Gå til innhold

Han er 8 år yngre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hva skal man si? Kjærligheten finner alltid sin vei? 

Har en stund hatt et "forhold" til en gutt på 23 år, er 31år selv. Han bryr seg ikke om alderen min, elsker barn (har ikke møtt mine) jeg har to barn på 12 og 5. 

Hvordan ville du resgert om sønnen din på 23 kom hjem å fortalte at han har funnet seg ei på 31 med to barn? 

Hva hadde du sagt om jeg var venninnen din?

jeg er så redd for hva folk skal si om vi står frem i et forhold😔

Anonymkode: 0fe26...0a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 år er da INGENTING :) 

Hadde ikke reagert på det altså!

Anonymkode: 22c3f...b23

Skrevet

Hadde absolutt ikke reagert på alderen :) 
Men det at det er to barn inne i bildet hadde gjort meg skeptisk. (er selv skilsmisse barn og kjenner til problemstillinger som kan/vil dukke opp). 

Anonymkode: 7377e...64d

Skrevet (endret)

Kona mi er 8 år eldre enn meg. Sønnene hennes var 9 og 12 når vi ble kjent. Jeg var litt over midten av tyveårene. Så litt større forskjell ned til barnas alder enn i ditt tilfelle. Vi har vel hengt sammen mer eller mindre i 15 år og gift i 9 av dem + en attpåklatt på 9 år har det blitt. Pleier å si at jeg kun merker aldersforskjellen når vi snakker om musikk vi vokste opp med 😃

Så hadde nok ikke reagert om det var meg som hadde blitt spurt 😉

Endret av MrGoodMan
Skrevet

Jeg ønsker ikke for noen av mine barn at de går inn i en ferdigfamilie. Det bør også være forskjell i modenhet mellom en 23 år gammel mann og ei dame på 31 ned store barn.

Skrevet

Du er garantert på en annen plass enn han. Men gi det tiiiiid, se det an

Anonymkode: ee86a...c00

Skrevet

Jeg er7 år eldre enn min mann😄 Nå var jo han i begynnelsen av 30-årene og jeg i sluttet, så mulig jeg ikke hadde gått for det om han var så ung som i begynnelsen av 20-årene pga ulikt modenhetsnivå, men han trenger ikke å være det😊 Selve aldersforskjellen hadde jeg ikke tenkt på.

Anonymkode: b44d9...3df

Skrevet

Jeg er 11 år eldre enn samboeren min;) Møtte ham da han var 24 og jeg 35.  Vi har vært sammen i 4 år, bodd sammen i 2 og venter nå vårt andre barn:) Alt går strålende og vi er like forelsket i dag som da vi møttes!☺️

I vårt tilfelle var/er vi svært like og hadde/har vanvittig mange felles interesser tross alderen. Ikke minst like verdier og holdninger som kanskje er noe av det viktigste av alt i et forhold. Vi møttes gjennom felles kjente og alle vennene hans er på min alder. Det hjelper også på. Han er rett og slett svært voksen for alderen som man sier. Kanskje mer moden enn meg på mange områder. Lik musikk og filmsmak har vi også. Ang musikk har vi begge fedre med helt samme kule rocka klasssike musikksmak som begge er inspirert av, så her var det også full klaff!😄

Uansett, de som mener det vil være vanskelig med stor aldersforskjell på grunn av ulikt modningsstadiet og ‘ulike steder i livet’ tar lett feil. Klart det kan være sånn i noen tilfeller. Men et par på samme alder kan være like forskjellige og være på ulike steder i livet som et par med stor aldersforskjell. Her er det individuelle variasjoner blant folk, som på alle andre områder.

Klart det vil kunne oppstå noen utfordringer på veien. Slik er det i alle forhold. Og det kan også føles ubehagelig å forklare aldersforskjellen for folk i starten. Føler stadig en lett må unnskylde valget av partner. Men det går som regel fort over når folk innser at forholdet har tenkt å vare;)

Irriterte meg også lenge at det fortsatt er tabu med aldersforskjell denne veien og at det sjeldent dukker opp spørsmål når mannen er eldst. Men det har også sluttet å irritere meg like mye nå. Virker som holdningene her går rette veien ihvertfall og ser det bare blir vanligere og vanligere med stor aldersforskjell begge veier🌸

Mitt råd er å gi det en sjans! Og hev deg over evt fordommer. Du vil nok fort merke at det ikke var så skummelt som du trodde eller at fordommene du fryktet kanskje ikke var der likevel;)

Det er ikke mindre sannsynlighet for at det skal fungere i dette forholdet, enn i et forsøk på et hvilket som helst annet forhold vil jeg si. Alle forhold har sine utfordringer. Og livet er egentlig alt for kort til å gå å lure for lenge på disse (viktige) tingene.          Carpe diem!❤️

Og lykke til❤️

(P.s bare spør og grav i vei om du lurer på noe, så skal jeg svare så godt jeg kan;)

Skrevet

Tenker egentlig at alder ikke har så mye å si. Men tenker også at han bør være over 25 for å vite litt mer om hva han går inn i. 23 år er ingenting, han har så vidt begynt voksenlivet.

