Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har fått utført synstest hos optiker. Hun mente at hun er langsynt og hadde 1,5 + og skjeve hornhinner. 

I dag fikk jeg tlf om at det var vanskelig å vite hvilken styrke hun skulle ha på brillene. Hun så da at hun ville at jeg skulle kjøpe ett par briller på f.eks Clas Ohlson, nille eller tgr med pluss 1, som hun skal gå med en mnd.

Er det noen med samme erfaring? Synes det høres rart ut, og etter å ha lest litt så er det ikke anbefalt å bruke billig briller og hvertfall ikke til barn med skjeve hornhinner. 

Anonymkode: 7d12d...026

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes da veldig rart ut. Hvor gammel er datteren din? Nå er vår datter nærsynt og ikke langsynt, men optiker hade da ikke noe problem å finne riktig styrke.

Anonymkode: bb65a...7e2

Skrevet

Ved langsynthet med såpass lav styrke er det vanskelig å avgjøre styrke, særlig hos barn. Derfor kan det være lurt å sjekke ut med "billigbriller" i et par ulike styrker over litt tid, og gå inn for å få barnet til å ta stilling til om det ser bedre med den ene eller andre brillen. 

Dette henger sammen med at mennesket er veldig god på å tilpasse seg, og evner å kompensere et ganske stort avvik. 

Anonymkode: 141c2...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...