950f...e26

Skrevet

Min var nettopp i barnebursdag, og det var kjempegøy! Her måtte det være én voksen per to barn i bassenget, og det fikset foreldrene til bursdagsbarnet. Likevel valgte alle foreldrene å være med og bade, unntatt én mor. 

Jeg lurte på det samme som deg, spurte foreldrene som inviterte, og fikk svar. Det er vel grei skuring. 

Anonymkode: 91bde...7b4

Skrevet

Hvorfor vurerer du sterkt å si nei, før du vet noe mer?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vurerer du sterkt å si nei, før du vet noe mer?

Jeg har vært sterkt overvektig tidligere og har ikke så veldig lyst til å forklare mine komplekser til disse foreldrene! Hadde håpet å unngå å diskutere eller å spørre spørsmål om dette innebærer at vi alle foreldre skal dusje sammen før vi går i bassenget. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært sterkt overvektig tidligere og har ikke så veldig lyst til å forklare mine komplekser til disse foreldrene! Hadde håpet å unngå å diskutere eller å spørre spørsmål om dette innebærer at vi alle foreldre skal dusje sammen før vi går i bassenget. 

Ser den. Men det er jo ikke farlig å spørre hva de tenker ang foreldrene, du trenger jo ikke å forklare noenting, send de en sms eller noe

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser den. Men det er jo ikke farlig å spørre hva de tenker ang foreldrene, du trenger jo ikke å forklare noenting, send de en sms eller noe

Ja, det kan jeg godt gjøre. Men jeg er redd dems svar. Hva om de svarer at foreldre må være med? Da må jeg takke nei og mitt barn blit stigmatisert pga meg/

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja, det kan jeg godt gjøre. Men jeg er redd dems svar. Hva om de svarer at foreldre må være med? Da må jeg takke nei og mitt barn blit stigmatisert pga meg/

Hva med en hvit løgn? Du kan låne min vintereksem som blir helt forferdelig av klorvann

Anonymkode: 6d6f7...905

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med en hvit løgn? Du kan låne min vintereksem som blir helt forferdelig av klorvann

Anonymkode: 6d6f7...905

Tusen takk :blomst: Men barna prater jo sammen så hvorfor skulle ikke mitt barn få lov til å delta liksom? Skjønner ikke hvordan folk kan og må invitere i bursdag hvor foreldrene må være med når alle andre bursdager foregår uten andre foreldre 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det betyr jo ikke at du må i bassenget, det står jo at foreldre kan bade, ikke at de må bade. Det er jo bare å si at du vil være der, men at du desverre ikke kan bade.
Ingen andre du kan sende i stedet for deg?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Betyr det at foreldre være med? Eller betyr det at foreldrene kan levere barna og når de har gjort, er alt ivaretatt? 

Bursdagen skal være til uka og jeg vurderer sterkt å takke nei. Hva ville dere andre ha gjort?

Tolker det slik at hvis du har lyst til å være i vannet (sikkert noen som føler at det er tryggest) så kan du det, men det er ikke nødvendig ettersom de har ordnet med livvakt. 

Ingen som vi tenke det er rart hvis du ikke er med i vannet. Er kun et tilbud for de som ønsker det. 

Skrevet

Kan betyr kan. Det står ikke skal bade. Forøvrig, jeg hadde stilt spørsmål om hvordan de tenker å planlegge bading en før jeg hadde sluppet min 4-åring ut i bassenget. 

Anonymkode: 83ba3...6d7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det trenger du ikke si. Hvis du vil ha en hvit løgn så si at du ikke tåler klorvann. Si at du lurer på hvordan opplegget og sikkerheten er, siden du ikke har mulighet til å være i vannet med barnet ditt. 

Anonymkode: 9855b...9c5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk :blomst: Men barna prater jo sammen så hvorfor skulle ikke mitt barn få lov til å delta liksom? Skjønner ikke hvordan folk kan og må invitere i bursdag hvor foreldrene må være med når alle andre bursdager foregår uten andre foreldre 

Skal de la være å invitere til badebursdag, som barna sikkert synes er dritmorro, fordi foreldrene da må være med...? Snakk om å være vrang og selvsentrert! Hvis barnet ditt ikke får blitt med er det pga DINE issues! Disse foreldrene prøver faktisk å gjøre noe hyggelig!

Anonymkode: 1ce14...fc7

Skrevet

Du kan ikke skuffe barnet pga dine tanker...

jeg har vert i flere svømmebursdager, siden barnet var 3, helt trygt det, er jo badevakter på badelandet

Anonymkode: 0b5f1...dd7

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kaller de det for livvakt? 

Anonymkode: a9ad6...838

Skrevet

Om det er barnebursdag på badelandet som er her er det både foreldre med og uten vanlige klær. De får beskjed om å gå barbeint, men må ikke skifte eller dusje før de går inn, men da kan de såklart heller ikke bade.

Anonymkode: 55af1...655

Skrevet

Ikke spør oss? Er ikke vi som arrangerer bursdagen. Jeg tror jeg hadde sagt nei.

Anonymkode: 7383e...76a

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da må du endre tankegang. Du kan ikke si nei til barnet ditt som sikkert gleder seg til å bade med vennene sine. Jeg skjønner deg. Men alle mennesker kan både .

Tror jeg faktisk hadde tenk at det hadde vært dårlig av deg å droppe det, og applaus for at du drar. 

Anonymkode: aad2d...df1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du endre tankegang. Du kan ikke si nei til barnet ditt som sikkert gleder seg til å bade med vennene sine. Jeg skjønner deg. Men alle mennesker kan både .

Tror jeg faktisk hadde tenk at det hadde vært dårlig av deg å droppe det, og applaus for at du drar. 

Jeg leste litt fort... 

Jeg skjønner deg. Sitt og se på .😊🌸

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nummer 1; ikke gjør en hyggelig bursdagsinvitasjon om til noe negativt. Det er ingen som forsøker å gjøre ting vanskelig for deg, de forsøker å lage en morsom bursdag for barna.  Nummer 2; kommunikasjon er bra. Ta kontakt og spør. 

Skrevet

Du kan, men må ikkje bade står det i invitasjonen. Då min blei invitert i badebursdag spurte eg foreldra korleis opplegget var. Eg var med i dusjen, påkledd, og hjelpte min og ein ven med dusjinga. Mange foreldre sat påkledd på land og fylgde med. Nokon var med ute i vatnet. Høyres ut som dette er eit liknande opplegg. Sidan min ikkje kunne symje, følte eg det tryggast at eg var der og hadde eit auge berre på han.

Skrevet

Spør!

Og tro meg; det kommer garantert mange tilfeller opp igjennom barneårene hvor du som mor må/bør være med på ting som er utenfor din komfortsone - for barnets del. Tror du ikke han konmer til å spørre om å gå i svømmehall/badeland/på stranda senere også?

Anonymkode: e8da3...197

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...