Gå til innhold

Dere som hater Halloween. Handlet dere på black friday?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo ikke «norsk tradisjon» noen av delene. 

Anonymkode: 79eb2...0b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og der har du et øyeblikksbilde av norsk konformitet.

Jeg er lunken til black Friday. Betyr det at jeg ikke har rett til å digge Halloween?

Anonymkode: 3d406...9f3

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og der har du et øyeblikksbilde av norsk konformitet.

Jeg er lunken til black Friday. Betyr det at jeg ikke har rett til å digge Halloween?

Anonymkode: 3d406...9f3

Det kommer an på HVORFOR du er lunken til Black Friday. Hvis du er lunken fordi det er en amerikansk tradisjon så er det litt rart og like Haloween. Er det fordi du er imot kjøpehysteriet så blir det noe annet.

Selv er jeg som deg: liker Haloween men er lunken til Black Friday.

Skrevet

Jeg elsker Halloween, men bryr meg ikke om Black friday. Men det har ikke noe med at det er amerikansk tradisjon, jeg synes bare det blir for mye mas og jeg synes ikke 15-30% på ting er noe å lage så mye å lage oppstyr av. Jeg vet at mange har bedre tilbud en det da, men der jeg fikk sms og nyhetsbrev fra var det stort sett de. 

Anonymkode: 541e1...1ee

Skrevet
5 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Det kommer an på HVORFOR du er lunken til Black Friday. Hvis du er lunken fordi det er en amerikansk tradisjon så er det litt rart og like Haloween. Er det fordi du er imot kjøpehysteriet så blir det noe annet.

Selv er jeg som deg: liker Haloween men er lunken til Black Friday.

Mener du at Halloween ikke spiller på kjøpehysteriet?

Anonymkode: 5aaf7...a19

Skrevet

Bar. Ledig dårlige tilbud i år synes jeg. Og det merkes på menneskemengden. Var på Vestby outleten og det var sånn at jeg aldri har sett så lite mennesker der før (på black friday). Så for å være helt ærlig tror jeg at dette kommer til å dø ut her etterhvert. Dro på Sandvika senter etterpå men også lite folk der.

Anonymkode: e16ce...250

Skrevet

Poenget er vel at  folk hyler og skriker over Halloween  pga at  det er en ny greie i Norge og kommer fra USA ( egentlig ikke det kommer fra Irland) men løper seg svett på salg og da er det Ok for de har ikke råd til og ikke handle. 

Anonymkode: 3aa0e...f22

Skrevet

De fleste som reagerer på Black friday (weekend, month..) har vel fokus på kjøpehysteriet og miljøaspektet ved det.. 

Jeg gir i alle fall fløyten i om det er en tradisjon importert fra USA, Island eller Kualalumpur..

Jeg syns bare det er en grotesk manifestasjon av overflodssamfunnet hvor taxfreekvote og fortollingsgrense blir viktigere enn generelle menneskerettigheter. Jeg blir helt kvalm når jeg ser mennesker velte inn portene på kjøpesentrene klokka seks om mårran.. ville i blikket og med kredittkortet parat.. Det er som et futuristisk skrekkscenarie..

Jeg er ikke fan av Haloween heller pga alt det presset som er knyttet til den dagen, og ubegrenset reklame rettet mot barn. Men fordi det har blitt en del av den sosiale virkeligheten til barna mine så blir jeg med på det.. 

Anonymkode: 5d466...712

Skrevet

Hater ikke halloween eller black friday. Hate er et sterkt ord. Jeg synes derimot det er litt latterlig å se hvor lett folk lar seg lokke av ting som skal få butikker til å håve inn mer gryn. Min sønn får gå Halloween bukk, men han vil ikke kle seg ut og da koster d jo ikke noe. Jeg kjøpte inn litt snop til ungene i gaten for å ikke være hun kjipe som ikke har noe å tilby. Men pyntet ikke med noe. Det er ikke en tradisjon jeg har noe forhold til. Black friday er grei visst du trenger noe og kan få det billig. Fikk d jeg skulle ha på nett. Liker ikke å shoppe og i såfall ikke når det er mye folk på sentrene. Så holdt meg langt unna. 😊

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 22956...538

Skrevet

Jeg hater Halloween, men når butikker (black friday eller ei) har gode tilbud utnytter jeg da det??

