Gå til innhold

Førsteklassing med ullnekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er mye ute på skolen, og det er lagt frem ønske om at de skal ha flere skift med ull tilgjengelig på skolen. Førsteklassingen min har eksem og hater ull. Har prøvd blanding med bomull og bambus uten hell. Hvordan kle han i 7 minus? Kan på en god dag få på ull som lag 2, men da må det være kjempemykt type Lille Lam. 

Anonymkode: 5bfe5...878

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger da ikke ull for å være varm i friminuttene!

Har selv barn med atopisk eksem og de har aldri hatt annet enn bomull eller superundertøy innerst og fleece som mellomlag på det kaldeste. Så lenge de har godt yttertøy som er vann og vindtett holder de seg gode og varme.

Anonymkode: 91249...7e6

Skrevet

Husk på at dette har ikke noe med trass å gjøre. For eksembarn er ull det samme som tortur. Det klør aldeles forferdelig. 

Jeg har eksembarn, og vi bruker bomull innerst og tykk fleece utenpå. De fryser aldri. Samme med meg. 

Skrevet

Min førsteklassing tåler ikke ull. Vi bruker fleece som mellomlag (bambus eller teknisk longs + trøye under). Det funger helt fint!

Skrevet

Sportsundertøy? 

Må ikke være ull. 

Hva er mye ute?  Her er 1. Klasse  ute 45 min på skolen + utedag en dag i uken og kanskje en  times tid om de vil på SFO.

Anonymkode: 24728...83f

Skrevet

Man klarer seg fint uten ull altså. Superundertøy og fleece over fungerer fint

Anonymkode: 6ab06...141

Skrevet

Ta nå aldri på den stakkars ungen ull. Det er jo tortur for oss som ikke tåler det. Her lever vi fint med teknisk undertøy. Superundertøy som er blankt. 

Anonymkode: 2e044...e38

Skrevet

Min gikk med superundertøy på den alderen.

Skrevet

Dropp ulla. Når de er inne i timen, blir det varmt, og det klør mye mer. Med gode, skikkelig varme utesko, går det fint uten ull. Bomullsstilongs og kanskje overtrekksbukse utenpå buksa? 

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

De er mye ute på skolen, og det er lagt frem ønske om at de skal ha flere skift med ull tilgjengelig på skolen. Førsteklassingen min har eksem og hater ull. Har prøvd blanding med bomull og bambus uten hell. Hvordan kle han i 7 minus? Kan på en god dag få på ull som lag 2, men da må det være kjempemykt type Lille Lam. 

Anonymkode: 5bfe5...878

barnet er ikke sjefen regner jeg med, så her bestemmer du

Anonymkode: 1a2fd...e2d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer med dagens dummeste kommentar

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du var en skikkelig gluping. Kler du unden din i brennesler om sommeren og? Det er nemlig slik det føles ut for eksembarn med ull.

Skrevet
4 minutes ago, tante grusom master of law said:

Ja, du var en skikkelig gluping. Kler du unden din i brennesler om sommeren og? Det er nemlig slik det føles ut for eksembarn med ull.

står ingenting at dette barnet har eksem

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les hovedinnlegget en gang til du.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nehei, hva er dette da?

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Førsteklassingen min har eksem og hater ull.

Skrevet

Store deler av den kalde delen av verden bruker ikke ull, og de klarer seg helt utmerket likevel. Mye positivt med ull, men man lever helt fint uten. Bomull, fleece, lag-på-lag av andre ting. 

Skrevet

Dropp ulla og kjøp en god dunjakke og skikkelig utebukse isteden så holder Han varmen!

Anonymkode: 2b2f6...2dc

Skrevet

Jeg har atopisk eksem og har kun brukt bomull hele livet mitt. Ull er rene marerittet. Sønnen min er en frysepinne, og vi har kjøpt en god dun parkas til han, da holder han seg god og varm. Han bruker bare bomull under.

Anonymkode: 41da2...370

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo i 3. Linje. 

Anonymkode: 24728...83f

Skrevet

Ull er gull. 

For oss som tåler ull.

For dem som ikke tåler ull, er ull en straff fra helvete. La ungen bruke superundertøy, men det er ikke sikkert det aller rimeligste er det beste. Legg noen kroner i bra superundertøy, i godt yttertøy og gode sko, så går dette helt fint. 

Ikke tving på ull som mellomlag heller, fleece funker helt greit. Likevel lurt å sørge for at det finnes skift tilgjengelig, siden superundertøyet mangler én egenskap som er sp gull med ull, det varmer ikke når det blir fuktig og vått.

Superundertøy har derimot en annen god egenskap, det tørker på null komma ingenting etter vask. 

Ull er ikke livsnødvendig, for noen er det gull, for andre er det en regelrett straff. 

Anonymkode: b82dd...835

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...