Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #1 Skrevet 23. november 2018 I en klasse med 18 elever: 12 jenter og 6 gutter er det da ok kun å invitere jentene til bursdager og andre festligheter? Vet man vanligvis sier hele klassen eller guttene/jentene, men her er jo en stor skjevhet. Tenker det blir vedig synlig når 2/3 del av klassen blir invitere. Er uenig med gubben som mener det blir for mye å ha med guttene også. Hva tenker dere? Kanskje noen argumenter for å overbevise gubben:-) Anonymkode: 18e9b...897
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #2 Skrevet 23. november 2018 Er jo ikke så mye med 18 unger totalt da. Her er de 20 i bursdag når bare jentene i klassen er invitert! Anonymkode: f66b9...11a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #3 Skrevet 23. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er jo ikke så mye med 18 unger totalt da. Her er de 20 i bursdag når bare jentene i klassen er invitert! Anonymkode: f66b9...11a Jeg synes hellere ikke det, men min mann mener at det blir mye støy og styr med 6 ekstra som i tillegg er gutter. Anonymkode: 18e9b...897
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #4 Skrevet 23. november 2018 Skal sies at dette er 4. klassinger. Siste år var de 11 jenter og 9 gutter. Vi hadde da bare jentene på bursdag men føler det blir helt feil i år med tanke på så få som sitter igjen. Kom med gode argumenter for alle 18 på bursdag. Takk. Anonymkode: 18e9b...897
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #5 Skrevet 23. november 2018 Også positivt at det styrker samhold og vennskap på tvers av kjønn i en alder hvor de deler seg mer og mer... Anonymkode: f66b9...11a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #6 Skrevet 23. november 2018 Her syns jeg du har rett. Hvorfor ikke være litt raus når man har mulighet. Styr, bråk og ståhei blir det uansett, så de ekstra guttene gjør sikkert ikke SÅ stor forskjell. Anonymkode: 856b5...ea0
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #7 Skrevet 23. november 2018 vi har aldri bedt alle i klassen. her velger han selv, gjort det siden første, han har tatt 3 gutter fra sin klasse og er 14 gutter og 6 i den andre klassen ,der er de 16 gutter. Synes barna skal velge selv. Nå er han 12 i januar og da skal han for første gang bare be 4 stk etter hans egen ønske, blir 1 fra sin egen klasse og 3 fra den andre, er de 5 som alltid henger sammen nå det siste året Anonymkode: 1e70f...df5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #8 Skrevet 23. november 2018 Gutten min går i en lignende klasse. 7 gutter hvorav 2 er tvillinger og 1 ikke feirer bursdag. Alle klager over at det er så travelt med så mange bursdager, mens han kun blir bedt til guttene i klassen, altså 4 selskaper i året i tillegg til sitt eget. Kan jo ikke si noe på at jentene bare inviterer hverandre, men han hadde i alle fall blitt veldig glad hvis 1 eller 2 av dem hadde invitert ham. Anonymkode: 0dae2...8b8
Nyttårs barn Skrevet 23. november 2018 #9 Skrevet 23. november 2018 Jeg synes dere fint kan invitere kun jentene. Men som flere sier så er bursdager for hele klassen noe som styrker samholdet og miljøet nå når de etter hvert nærmer seg de senere barneskoleårene.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #10 Skrevet 23. november 2018 Min gutt går i en slik klasse, nøyaktig lik. Jentene er tydeligvis helt allergiske mot gutter, for nå når barneskolen nærmet seg slutten er det bare noen få ganger en jente også har bedt guttene. Så når en ikke feirer og tre for fullstendig blaffen i regler er det ofte bare en bursdag i året. Skikkelig trist og alt annet enn samlende for miljøet. Vi inviterte alle de første seks årene, men nå har vi gitt opp. Anonymkode: f6538...0cc
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #11 Skrevet 23. november 2018 Mitt barn tilhører også mindretallet. Vi har invitert jentene, dvs. at de har vært 6 jenter rundt bordet. Anonymkode: 758c7...95e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #12 Skrevet 23. november 2018 Kan vel ikke være så mye mer støy med 6 gutter? 12 jenter klarer fint å lage masse støy også. Tipper guttene ville blitt kjempeglad for å få komme i bursdag. Ser hvertfall mine 3 jenter blir veldig glad for å få komme i guttebursdager. Styrker samholdet på tvers av kjønn. Barnet deres får jo også flere gaver om det er et poeng Har dere plass, ser jeg ikke problemet. Anonymkode: c0e1a...230
Anonym bruker Skrevet 23. november 2018 #13 Skrevet 23. november 2018 I to av mine barns klasser er mer enn to tredeler samme kjønn. I den ene klassen er det stort sett separate gutte- og jentebursdager. I den andre klassen går 2-3 par foreldre sammen om å arrangere bursdag, og hele klassen inviteres. (Gjerne i idrettshallen, lekeland o.l.). Jeg har mye mer sans for den siste. Færre bursdagsfeiringer i løpet av året, og mye mer inkluderende! Anonymkode: d30c8...a99
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #14 Skrevet 25. november 2018 Jeg ville spurt bursdagsbarnet hva hun vil, jeg. Og hvis hun inviteres og drar i bursdag til guttene ville jeg bedt dem og. Anonymkode: 64bc0...2c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå