Gå til innhold

Rett til barnehageplass regler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg litt her, noen år siden jeg var i alle bhg plass og det er visst nye regler nå? Når vil et barn som er født i januar 2017 kunne få bhg plass? Er det søknadsfrister og opptak i august og januar? 

Anonymkode: 23073...49b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sjekke nettsidene til kommunen du bor i, for det er litt forskjeller fra sted til sted. 

Her jeg bor er det hovedopptak i august, men ikke noe opptak i januar. De har løpende inntak gjennom året da, så om det er plass kan du få det når som helst du søker.

Du har krav på barnehageplass når barnet er over 1 år gammelt, men bare til hovedopptaket, du kan ikke kreve noe utenom det.

Anonymkode: 79041...751

Skrevet

Det er bare opptak i august, men noen barnehager tar inn barn utenom det

Anonymkode: a8a64...5ce

Skrevet

Det er kun opptak i august. Søknadsfristen bruker å være i mars hvis jeg husker riktig (kan sikkert variere fra sted til sted). 

Anonymkode: 4e263...765

Skrevet

Barnet hadde rett til plass fra august i år. Da måtte du ha søkt til hovedopptaket, ofte søknadsfrist 1. mars.

Anonymkode: 3df64...a13

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet hadde rett til plass fra august i år. Da måtte du ha søkt til hovedopptaket, ofte søknadsfrist 1. mars.

Anonymkode: 3df64...a13

De har ikke lovfestet rett på plass før det året barnet fyller 1 år

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har ikke lovfestet rett på plass før det året barnet fyller 1 år

Sorry, tenkte feil, tenkte barnet var født i januar 2018

Skrevet

Retten er vell fra august 2018 men du må ha søkt i hovedopptaket, men mange bhg har løpende opptak så du må kontakte bhg kontoret eller den aktuelle bhg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...