Anonymkode: 5945a...db4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hater Halloween, men når butikker (black friday eller ei) har gode tilbud utnytter jeg da det??

Anonymkode: 5945a...db4

spørsmålet blir hvorfor du hater halloween

Anonymkode: 8ed54...b94

Skrevet

Elsker Halloween - hater black friday!!

Anonymkode: f3efe...486

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bar. Ledig dårlige tilbud i år synes jeg. Og det merkes på menneskemengden. Var på Vestby outleten og det var sånn at jeg aldri har sett så lite mennesker der før (på black friday). Så for å være helt ærlig tror jeg at dette kommer til å dø ut her etterhvert. Dro på Sandvika senter etterpå men også lite folk der.

Når var du på Sandvika storsenter i går da? Jeg var der kl 10:30 og kl 18:30. Parkeringshuset var fullt og det var mange folk. På Cubus hadde det vært en times ventetid i kassen på morgningen hørte jeg de ansatte snakke om.

Anonymkode: 8e03f...fe2

Skrevet

ikke samliksbart,men elsker hoallofeen og hater blacks frijay

Anonymkode: d0e4c...3e0

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når var du på Sandvika storsenter i går da? Jeg var der kl 10:30 og kl 18:30. Parkeringshuset var fullt og det var mange folk. På Cubus hadde det vært en times ventetid i kassen på morgningen hørte jeg de ansatte snakke om.

Anonymkode: 8e03f...fe2

Jeg var der rundt klokken 16. Virkelig ikke ille altså julehandels lørdagene pleier å være mye verre. På vestby var det mye færre folk en på sandvika

Skrevet
4 timer siden, Stinepetrine skrev:

Hater ikke halloween eller black friday. Hate er et sterkt ord. Jeg synes derimot det er litt latterlig å se hvor lett folk lar seg lokke av ting som skal få butikker til å håve inn mer gryn. Min sønn får gå Halloween bukk, men han vil ikke kle seg ut og da koster d jo ikke noe. Jeg kjøpte inn litt snop til ungene i gaten for å ikke være hun kjipe som ikke har noe å tilby. Men pyntet ikke med noe. Det er ikke en tradisjon jeg har noe forhold til. Black friday er grei visst du trenger noe og kan få det billig. Fikk d jeg skulle ha på nett. Liker ikke å shoppe og i såfall ikke når det er mye folk på sentrene. Så holdt meg langt unna. 😊

Å gå halloween på dørene å tigge godteri, uten å kle seg ut, er enda latterligere

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å gå halloween på dørene å tigge godteri, uten å kle seg ut, er enda latterligere

Synes du? Skal huske å si det til syv åringen min. Synes ikke jeg kan nekte han å gå med vennene sine. Men han nekter å kle seg ut. Aldri likt det. I tillegg var han og kompisene på hallo venn i kirken før de gikk bukk. Og ingen av vennene hans hadde kledd seg ut til det😊

Skrevet
3 minutter siden, Stinepetrine skrev:

Synes du? Skal huske å si det til syv åringen min. Synes ikke jeg kan nekte han å gå med vennene sine. Men han nekter å kle seg ut. Aldri likt det. I tillegg var han og kompisene på hallo venn i kirken før de gikk bukk. Og ingen av vennene hans hadde kledd seg ut til det😊

Ja, det synes jeg

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener du at Halloween ikke spiller på kjøpehysteriet?

Nei! Leste du i det hele tatt det jeg skrev? Jeg mente at det er rart å være imot noe FORDI det er en amerikansk tradisjon, samtidig som man liker en annen amerikansk tradisjon.

Mange er veldig imot Haloween, ikke pga kjøpehysteri, men KUN fordi det er en amerikansk tradisjon. Samtidig løper de mann av huse for å shoppe på Black Friday. DA er det plutselig ikke så farlig med amerikanske tradisjoner lengre.

Skrevet

Nå er vel ikke Halloween en amerikans tradisjon.... 

Anonymkode: 777f8...bde

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det synes jeg

Okay😂🙊

Skrevet
58 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Nei! Leste du i det hele tatt det jeg skrev? Jeg mente at det er rart å være imot noe FORDI det er en amerikansk tradisjon, samtidig som man liker en annen amerikansk tradisjon.

Mange er veldig imot Haloween, ikke pga kjøpehysteri, men KUN fordi det er en amerikansk tradisjon. Samtidig løper de mann av huse for å shoppe på Black Friday. DA er det plutselig ikke så farlig med amerikanske tradisjoner lengre.

Tror noen trenger et glass vin og en valium. Visst man uansett skal ha noe man trenger til seg selv eller til andre i julegave kan man jo like så gjerne handle det på salg. Samma hva de kaller salget for vel. En latterlig sammenlikning. Å kle seg ut, pynte huset, feire de døde eller ka de no gjør i den IRSKE tradisjonen er jo ikke det samme som å handle varer til redusert pris. Salg er det uansett hele året😃

Skrevet
1 time siden, Stinepetrine skrev:

Tror noen trenger et glass vin og en valium. Visst man uansett skal ha noe man trenger til seg selv eller til andre i julegave kan man jo like så gjerne handle det på salg. Samma hva de kaller salget for vel. En latterlig sammenlikning. Å kle seg ut, pynte huset, feire de døde eller ka de no gjør i den IRSKE tradisjonen er jo ikke det samme som å handle varer til redusert pris. Salg er det uansett hele året😃

Nå tror jeg kanskje noen må ta på seg lesebrillenesine. Jeg har ingenting imot Black Friday. Jeg skrev at jeg var LUNKEN til Black Friday (les: jeg bryr meg ikke). Folk må gjerne handle på salg, uavhengig av hva salget heter. Poenget er: det blir for dumt å kritisere folk for å ta til seg én amerikansk tradisjon når man selv benytter seg av en annen. Enten er det greit med amerikanske tradisjoner eller så er det ikke. Så finnes det selvfølgelig mange andre grunner til å være imot både Haloween og Black Friday, men hvis man skal bruke "amerikansk tradisjon" som argument burde man sørge for å holde sin sti ren. Dvs: ta avstand fra alle amerikanske tradisjoner. Hvis ikke fremstår man, i mine øyne, som hyklerisk. Du står selvfølgelig fritt til å være uenig.

Skrevet
6 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Nå tror jeg kanskje noen må ta på seg lesebrillenesine. Jeg har ingenting imot Black Friday. Jeg skrev at jeg var LUNKEN til Black Friday (les: jeg bryr meg ikke). Folk må gjerne handle på salg, uavhengig av hva salget heter. Poenget er: det blir for dumt å kritisere folk for å ta til seg én amerikansk tradisjon når man selv benytter seg av en annen. Enten er det greit med amerikanske tradisjoner eller så er det ikke. Så finnes det selvfølgelig mange andre grunner til å være imot både Haloween og Black Friday, men hvis man skal bruke "amerikansk tradisjon" som argument burde man sørge for å holde sin sti ren. Dvs: ta avstand fra alle amerikanske tradisjoner. Hvis ikke fremstår man, i mine øyne, som hyklerisk. Du står selvfølgelig fritt til å være uenig.

Da misforstod jeg. Så ikke helt hvordan handling på salg og halloween kunne sammenlignes. Men visst det handler om å være for eller imot at man feirer tradisjoner fra andre land i Norge. Så er jeg vel egentlig imot. Liker nyttårsbukk som vi har i Bergen, og julebukker. Mye koseligere. Og for min del trenger de ikke å ha et amerikansk navn på en salgsdag heller. Jeg handler på salg om jeg trenger noe. Hva det heter er ett fett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...