Anonymkode: 0c00d...4f2

Skrevet
14 hours ago, Anonym bruker said:

Ja hva skal man si? Kjærligheten finner alltid sin vei? 

Har en stund hatt et "forhold" til en gutt på 23 år, er 31år selv. Han bryr seg ikke om alderen min, elsker barn (har ikke møtt mine) jeg har to barn på 12 og 5. 

Hvordan ville du resgert om sønnen din på 23 kom hjem å fortalte at han har funnet seg ei på 31 med to barn? 

Hva hadde du sagt om jeg var venninnen din?

jeg er så redd for hva folk skal si om vi står frem i et forhold😔

Anonymkode: 0fe26...0a0

jeg hadde ikke blitt så glad hvis eldste som nå er 22 kom hjem med en på 30. Beklager er bare ærlig.

Min mellomste som er jente 20 ,hun er sammens med en gutt på 17, synes det også er veldig merkelig,en gutt å den alderen er mye mindre moden.

Anonymkode: cdebd...7c2

Skrevet

Min mann er 8 år yngre enn meg. Merker egentlig lite til aldersforskjellen. Nå er jeg da 39 og han 31. Vi har ei datter sammen. 

Det eneste jeg merker det på er at jeg er ferdig med min utdanning og han er ikke. Snart er han ferdig med sin Phd! 

Anonymkode: 16a9e...cd2

Skrevet

8 års forskjell er ikke mye, men 23 år... Han er knapt voksen og bør få leve livet. Bytte kjærester, feste, studere, reise. Å hoppe inn i en familie med de forpliktelsene det medfører som 23 åring... Nei, jeg ville selv vært skeptisk hvis jeg var deg. 

Det ville stilt seg helt annerledes dersom han var 30 og du var 38.

Anonymkode: 2af78...775

Skrevet

Min mann var 22 og jeg 30 da vi ble sammen. Da hadde vi vært nære venner over lengre tid, og det er fortsatt ingen som forstår hva som skjedde. Men fra tidligere hadde jeg to barn, da på 7 og 9 år. Idag er han 25, vi har kjøpt hus, giftet oss og har ei lita prinsesse på tur. 

Merker lite til selve aldersforskjellen, men kanskje litt i erfaringsgrunnlaget. Har hele veien vært veldig bevisst på at vi skulle være likeverdige, og at han måtte ha rom til å prøve og feile for å finne sin måte å gjøre ting, særlig da vi flyttet ilag med tanke på barna. Men vi har samme interesser, verdier, holdninger og humor, og et stabilt og trygt vennskap i bunnen. 

Ingen av oss har noen gang opplevd å få dårlige tilbakemeldinger på forholdet vårt. Men det tok litt tid før min familie tok forholdet helt seriøst, uten at noen var direkte negativt innstilt. 

Det er lett å tenke på en "stereotypisk" mann i starten av 20 årene, og å skjære alle under samme kammen. Men ikke alle har samme behovet for å rase fra seg, noen har et sterkere behov for tilhørighet og trygghet. Og noen, på grunn av sin personlighet og sine livserfaringer, er mer modne enn det mange middelaldrende er. Flere av de guttene jeg gikk i klasse med, giftet seg før vi fylte 25, og de er fortsatt lykkelig i de samme forholdene. 

Skrevet

De to barna du har,har de samme far?Tenker han på 23 etterhvert vil ha egne barn og da vil det jo bli fryktelig mye rot om du har tre menn å forholde deg til.I tillegg er sjansen stor for at det ikke varer siden han er så ung...

Anonymkode: 6c151...6ae

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De to barna du har,har de samme far?Tenker han på 23 etterhvert vil ha egne barn og da vil det jo bli fryktelig mye rot om du har tre menn å forholde deg til.I tillegg er sjansen stor for at det ikke varer siden han er så ung...

Anonymkode: 6c151...6ae

På hvilket tidspunkt mener du at forholdet får størst sjangs til å vare ? Er det når man er over 25, 30 eller 35 år ?
Siden det er en økning i skilsmisser ved fylte 55 år så kan det jo være greit å komme i gang så tidlig som mulig ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...