Gå til innhold

Har kjøpt altfor mye til barna til kalender og jul


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir de helt ødelagt da? Eller kan det bare bli «tidenes advent og jul»?😂🙈 Er så fornøyd med alt, alt treffer sånn. Men føler jeg har forvekslet ønskeliste med handleliste😱🙄💸

Anonymkode: caf00...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om de blir "ødelagt" som du kaller det kommer vel helt an på hvor mye de får ellers i året og hva slags oppdragelse de får ellers.

Unger som alltid får alt de peker på kan blir litt uspiselig, men det trenger jo ikke være sånn selv om de får mye til jul.

Mine får også ganske dyre jule og bursdagsgaver, men de får lite ellers i året og er slett ikke borskjemt eller ødelagt altså. De er vant til å spare og jobbe for ting, og de får ikke alt de peker på, de bare får litt mye til jul.

Søsteren min synes mine barn får mye til jul, men ser ikke helt at hennes unger får ting hele tiden som ikke mine får. Alt fra leker til ipader, klær og utstyr, småting fra parfymeri osv, hennes unger får noe hele tiden, går ikke en måned uten at de får og får. Hennes barn har mer leker og ting enn mine barn, men de får mindre julegave.

Anonymkode: 165fb...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Om de blir "ødelagt" som du kaller det kommer vel helt an på hvor mye de får ellers i året og hva slags oppdragelse de får ellers.

Unger som alltid får alt de peker på kan blir litt uspiselig, men det trenger jo ikke være sånn selv om de får mye til jul.

Mine får også ganske dyre jule og bursdagsgaver, men de får lite ellers i året og er slett ikke borskjemt eller ødelagt altså. De er vant til å spare og jobbe for ting, og de får ikke alt de peker på, de bare får litt mye til jul.

Søsteren min synes mine barn får mye til jul, men ser ikke helt at hennes unger får ting hele tiden som ikke mine får. Alt fra leker til ipader, klær og utstyr, småting fra parfymeri osv, hennes unger får noe hele tiden, går ikke en måned uten at de får og får. Hennes barn har mer leker og ting enn mine barn, men de får mindre julegave.

Anonymkode: 165fb...2ec

Dette tenkte jeg også. 

Hva har du kjøpt da?

Anonymkode: f5a71...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du gjør en tabbe.

Returner noe av det, der det er mulig.

Gi noe til andre på gavelisten.

Spar noe til bursdagen.

Avtal med andre i familien at de kan gi noen av gavene.

Anonymkode: f1dbb...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om de blir "ødelagt" som du kaller det kommer vel helt an på hvor mye de får ellers i året og hva slags oppdragelse de får ellers.

Unger som alltid får alt de peker på kan blir litt uspiselig, men det trenger jo ikke være sånn selv om de får mye til jul.

Mine får også ganske dyre jule og bursdagsgaver, men de får lite ellers i året og er slett ikke borskjemt eller ødelagt altså. De er vant til å spare og jobbe for ting, og de får ikke alt de peker på, de bare får litt mye til jul.

Søsteren min synes mine barn får mye til jul, men ser ikke helt at hennes unger får ting hele tiden som ikke mine får. Alt fra leker til ipader, klær og utstyr, småting fra parfymeri osv, hennes unger får noe hele tiden, går ikke en måned uten at de får og får. Hennes barn har mer leker og ting enn mine barn, men de får mindre julegave.

Anonymkode: 165fb...2ec

De får ikke mye ellers, ofte kjøper de ting for penger de har fått eller tjent. Men de har mye da, vi kjøper noen ganger leker på loppemarked og da får man jo mye for lite penger. 

Anonymkode: caf00...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har handlet for mye eller syns det blir for mye fra meg, spør jeg gjerne min mor eller søster om de vil gi noe jeg har kjøpt. Noen ganger kommer jeg over tilbud jeg ikke kan gå forbi og da blir det slik, også har jeg rimelig kontroll på om mamma har kjøpt gave eller ei. Om ikke så har begge ungene bursdag rett etter jul, så ingen krise.

Anonymkode: e5639...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

Blir de helt ødelagt da? Eller kan det bare bli «tidenes advent og jul»?😂🙈 Er så fornøyd med alt, alt treffer sånn. Men føler jeg har forvekslet ønskeliste med handleliste😱🙄💸

Anonymkode: caf00...fed

Nei :) går bra :)

Anonymkode: 0c434...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir de helt ødelagt da? Eller kan det bare bli «tidenes advent og jul»?😂🙈 Er så fornøyd med alt, alt treffer sånn. Men føler jeg har forvekslet ønskeliste med handleliste😱🙄💸

Anonymkode: caf00...fed

Tipper neste jul blir kjip om den ikke står til forventingene fra i år 

Anonymkode: d438e...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får masse av oss foreldre til jul. Det er jammen ikke den kvelden som gjør barn bortskjemte, det er de andre 364 dagene i året!! Mine får lite eller ikke noe utenom bursdag og jul

Anonymkode: 9485d...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...