Gå til innhold

Noen her som har en bra jobb med kun bachelor-grad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ferdig med bachelor til våren, og jeg har lyst til å begynne å jobbe med det samme. For å komme inn på master trenger jeg noen tilleggsfag fordi det ikke fins mastergrader i det jeg tar bachelor i.

Men er det ikke sånn i dag at man nesten "må" ha master for å få skikkelige jobber?

Noen som kan motbevise dette med seg selv eller venner som eksempel?

Anonymkode: 03807...1a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bra jobb med bare VGS jeg. Men har innsett jeg stiller sterkere med en grad. Starter på bachelor til høsten og går så videre på master etter det tror jeg. 

Jeg tror at jeg fort havner i «kanskje-bunken» hvis jeg søker ny jobb pga manglende formell utdannelse. CV’en min er ellers veldig bra men mangler det formelle. 

Anonymkode: 7af71...347

Skrevet

Det er mulig, men det avhenger av hva slags bachelorgrad du har! I tillegg til det, kommer det subjektive vurderinger rundt hva som er en "bra jobb".

Der jeg jobber, er det mange med bachelor i sykepleie som har fast jobb, og har det bra, de trives i alle fall! Selv er jeg sosionom, og har helt klart inntrykk av at det er mye mer vanskelig med fast stilling som sosionom når man kun har bachelor.

Anonymkode: b480c...b43

Skrevet

Hvilken bransje du er i og behovet i bransjen i dag sier nok noe om nødvendigheten av en Master. 

Hvis det ikke finnes en Master for din studieretning i dag, må den enten være veldig up and coming, som Big Data Analyst var en gang, eller så er det motsatt. Det er så sært, at det kun er to offentlige stillinger til Stavkirke eksperter de neste 40 årene. Alternativt tar jeg bare helt feil, men du gir oss lite info. 

Jeg tjener 760.000 innen IT med 20 års bransjeerfaring. Bransjen trengte mange da jeg var ferdig. Ikke dumt med master i min bransje heller. 

Anonymkode: 817f2...112

Skrevet

Min venninne er offentlig ansatt som stavkirke-koordinator😘

Anonymkode: 02740...6cf

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir ferdig med bachelor til våren, og jeg har lyst til å begynne å jobbe med det samme. For å komme inn på master trenger jeg noen tilleggsfag fordi det ikke fins mastergrader i det jeg tar bachelor i.

Men er det ikke sånn i dag at man nesten "må" ha master for å få skikkelige jobber?

Selvfølgelig kan man ha skikkelige jobber med bachelor utdanning. Sykepleiere, vernepleiere og barnehagelærere er vel gode eksempler på det synes jeg

Anonymkode: 92d89...85b

Skrevet

Jeg er partner i et revisjonsselskap med «bare» bachelor.

Anonymkode: 5f854...590

Skrevet

Mannen min har en godt betalt jobb innen for HR og Ledelse, har ikke en gang fullført VG😜

Anonymkode: 1d051...9da

Skrevet

Jeg har en , etter min standard, en bra jobb med fagbrev. (vil ikke skrive «bare», fordi det er mer en bra nok). Lønn ca 500 000kr

Mannen min har fullført vgs, så rett i jobb. It. Lønn ca 800 000kr

...så tror du tenker litt snevert. 

Anonymkode: b6eaa...7d5

Skrevet

Mange praktiske yrker krever bare fagbrev. 

Anonymkode: 23c94...6b3

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer helt an på fagfeltet, men man kommer langt med en relevant og attraktiv bachelor også i våre dager.

Med bachelor + 5-8 års erfaring derdu jobber deg opp i en bransje, så er du kvalifisert for det aller meste 

Vil anslå at ca halvparten av alle jeg kjenner har «kun» bachelor, og nesten alle av disse har per i dag rådgiver, mellomleder eller lederstillinger.

Anonymkode: 12710...6a0

Skrevet

Selvfølgelig kan man få bra jobb med bachelorgrad. Det er faktisk litt snobberi å si "bare" bachelorgrad og mene man må ha master for å få "bra" jobb. Som nevnt over, mange gode jobber krever kun fagbrev, og mange jobber innen helsevesenet krever kun bachelorgrad. 

Skrevet

Jeg hadde bare bachelorgrad og jobbet som pedagogisk leder i mange år. Synes ikke betalingen er så god, ei heller utfordringene jobben gir deg. Det er viktig å være der for og med barna. Men... skal ikle gå videre innpå det nå. Jeg måtte ta spes ped for å få en litt bedre lønnet jobb. Tok master også men har dessverre ikke fått jobb enda der den kommer til nytte. Vet ikke hva du studerer, men du kan jo sikkert ta noe videreutdanning innenfor ditt fag utenom mastergrad? 

Skrevet

Kun bachelor? Jøss, er vi der nå?

Jeg har bachelor og tjener ikke allverdens, ca 560k.

Mannen min har fagbrev. (Er vel ingenting det, siden bachelor er «kun»)? Han tjener 1 mill.

Anonymkode: ce51d...e0d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun bachelor? Jøss, er vi der nå?

Jeg har bachelor og tjener ikke allverdens, ca 560k.

Mannen min har fagbrev. (Er vel ingenting det, siden bachelor er «kun»)? Han tjener 1 mill.

Anonymkode: ce51d...e0d

Hvilket fagbrev har han? 

Skrevet

Jeg har en mastergrad, men tjener like mye som sønnen min, han har ikke bestått vg., men er en «selgertype» og har en selvtillit uten like.

Anonymkode: e9e49...302

Skrevet

Bachelor i sykepleie, tjener rundt 650 tusen i åtti prosent stilling natt. Stortrives, rolige netter, så godt betalt!

Anonymkode: cd7b9...13c

Skrevet

Hmm. Ser at de som jobber i bhg er underbetalt .. e d mulig. Så mange som tjener mye mer enn meg og jeg har syv år på høyskole. Ny jobb skal bli😂😊👍

Anonymkode: 52dea...198

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bachelor i sykepleie, tjener rundt 650 tusen i åtti prosent stilling natt. Stortrives, rolige netter, så godt betalt!

Anonymkode: cd7b9...13c

Nå er jo ikke det veldig godt betalt med tanke på at du kun jobber natt. Fint at du er fornøyd med det, men det er ikke et godt svar til HI. Alle kan jobbe natt, mye tillgesvakter, på sjøen, osv, og tjene godt.

Anonymkode: 86cef...c8d

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jo ikke det veldig godt betalt med tanke på at du kun jobber natt. Fint at du er fornøyd med det, men det er ikke et godt svar til HI. Alle kan jobbe natt, mye tillgesvakter, på sjøen, osv, og tjene godt.

Nei ikke alle. Ikke noe mulighet for natt eller ekstra arbeid i bhg. Konklusjon. Aldri jobb i bhg 😂

Skrevet
6 timer siden, Fru Ugle skrev:

Hvilket fagbrev har han? 

Ja hvilket fagbrev? Mannen min er rørlegger og tjener langt under 500 000 i året.😥

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei ikke alle. Ikke noe mulighet for natt eller ekstra arbeid i bhg. Konklusjon. Aldri jobb i bhg 😂

Neida, det er sant. Men det er ingenting i veien for å ta seg en nattevakt på bensinstasjon i tillegg. Jeg skrev ikke at det måtte være på den arbeidsplassen man har. 

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida, det er sant. Men det er ingenting i veien for å ta seg en nattevakt på bensinstasjon i tillegg. Jeg skrev ikke at det måtte være på den arbeidsplassen man har. 

D er sant 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...